Adio, Zaful, Dresslily, Rosegal! Adio, comenzi în China!

Adio, comenzi în china!

Azi m-am trezit cu fața la cearșaf, vor spune unii. Nu, chiar m-am trezit vesela și optimistă, chit că e luni. S-a zis cu veselia în momentul în care mi-am citit răspunsurile la două tichete de pe două site-uri din China pe care mai fac comenzi. Sigur că unele comenzi au fost colaborări, dar am cumpărat și din banii mei de la ei în ultimii ani. Dacă știi ce vrei și cum să cauți, găsești produse bune și la ei. Când zic asta, mă refer la materiale. Problema nu e asta. Problema e că nu mai ajung coletele.

Dacă până anul trecut chestia asta cu pierdut coletele era ceva ce se mai întâmpla, anul ăsta eu am 5 colete pe care nu le-am primit. Adică devine regula.

Ce se întâmplă? Site-urile astea gen Dresslily, Rosegal, Zaful îți trimit pachetul și îți dau un număr de urmărire pentru el. Și tu stai și aștepți. Asta după ce ai plătit deja comanda, pentru că altfel nu merge la ei. Și aștepți pentru că știi că durează. Uneori dura și 2 luni. Și așteptam 2 luni. Dar ce te faci când trec 2 luni și nici urmă de coletul tău? Deschizi un ticket, ca orice om normal, și întrebi unde-ți sunt produsele.

În tot timpul ăsta, stai și verifici statusul coletului folosind acel tracking number pe care ți l-au dat. Și stai liniștit, ca prostul, cum am stat eu, că acolo apare că pachetul a fost predat operatorului poștal și umează să-ți fie înmânat în următoarele zile. Culmea e că statusul ăsta apare la 3-4 zile după ce coletul a plecat de la ei. Și-au trecut 3 luni și operatorul poștal nu ți l-a mai predat. Evident că ai fost la poștă să întrebi de el. Ce ți-au zis? Că poți să te speli pe cap cu numărul ăla de urmărire pentru că nu are nicio valoare la noi. Ei nu pot urmări decât anumite colete, cele cu număr de urmărire de tipul celui despre care scrie aici.

Îi doare în cot pe ei de ce zic site-uri gen t.17track.net. Stai și te uiți ca boul că ți-a ajuns comanda în România și nu poți face nimic.

Le scrii expeditorilor, adică site-ului de unde ai făcut comanda. Și tot timpul vin cu aceeași întrebare: dacă ai căutat coletul la poștă. Asta deși le-ai scris mai sus că ai fost după colet și ți s-a spus să te ștergi la fund cu tracking number-ul pe care ți l-au dat chinezii. Semn că nimeni nu citește ce scrii în acel ticket și ți se aruncă răspunsul standard copy-paste.

În final, o să-ți scoți banii de la ei. Dar pierzi timp și nervi cu răspunsurile lor de 2 bani. Și ei s-au folosit de banii tăi 2-3 luni.

E și mai bine când ai făcut comanda printr-o colaborare. Acolo practic tu nu recuperezi munca ta. Banii sunt restituiți persoanei care ți-a plătit comanda și tu ai rămas cu un articol scris degeaba.

Ce se întâmplă cu acele colete care nu ajung la tine? Nimeni nu știe. Am întrebat pe Zaful dacă un colet pe care mi l-au trimis în februarie s-a întors cumva la ei și a primit un răspuns care m-a nervozat și mai tare. Că dacă l-am primit, să le dau banii pe el (că ei au făcut refund atunci). Deci eu întreb daca s-a întors coletul la ei, pentru că sunt curioasă dacă statul român ne papă coletele, și ei înțeleg ce vor ei.

Unii zic că de vină sunt chinezii, că nu trimit de fapt nimic. Eu nu cred asta. Știu atâtea fete care au colaborări sau comandă de la ei și primesc comenzile. Se pare că doar unora li se întâmplă să nu ajungă. Dar să știți la ce să vă așteptați!

Teorii sunt multe. Teoria mea este că angajații vămii sau ai poștei (naiba mai știe care și cum) știu că acele colete nu pot fi urmărite și le fac pierdute, dacă mă înțelegeți.

Treaba e că nu se mai merită să faci comenzi în China. Dacă după Dresslily și Rosegal nu o să plâng foarte mult, de Zaful chiar îmi pare rău pentru că au lucruri mult mai frumoase și de calitate. Dar asta e! Nu pot să mai fac comenzi sau să mai recomand cuiva să facă acest lucru de vreme ce, pe anul aceasta, nu am primit decât 2 din 7 comenzi din afară. Vă atașez și print-uri cu statusurile coletelor pe care le-am așteptat până azi. De azi mi-am luat gândul de la ele. În printuri vedeți clar că acele pachete nu au fost livrate niciodată.

tracking number comanda zaful

tracking comanda zaful

dresslily tracking number comanda

urmarire colet dresslily

numar de urmarire comanda zaful

PS: alora care vor veni cu ideea de a comanda cu livrare prin DHL, le recomand să citească acest articol.

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Nicolae Claudia
    • 23/07/2018
    Răspunde

    Eu mi-am comandat de cateva ori de pe Rosegal, dar am primit coletul. Acum nu prea mai am curaj sa comand. Tot mai multa lume se plange ca nu primeste coletul

    1. Eu stii cat de incantata am fost de ei, dar gata. La noi e bataie de joc cu posta.

    • Valeria Chertes
    • 23/07/2018
    Răspunde

    Eu nu am facut niciodata comanda la ei.

    1. Ai scapat de belele.

  1. E trist ca nu poti controla, e trist ca nu te poti baza pe nimic, tu nu ai niciun drept in tara asta, nu poti trage pe nimeni la raspundere. Imi pare rau ca la posta si la vama sunt doar oameni incapabili sa isi faca treaba.

