6 metode de a reduce anxietatea și a scăpa de atacurile de panică

relaxare

Anxietatea nu este DOAR un sentiment de frică și nesiguranță. Anxietatea este un inamic real și puternic pentru multe persoane în mileniul trei. De la o stare puțin anxioasă până la dezvoltarea unor tulburări de anxietate și apariția atacurilor de panică, drumul nu este foarte lung. În schimb, drumul în sens invers este unul extrem de anevoios. Credeți pe cineva care le-a parcurs pe ambele! Da, se poate scăpa de atacurile de panică, de acele stări absolut îngrozitoare (frică, insomnie, transpirații, tremur muscular, probleme de respirație, palpitații, amorțeli, amețeli). Poate nu definitiv, dar cât să puteți duce mai departe o viață normală.

Pentru asta, primul pas este să cereți ajutorul unui medic specialist. S-ar putea să fie nevoie de câteva luni de tratament medicamentos sau nu, în funcție de cât de avansată este problema. În schimb, nu vă recomand să vă bazați doar pe tratamentul acela. Trebuie să faceți și voi ceva în acest sens. Cum ar fi?

Citiți ca să înțelegeți

Cel mai greu este să înțelegi ce ți se întâmplă și de ce ție. Poate că în 2022, medicii recunosc mai repede tulburările de anxietate și primiți mai repede mâna de ajutor de care aveți nevoie, dar nu vă așteptați să stea cineva să vă explice exact ce se întâmplă în corp, de ce și ce trebuie făcut. Mai ales dacă nu mergeți la psiholog sau nimeriți unul care… nu zic. Trebuie să căutați câteva cărți pe tema asta și să le citiți. Așa veți înțelege exact cum funcționează inamicul care vă dă viața peste cap și cum puteți lupta cu el.

Faceți mișcare

Statul în pat așteptând ca simptomele să treacă nu dă rezultate, credeți-mă! O metodă bună de a reduce anxietatea și a scăpa de atacurile de panică este să faceți mai des mișcare. Orice sport este bun. El relaxează, ajută la o mai bună oxigenare a țesuturilor și stimulează producerea serotoninei și a endorfinelor, cele care vin de hac, în cel mai natural mod, stărilor neplăcute cu care te confrunți.

Apelați la tehnici de relaxare

Anxietatea vine la pachet cu o stare permanentă de încordare. Încerci să adormi și nu reușești pentru că mușchii și creierul tău sunt mereu în poziție defensivă, pregătite de un eventual atac. Ai nevoie să te odihnești bine și să reduci nivelul de stres pentru a scăpa de atacurile de panică și anxietate. Yoga este un sport care ajută mult la relaxare. Nu este doar o formă de stretching. Mai multe despre beneficiile yoga poți afla din articolul yoga pentru începători. Ai acolo și câteva exemple de poziții pentru începători, dacă ești gata să încerci.

Faceți exerciții de respirație

Despre acestea, eu am aflat din cele câteva cărți citite pe tema anxietății și a atacurilor de panică. Vi se poate părea banal acest sfat, dar nu veți ști cât de mult ajută până nu veți încerca. Exercițiile de respirație au fost cele care pe mine m-au ajutat să nu mai fug din supermarket, speriată ca un iepure vânat, la primele semne de atac de panică. Există mai multe tehnici de respirație de încercat. La mine, cel mai bine funcționează expirația lungă. Revin la primul sfat: citește și pune în aplicare sfaturile de la specialiști! Dacă alegi să faci yoga, ai 3 în 1: mișcare, relaxare, respirație.

Vorbiți despre asta

Anxietatea nu mai este subiectul tabu de acum 20 de ani. Nu trebuie să vă închideți în voi, să fugiți când aveți un atac de panică sau să-i faceți față mințind că sunteți bine. Lăsați-i pe cei din jur să știe cu ce vă confruntați, explicați-le ce se întâmplă cu voi în acele momente și spuneți-le cum vă pot ajuta să treceți peste un atac de panică. Nu e semn de slăbiciune deloc. Faptul că vorbiți despre stările prin care treceți este un pas spre vindecare. Poate chiar vă găsiți un partener de sport și faceți lucrurile 2 în 1. Chiar și la yoga, aparent sport individual, există poziții de yoga în 2.

