6 lucruri pe care trebuie să le faci pentru a scăpa de durerile articulare

sfaturi pentru a scăpa de durerile articulare

Durerea nu prea mai ține cont de vârstă. Dacă în trecut bolile articulare apăreau la vârste mai înainte, acum ele se instalează și la tinerii de 30 de ani. Ne pomenim peste noapte cu diverse dureri (de gleznă, de șold, de genunchi) care nu mai dispar. Pot fi dureri temporare, care cedează în câteva zile, sau pot deveni un coșmar zilnic – apariția bolilor articulare. Primul și cel mai important sfat pe care ți-l pot da, în cazul în care te confrunți cu această problemă, este să mergi  la medic pentru un diagnostic corect și pentru tratament. Ține cont și de următoarele sfaturi pentru a scăpa de durerile articulare cât mai rapid.

1. Mergi la kinetoterapeut

Ar fi trebuit chiar medicul să-ți spună să faci asta. Sigur că ți-a prescris niște medicamente antialgice și antiinflamatoare, dar efectul lor va fi și mai rapid dacă mergi la câteva ședințe de masaj terapeutic. Acest tip de masaj vine să calmeze durerile și să combată inflamația. Atenție însă! Masajul terapeutic nu este masajul ăla de 5 minute, cu un unguent contra durerilor articulare. Este masajul lent, dar profund, îndelung, executat de un specialist în domeniu, care știe unde și cum să apese ca să calmeze și are și cunoștințe de reflexoterapie.

2. Scapă de kilogramele în plus

Nu de puține ori problemele articulare sunt provocate de un exces ponderal. Trebuie să fii conștient că, indiferent cât de bun ar fi medicul, cât de scumpe ar fi medicamentele pe care le iei sau cât de des ai merge la masaj terapeutic, dacă nu scapi de surplusul de kilograme care pune presiune prea mare pe articulații, rezultatele vor apărea greu și nu vor fi de durată.

O procedură care te-ar ajuta și la slăbit și la recâștigarea mobilității ar fi electrostimularea  musculară. Probabil că termenul electrostimulare musculară te duce cu gândul mai mult la un tratament folosit în saloanele de remodelare corporală, dar el ajută și la îmbunătățirea circulației periarticulare și la tonifierea mușchilor.

3. Fă mișcare

Pentru că te doare tendința este să-ți limitezi mișcările, ceea ce nu te va ajuta deloc în procesul de recuperare. Sigur că vor trebui menajate articulațiile, dar asta nu înseamnă să nu ne mai mișcăm deloc și să stăm toată ziua în canapea. În acest caz mușchii s-ar atrofia și ne-am pierde flexibilitatea care și așa este afectată.  Exercițiile ușoare de stretching (poate chiar gimnastica medicală), înotul, gimnastica în apă sau pedalatul pe o bicicletă de cameră sunt variante pe care trebuie să le iei în calcul pentru a scăpa durerile articulare.

4. Mănâncă mai nesărat

Din nou, medicul ar fi trebuit să-ți spună și despre efectele consumului de sare, dar la noi medicii sunt grăbiți să scrie rețete și nu pierd timp cu recomandări în plus. Sarea este unul dintre cei mai mari inamici ai articulațiilor, făcându-se vinovată de inflamarea lor.  Nu-i de mirare că, dacă mănânci un preparat mai sărat, a doua zi ai dureri mai mari. Știu că sarea dă gust și nu poți renunța complet la ea, dar ține minte că mai puțină sare înseamnă dureri mai mici.

5. Consumă fructe și legume bogate în vitamina C

Ce treabă are vitamina C cu probleme articulare? Un aport suficient de vitamina C din surse naturale (fructe și legume) are două beneficii majore, atât în prevenirea cât și în încetinirea evoluției bolii articulare. În primul rând vitamina C este un puternic antioxidant care protejează cartilajele împotriva procesului oxidativ degenerant. Apoi avem nevoie de ea și pentru sinteza naturală a colagenului care contribuie la buna funcționare a sistemului osteo-articular.

6. Relaxează-te

Stresul nu face nici el casă bună cu problemele articulare. Când ești stresat, corpul tău este foarte încordat, vorbim despre o tensiune nu doar psihică, ci și fizică. Tensiunea aceasta la nivelul mușchilor face ca durerile să fie resimțite și mai puternic. Exercițiile de respirație, meditația, acupunctura sunt mai mult decât utile din acest punct de vedere. Chiar și masajul terapeutic despre care vorbeam la început ajută.

Sunt 6 măsuri pe care trebuie să le iei urgent pentru a scăpa de durerile articulare sau măcar pentru a le reduce. Dacă boala nu este foarte avansată și urmezi tratamentul prescris de medic ținând cont și de sfaturile de mai sus, rezultatele nu vor întârzia să apară.

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

  1. Am început și eu dieta ca să slăbesc, mi-am propus să merg la masaj și să fac mai multă mișcare. Fac o mare greșeală, lucrez in pat pe laptop pana la 8-10 ore pe zi. Trebuie sa remediez problema, deja imi simt coloana intepenita.

    • Ursu Loredana
    • 21/11/2017
    Răspunde

    Interesant articolul. Mulțumim de sfaturi 😘

    • Popa Oana-Gabriela
    • 21/11/2017
    Răspunde

    Eu mi-am impus sa fac în fiecare zi mișcare (în fiecare seară cardio 40 de minute) iar astfel nu am probleme cu articulațiile.

    • Valeria Chertes
    • 22/11/2017
    Răspunde

    Eu am exact aceste probleme si ar trebui sa le respect toate lucrurile care le-ai scris aici.

    • ghelbere elena
    • 22/11/2017
    Răspunde

    Masaj terapeutic fac si eu de doua ori pe an pentru durerile de spate. Regim alimentar tin, miscare cat pot de multa fac.

    1. Sanatate, Elena!

  2. În artrită sunt contraindicate mai toate legumele care conțin nicotină, deasemenea fumatul chiar și vapatul dacă nu sunt soluții fără nicotină. Cel puțin mie așa mi-a spus reumatologul. 🙂

    1. sunt interezise multe, Radu. De fapt, si aia sanatosi ar trebui sa le evite, nu?

  3. Răspunde

    Eu am mers la masaj terapeutic la indemnul medicului. Admit, eram suspicioasa ca voi obtine rezultatele dorite, insa am fost placut surprinsa sa aflu cat de mult greseam. Mi-a facut foarte bine masajul terapeutic. Eu optasem pentru un pachet de 10 sedinte si mergeam in fiecare dimineata inainte de munca (timp de 2 saptamani).

    • Deaconu Daniela
    • 22/11/2017
    Răspunde

    Bune și practice sfaturi
    Ma ajuta mai ales acum in perioada acesta stau cu fetița mea ca a început sa pașească și ma doare spatele groaznic.
    Miscare facem zilnic prin parc
    Te pup

    • Aghinitei Maria
    • 23/11/2017
    Răspunde

    Nu am kilograme multe in plus, dar genunchiul stang imi face figuri de 10 ani. Am mai ameliorat cu injectie de gel septic!

    1. Sa va tineti de tratamente de intretinere! Saanatate!

  4. Răspunde

    Deocamdata ma bucur ca n-am probleme de genul. Ma uit la taicamiu care i-a zis medicul sa slabeasca si sa se lase de fumat si nu intelege. Zice ca astea sunt unicele placeri si nu poate renunta la ele. Este tare capos …. Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar mai fi sa-l mai doara si spatele

    1. Stiu cum este. Si eu zic ca tin regim si tin o saptamana si apoi iar o dau in bara.

  5. Răspunde

    Sanatatea este cea mai importanta si este mult mai bine sa previi decat sa tratezi. Ma uit la mama mea, are osteoporoza la un genunchi..s-a declansat in urma cu cativa ani, ia o groaza de analgezice pt durere…e groaznic 🙁

    • Amalia
    • 24/11/2017
    Răspunde

    Articolul este bine-venit , însă ai făcut o mică greșeală sau confuzie: kinetoterapeutul te învață un program de exerciții fizice pe care să le faci pentru a trata și apoi preveni durerile articulare și musculare. Masajul terapeutic trebuie efectuat de un specialist. Dacă însă kinetoterapeutul are cunoștințe și vis a vis de acest aspect este perfect. Sănătate multă și succes în respectarea sfaturilor oferite.

    1. Multumesc mult pentru explicatii :*

    • Valentina
    • 24/11/2017
    Răspunde

    Sfaturi utile,cred ca le-am adoptat pe toate-poate nu toate in acelasi timp.Atunci cand nu eram in faza acuta,pentru care era musai mers la fizioterapie,cel mai bine mi-a facut mersul pe jos in ritm alert.Am mers cam 2 luni,zi de zi, 8 km pe jos.Dupa prima luna deja ma simteam excelent.Simteam ca as putea sa alerg o buna distanta, dar caram cu mine ceva bagaje si nu am considerat o idee buna.Disparusera toate micile dureri,inclusiv respiratia mai grea la urcatul scarilor.

    1. Mi-as dori sa ma asculte si mama si sa faca mai multa miscare 🙁

  6. Răspunde

    Cu kg in plus nu am probleme, sport nu fac dar miscare multa da, fructe si legume consum zilnic, nesarat mananc de cand am ramas insarcinata. la Kinetoterapeut nu am fost niciodata, dar daca e nevoie voi merge. Acum la capitolul relaxare am inceput sa lucrez serios.

    • nicolae claudia
    • 25/11/2017
    Răspunde

    ar trebui sa fac cate un pic din toate

  7. Răspunde

    Am respectat toate sfaturile tale. Dar….am mai adaugat si mersul la bai termale iar pentru hernia mea de disc am mai apelat si la elongatii care m-au pus pe picioare.

    1. Sa va tineti de tratamente de intretinere! Desi am doar 33 de ani si eu am inceput sa am dureri pe ici-colo si… mi-e frica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

128 shares