    1. Romania… te iubesc, de nu mai pot.

  2. Hmmm…e drept ca am ceva timp de cand nu mai astept ceva de la ei. Dar nu mi s.a intamplat niciodata sa nu imi fie livrat coletul mai ales cele livrate cu LVS. De întârziat au mai întârziat dar sa le declar pierdute nu.
    Si da, chinezii tot chinezi sunt si inteleg doar ce vor. De Zaful imi pare rau si mie, chiar au lucruri de calitate dar livrarea asta chiar Da bătăi de cap.

    1. Da, la comenzile platite,iti iei banii inapoi dupa 3 luni si ramai cu gandul la ce comandasei. La colaborari ai scris un articol de pomana.

    • Miki
    • 23/07/2018
    Răspunde

    Și eu am pățit la fel,pe Rosegal mi-au trimis coletul din nou,acum aștept alta comanda de 2,5 luni.Mi-au zis sa întreb la posta.Sunt pățită și pe alte site-uri chinezești,măcar mi-am recuperat banii,chiar și pe EBay.

    1. Nu trebuia sa accepti sa retrimita. Eu iti tin pumnii sa il primesti, dar nu spera prea tare.

    • Oana
    • 23/07/2018
    Răspunde

    Foarte nasol ca nu avem control asupra lor, eu n-am patit sa nu imi ajunga si sper sa nici nu patesc🙄

    1. Ccine sa ii controleze? Suntem sat fara caini.

  3. Dar de pe ali express ai cumparat ceva?

    1. Nu, doar de pe ebay. Si e aceeasi chestie. Unele ajung, altele nu.

  4. ce aiurea… eu nu am dat comanda decat o data la zaful si am primit comanda. in rest, pe ebay sau aliexpres nu am avut probleme, le-am primit mereu, uneori m-au si sunat de la posta locala cum ca au ajuns. ma enerveaza asteptarea asta, de aia nici nu comand des din china

    1. nici de pe ebay nu le-am primit pe toate. Alea de 2 dolari vin. Ce iei peste 10, e loterie.

  5. Neplacute experientele tale. Si frustrante, pe deasupra. Pentru ca asta-i tara in care traim. Cei de la Posta tot ca-n Epoca de piatra, cu registre. Nu exista un sistem informatizat, o ordine…sa comunice electronic unii cu altii, sa fie sincronizare. Nu am decat cuvinte de astea pentru ei.
    Uite ca astept si eu un colet de la iHERB, de la ei ce mai comand. Daca pana acum nu au fost probleme, sper sa nu apara acum. Zic asta uitandu-ma la situatia de urmarire de pe site. In 9 iulie a fost procesat si ambalat din USA, in 10 iulie trimis de acolo…iar in 14 iulie a ajuns la Bucuresti…de unde tot zace inca de atunci. Sa vedem. Inca nu am experimentat refund-ul pe PayPal, am inteles ca se returneaza banii daca… In sfarsit. GROAZNIC ce e la noi!

    1. am inteles ca unele colete stau pe la BSI si cate 3 luni, asa de eficienti sunt.

  6. Eu am dat multe comenzi pe siteurile astea, unele in urma colaborarilor, altele din banii mei si mereu au ajuns la mine, chiar daca unele au ajuns cu o intarziere de 4-5 luni, atunci cand imi luasem gandul de la ele.

    1. din februarie pana acum sunt 6 luni, de atunci astept unul. Clar nu va mai veni.

  7. Răspunde

    Ma uit la flow si tot ce pot zice: Posta romana…. O sa ajunga firmele sa nu mai trimita in ro. Mai rau ca in Congo . Si aici e vorba de fiecare om care lucreaza acolo

    1. pai deja sunt multe site-uri din afara care nu mai livreaza in romania. Shein aveau cele mai faine rochii. ne-au zis pa de vreun an.

  8. Răspunde

    Hm, uite de asta imi e mie teama sa comand din afara. Singurul site de pe care am comandat a fost Wish. Si am primit de fiecare data comanda. Drept e ca am comandat de sume foarte mici. Nu am vrut sa risc.

    1. cred ca asta voi face si eu: ma voi limita la nimicuri de pe ebay

    • Ioana Radu
    • 04/08/2018
    Răspunde

    Am mai citit despre oameni care au avut probleme cu pachetele din China, dar eu n-am patit. Aici, de unde sunt eu, orasul mic fiind, or fi oamenii mai de la tara, mai umili, nu stiu ei prea multe despre comenzile astea din China si le livreaza corespunzator. Eu cred ca in mare parte e vina Postei cand nu ajung coletele la tine si la alte persoane. Stiu ce spui si in privinta comunicarii cu site-urile chinezesti, ca o singura data am patit sa primesc un colet din care imi lipsea o fusta lunga si le-am scris… dar cred ca ei nu prea inteleg engleza si mai rau m-am enervat explicand cu cuvinte in engleza cat mai basic :)))

  9. Răspunde

    Stii bine ca eu sunt o clienta sau mai bine zis eram o clienta fidela a acestor site-uri. Problema este ca nu mai am in prezent colaborari cu ei si culmea este ca ultimele 2 comenzi nu mi-au mai ajuns chiar daca in acel numar de urmarire apare ca a ajuns acum o luna. Nu stiu ce sa zic. Sa fie oare ei de vina, sa fie site-ul … nici nu stiu. Imi pare atat de rau de produsele care mi le-am ales dupa vreo 3-4 ore de cautari pe site

    1. Nici la mine nu au ajuns ultimele 2 comenzi de pe Rosegal si Dresslily si sa stii ca nici eu nu stiu ce sa mai cred. Cineva care a lucrat la posta mi-a zis ca posta e de vina…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 share