Aveți grijă la alimentație

Deși anxietatea și atacurile de panică nu au drept cauză directă alimentația, în combaterea lor contează mult ce mâncăm și ce bem. Sunt de evitat alcoolul, cafeaua, Cola, ciocolata, băuturile energizante. De consumat mai des sunt cerealele integrale, alimentele bogate în calciu, zinc, B16 și acizi grași Omega 3. Benefice sunt și anumite ceaiuri sau suplimente pe bază de plante. Informații găsiți peste tot, trebuie doar să le căutați și să vă doriți să schimbați ceva.

Cel mai important este, după ce ți s-a pus diagnosticul corect, este să înțelegi că nu vei scăpa de atacurile de panică doar pentru că ai fost la medic și ți-a dat un tratament. Trebuie să te ajuți singur. O alimentație corectă, puțină mișcare, exerciții de relaxare și respirație, toate ajută mai mult decât ai crede. În timp, atacurile devin mai slabe pentru că tu ești mai puternic.

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Valeria Chertes
    • 16/02/2022
    Răspunde

    Multumim pentru sfaturi.

      • Cristina Dragomir
      • 18/02/2022
      Răspunde

      Pupici.

  1. Răspunde

    Daaa, toate astea ma ajuta,cate putin de ici,de colo.
    La mine s-a imbunatatit de cand am eliminat cafea si cola (ma agitau…bun, si altele le-am eliminat).
    Si vreau sa mai adaug 2 metode, poate deranjante pt unii dar scriu ca poate vreo persoana le citeste si o ajuta.
    Mersul la biserica si rugatul ca alta data, nu in bataia de joc din ultimiii ani din bucuresti: cu pus in genunchi, aplecat capul la pamant, ridicat sus si ridicat mainile. Exercitiul repetat ( mamaia facea asta zilnic, cand isi spunea rugaciunile, cred ca il facea de 10-20 ori dimineata si iar seara) – e un exercitiu fizic cunoscut de mii de ani de oameni si facut si de crestini si de hinduisti sau de musulmani, dar de ceva ani e facut si in kinetoterapie ca stimulare a nervului vag, nerv ce conecteaza creier de abdomen si are impact in generare si transmiterea emotiilor. Kinetoterapeuta mi l-a recomandat sa il fac si cand simt foame ca deseori emotiile nedigerate au senzatia de foame. Un efect similar are si muzica bizantina( dar azi e ciudat sa zic ca ascult muzica bisericeasca de pe youtube dar na, e f. la moda e ascultatul de muzica budista sau de meditatie – de fapt sunt anumite tonuri si vibratii pe care, daca le practicam, misca si stimuleaza diafragma si asta calmeaza inima – da, le zumzai si eu de cand lucrez acasa, din pacate nu pot sa le cant in birou :D. Aceleasi tonalitati sunt si la muzica baroca. Amuzant e ca mai nou e demonstrat ca aceste exercitii (de marait cantece in anumite tonuri si frecvente si facut matanii) influenteaza si pierderea grasimii de pe abdomen si aduc o structura mai buna burtii….
    Tot din relaxante recomand si mirosul de tamaie. Pt cei care nu au bani de dat uleiuri esentiale, ca mine, trecutul pe la biserica la o ora neaglomerata face minuni, 15min acolo in colt cu mataniile mele de baba.

    Mai sunt si ceaiuri si plante de pus in salate cu efect asemanator dar asta e poveste lunga si de studiat.

      • Cristina Dragomir
      • 18/02/2022
      Răspunde

      Te iubesc pentru ca ai zis de biserica. Si ai dreptate ca sunt multi cei care merg si asteapta o minune doar pentru ca au mers. La biserica mergi pentru ca simti sau nu mai mergi deloc, zic eu.

      La mirosul de tamaie, depinde si de tamaie. Mie imi place maxim mirosul de tamaie naturala care se mai gaseste inca in piata. Chestia aia parfumata pe care o folosesc acum in biserici nu imi da aceeasi stare.

    • Asaftei Simona
    • 17/02/2022
    Răspunde

    Un articol foarte bun .Mulțumim pentru sfaturi draga mea !

      • Cristina Dragomir
      • 18/02/2022
      Răspunde

      Sa fie cu folos!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares
%d blogeri au apreciat: