Amenajarea unui birou – 6 reguli de respectat pentru a lucra în condiții optime

femeie care munceste acasa

Tot mai mulți dintre noi lucrăm de-acasă în ultimii ani. Și mai mulți sunt cei care sunt nevoiți să lucreze ȘI de acasă. Pentru cei care își desfășoară activitatea într-un birou la firmă, treaba asta sună nemaipomenit – să lucrezi de acasă. Mereu ne dorim ceea ce nu avem, fără să conștientizăm și dezavantajele situației în care regretăm că nu ne aflăm. Adică? Adică nu e chiar așa ușor să-ți desfășori activitatea de acasă. Trebuie să investești în amenajarea unui birou, să te mobilizezi să lucrezi când vecinii ascultă manele sau copiii țipă în camera de alături, să faci ore suplimentare de câte ori se ivesc vizite sau probleme care nu te lasă să-ți termini treburile în timpul zilei. Plus că, nu e foarte sănătos și nici atât de productiv să lucrezi de acasă. Ajungi să te izolezi și să te plafonezi.

Dar să o luăm cu prima problemă! Este o provocare să creezi un spațiu de lucru care să te stimuleze, să contribuie la un bun randament al muncii tale. De aceea, am pregătit pentru astăzi câteva reguli de amenajare a unui birou funcțional, confortabil și productiv.

1. Loc luminos

Primul pas este să alegem locul în care vom amplasa biroul. Unii sunt de părere că e bine ca acesta să fie un loc mai retras (chiar în beci). Eu nu sunt de acord cu acest lucru. Lumina naturală mi se pare esențială într-un spațiu de lucru. Nu degeaba toate clădirile de birouri construite sau renovate în ultima vreme au ferestre imense. Lumina naturală ne stilumează creativitatea și ne face mai productivi.

Pentru că există zile mai puțin însorite și nopți în care va trebui să lucrezi, nu uita nici de sursele de lumină artificială! Ai nevoie de lumină bună, dar nu orbitoare. Va trebui să investești neapărat și într-o lampă de birou, oricât de bine ar lumina plafoniera sau lampa de podea.

2. Birou ascuns

Dacă se poate ca acest spațiu luminos să fie și retras, este și mai bine. Nu mă refer doar la fi ferit de vânzoleala din casă, ci și la faptul că nu e tocmai relaxant să ai biroul în sufragerie și, când stai cu cei mici la un film, sa te uiți doar la teancul de dosare și să gândești strategii de lucru. Sufrageria este singura care îți poate oferi spațiu pentru birou? Nu-ți rămâne decât să ascunzi zona de lucru în spatele unui paravan sau a unei draperii.

3. Mobilier practic

Ce bine arată biroul și scaunul ăla de birou cu design futurist! Nu zic că nu, dar asta nu înseamnă că este și practic un astfel de birou. Plus că, tot ce e nou, este și foarte scump. Limitează-te la un birou confortabil, pe care să-ți încapă strictul necesar. Sunt sigură că tu nu dispui de o cameră de 40 de metri pătrați, ca cea din revistă.

Dacă stăm bine să ne gândim, putem folosi orice masă pe post de birou. Nu același lucru se poate spune despre scaun. Nu poți munci 6-8 ore pe un scaun de bucătărie. Ai nevoie de un astfel de scaun de birou. Nu ne interesează să dea bine în poze, ci să fie confortabil, să asigure o poziție corectă în timpul lucrului. Ideal ar fi să fie reglabil pe înălțime pentru că masa de lucru în general are înălțime fixă și nu toți suntem la fel de înalți.

4. Decor inspirațional

Dacă job-ul tău presupune creativitate, trebuie să ții cont de acest aspect în amenajarea biroului, adică să vii cu elemente decorative menite să-ți stimuleze imaginația.

Un perete complet alb sigur nu va face asta. Acoperă-l cu tablouri, poze din vacanță sau chiar cu un tapet sau fototapet de pe Praktiker.ro care simți că te inspiră! Mai poți adăuga plante naturale, lămpi colorate sau, dacă ai un mic acvariu cu pești, îl poți muta în colțul de lucru. Atenție! Am zis sau, nu și. Un decor prea încărcat este la fel de dăunător ca și lipsa decorului. Ai nevoie de culoare, nu de curcubeu.

sfaturi amenajarea unui birou

5. Totul la îndemână

A nu avea la îndemână toate instrumentele de lucru este o greșeală. Imaginează-ți că te oprești din scris și pleci în camera de alături după hârtie pentru imprimantă sau markere. Nu e un drum lung, dar e un factor perturbator. Poți să-ți uiți rapid ideile când ieși din mediul de lucru sau chiar te poți lăsa distras de un element din camera de alături sau atras într-o discuție cu un membru al familiei. Pierzi timp pe care va trebui să-l recuperezi probabil cu riscul de a dormi mai puțin.

A avea totul la îndemână poate părea incompatibil cu faptul că nu ai loc pentru un birou mare, dar nu este așa. Nu trebuie gândit biroul doar pe orizontală. Se poate folosi spațiul vertical prin amplasarea unui sistem de rafturi.

6. Spațiu de depozitare

Atenție! Totul la îndemână nu înseamnă dezordine! Se poate păstra ordinea într-un birou oricât de mic. Condiția este să ne organizăm, să avem la îndemână un dulap sau măcar niște sertare în care să ascundem obiectele și documentele de care nu avem nevoie permament. Prin urmare, nu ai voie să uiți de spațiul de depozitare atunci când de ocupi de amenajarea unui birou.

Acesta sunt, în linii mari, principalele aspecte de care trebuie să ținem cont când trebuie să ne creăm un birou acasă. Provocarea nu se încheie însă aici. Ar mai trebui să vorbim și despre dotările necesare unui astfel de spațiu de lucru, dar vom face asta într-un articol viitor. Promit.

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Valeria Chertes
    • 19/06/2018
    Răspunde

    Ideile tale sunt foarte bune, multumim.

    1. Ma bucur ca le-ai gasit utile.

  1. Răspunde

    Subscriu la absolut fiecare punct notat de tine! Chestia la care eu mai am de „lucrat” este schimbarea scaunului de birou. Simt nevoia sa am unul mai confortabil, eventual care sa se lase si pe spate, ca scaunele directoriale. De fiecare data cand m-am rasfatat cu cate un astfel de produs, desi nu e tocmai ieftin, am observat ca am dat mai bine randament. Asa ca n-o sa incetez sa-mi fac spatiul de lucru cat mai placut, chiar daca asta inseamna sa strang cateva luni bani sa-mi cumpar scaunul pe care mi-l doresc.

    1. Noi tocmai am avut o discutie serioasa in casa pentru ca eu voiam scaun directorial, ca tine, si sotul isi dorea scaun de gaming. De data asta a castigat el 🙁 ca vine ziua lui.

  2. Trebuie sa imi comand si eu un birou si sa imi amenajez un spatiu langa biblioteca, lucrez din pat si nu e sanatos…Voi opta pentru mobilier alb, plasat langa geam pentru multa lumina naturala, dar si privelistea ideala pentru pauze mici.

    1. Sa stii ca si eu tot din pat, canapea, fotoliu lucrez. Adica de unde apuc. Si numai pozitii sanatoase nu adopt.

  3. Răspunde

    As dori sa aduc si eu mici imbunatatiri locului in care lucrez. Pare usor cam banal chiar daca am cateva obiecte de decor menite sa ma bine dispuna

    1. Lasa ca am vazut eu ca tu investesti periodic in decoratiuni!

    • Cristina Barbieru
    • 24/06/2018
    Răspunde

    Cred ca aspectele astea sunt tare importante. Pentru mine, lumina e pe primul loc. Nu pot lucra acolo unde nu vad lumina de afară, ma simt ca in pușcărie asa ca am grija ca locul in care imi desfășor activitățile sa fie unul foarte luminos.

    1. si eu am problema asta, nu pot sa citesc sau sa scriu intr-o incapere iluminata exclusiv artificial.

    • Nicolae Claudia
    • 30/06/2018
    Răspunde

    Si eu mi-as dori un job de acasa.

    1. Sunt sigura ca te-ai descurca bine si de acasa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares