Istoria motorului electric

Motorul electric a fost dezvoltat pentru prima data in anul 1830, la 30 de ani de la prima baterie. Interesant e faptul ca motorul a fost dezvoltat inainte de primul dinam sau generator.

Istorie si inventatori:

1834 – Thomas Davenport din Vermont a dezvoltat primul motor electric real („real” inseamna suficient de puternic pentru a indeplini o sarcina), desi Joseph Henry si Michael Faraday au creat dispozitive de miscare pe termen scurt, folosind campuri electromagnetice. Primele „motoare” au creat discuri de filare sau parghii care se miscau inainte si inapoi, insa aceste dispozitive nu au putut face nici un serviciu omenirii, fiind insa importante pentru a conduce la motoare mai bune in viitor. Diverse motoare Davenport au fost capabile de a rula un model de carucior pe o pista circulara si de a indeplini alte sarcini. Caruciorul, mai tarziu, s-a dovedit a fi prima aplicatie importanta de energie electrica (nu a fost becul). Carucioarele electrice rudimentare, de dimensiuni complete, au fost in final construite la 30 de ani de la moartea lui Davenport, in anii 1850.

Impactul motorului electric asupra lumii, inainte de becuri:

Carucioarele si sistemele de alimentare conectate au fost foarte costisitor de construit, dar transportau milioane de oameni lamunca in anii 1880. Pana la cresterea retelei electrice, in anii 1890, mai multi oameni (din clasele de jos si de mijloc), chiar si in orase, nu au avut lumina electrica in casa.

Abia in 1873 motorul electric a avut, in cele din urma, un succes comercial, avand in vedere ca, din anii 1830, mii de ingineri au imbunatatit motoarele si au creat mai multe variante.

Motorul conduce la generator:

Dupa ce motoare electrice slabe au fost elaborate de Faraday si Henry, un alt pionier numit Hippolyte Pixii si-a dat seama ca, prin rularea motorului in spate, el ar putea crea impulsuri de energie electrica. Pana in 1860 au fost dezvoltate generatoare puternice. Industria electrotehnica nu a putut incepe pana cand generatoarele nu au fost dezvoltate, deoarece bateriile nu au fost un mod economic de a alimenta nevoile electrice ale societatii.

Motoarele electrice pot fi alimentate la curent alternativ (AC) sau direct (DC). Motoarele pe curent continuu au fost dezvoltate primele si au anumite avantaje si dezavantaje. Fiecare tip de motor functioneaza diferit, dar toate folosesc puterea campului electromagnetic.banner-bracoIn timpurile moderne, numeroase companii se ocupa cu dezvoltarea si comercializarea motoarelor electrice, Braco fiind una dintre cele mai renumite din Romania. Aceasta companie este lider in dezvoltarea, importul, productia si reparatia de motoare electrice, oferind o gama larga de produse ce acopera majoritatea aplicatiilor industriale si domestice. Motoarele electrice Braco prezinta o durata mare de functionare si o fiabilitate ridicata. Acestea pot fi utilizate in diferite medii (umiditate, praf, temperatura), avand diverse actionari (pornire directa, stea/triunghi, inverter etc), cuplaje (direct, elastic, fulii cu curele) si servicii de functionare (continuu, intermitent, etc).  Pe langa distributia de motoare electrice, Braco ofera si servicii de reparatie, indiferent de natura daunelor. In plus, veti gasi aici un stoc mare de produse, pentru livrari imediate in caz de urgenta.

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

  1. Foarte interesant articol! 😀

    • Irina Sima
    • 13/02/2016
    Răspunde

    Un articol bine documentat despre motoare. Ce ne-am face noi fara motorizare, automatizare, tehnologie?

  2. Răspunde

    Motoarele electrice au pus pe picioare coloşi industriali, au sprijinit economia.
    Slavă inventatorului, şi celor ce le fabrică.

    • Hacman Mariana
    • 15/02/2016
    Răspunde

    Intradevar trebuie sa-i multumim celui care a inventat astfel de motoare…Un articol interesant ..Mare noroc avem!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

0 shares