3 avantaje ale utilizării semnăturii electronice

avantaje ale utilizării semnăturii electronice

Semnătura electronică este o semnătură digitală care, odată aplicată pe un document, îi conferă acestuia aceeași valoare legală pe care ar avea-o dacă ar fi semnat de mână. Asta așa, pe scurt, că definiția e mult mai amplă.

De câțiva ani, în virtutea sintagmei era digitală, multe din instituțiile statului impun firmelor sau reprezentanților legali ai acestora să aibă o astfel de semnătură electronică și să depună online toate documentele și formularele care pot fi depuse în acest mod. Încă din 2011 ANAF a impus depunerea declarației 112 exclusiv în format electronic și treptat s-a luat aceeași măsură și în privința altor formulare și documente. Practic, o firmă sau un contabil nu există dacă nu are semnătură electronică. Mulți au urât și urăsc această decizie, dar nu trebuie ignorate nici implicațiile pozitive ale acestei schimbări. Eu zic că există cel puțin 3 avantaje ale utilizării semnăturii electronice.

1. Economie financiară

Sigur că o semnătură electronică implică o mică investiție. Partea principală se referă la achiziția certificatului digital care, după cum puteți vedea aici, nu este deloc scump dacă ne gândim că are valabilitate un an. Suma investită ar fi mult mai mare dacă s-ar cheltui pe hârtie de copiator, tonnere, curieri sau combustibil pentru ca un angajat să depună personal fiecare document la o instituție publică.

Să ne imaginăm cu un contabil reprezintă 3-4 firme! Pentru fiecare din ele are sute de rapoarte de emis și declarații și formulare de depus. Asta înseamnă mulți bani cheltuiți pe topuri de hârtie, tonnere pentru multifuncțional și pe deplasările foarte dese pe la ghișeele ANAF, SEAP, CSA-CEDAM, BVB, MYSMIS. Cu semnătura electronică le face pe toate pe calculator, din birou, și economisește bani pe care îi poate depune într-un cont de economii. La ei se mai adaugă și dobânzile despre care vă puteți face o idee pe această pagină și uite așa, nu doar că nu pierzi bani când achiziționezi un certificat digital, dar chiar îi înmulțești.

2. Economie de timp

Dincolo de avantajul financiar, vorbim și de un consum mai redus de resurse umane și economie de timp. În loc să pierzi o zi întreagă pe drumuri și la cozi la ghișee, apelezi la ghișeul online și lucrezi doar cu documente electronice pe care le trimiți foarte ușor, în doar câteva secunde, direct în inbox-ul dorit, fie că e vorba de cel al unei instituții a statului sau cel al unui partener de afaceri. Sigur poți investi în altceva timpul câștigat.

3. Siguranță

Nu doar că semnătura electronică dă valoare legală unui document, dar face și foarte sigur conținutul lui. Acesta va ajunge întotdeauna la destinatar și datele importante nu vor putea fi niciodată vizualizate sau modificate de persoane neautorizate. Practic, dacă mesajul sau documentul s-ar rătăci pe drum și cineva ar opera modificări în el, atunci semnătura digitală ar fi anulată și în lipsa ei nimeni nu ar putea să vă tragă la răspundere pentru un raport sau o declarație care nu vă aparține în forma în care a ajuns ea la destinație.

Probabil că mai sunt și alte avantaje ale utilizării semnăturii electronice. Oricum, achiziționarea unui kit complet pentru un certificat digital calificat schimbă destul de multe lucruri în bine, nu? Scad cheltuieli, se economisește timp și este asigurată o comunicare eficientă cu instituțiile și partenerii. Poate că statul mai ia și decizii bune…

 

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

  1. Răspunde

    Semnatura electronica apare pe multe siteuri cand vrei sa inchei contract. De curand am descoperit si eu acest lucru si am ramas placut impresionata .

    • Tatiana Sorina
    • 12/07/2017
    Răspunde

    Bun articol,e bine de stiut.

  2. Nu m-am lovit inca de aceasta problema, macar pe viitor voi fi in tema.

    • ghelbere elena
    • 13/07/2017
    Răspunde

    Semnatura electronica si depunerea tuturor declaratiilor online cred ca a fost cea mai buna masura luata de statul roman.

  3. Răspunde

    Economia de timp pentru mine este un aspect importat, necesar. Orice timp economisit inseamna bani, adica timp in care pot face ceva util (un fel de ore suplimentare), motiv pentru care iti dau dreptate cu acest articol, astfel de aparate chiar sunt utile.

  4. Răspunde

    Bine de stiut in cazul in care imi vor merge bine afacerile. Deocamdata retin doar informatia 🙂

    • Dincolo de nori
    • 13/07/2017
    Răspunde

    Dar ce te faci cu hackerii? 🙂

  5. Răspunde

    daca ma scapa te drumuri, orice e mai bun!!

  6. Răspunde

    Deja intram in normalitate… adio cozi. Era o perioada cand trebuia sa stau cu orele la cozi kilometrice la ANAF… asta in urma cu vreo 7-8 ani. Intre timp s-au schimbat multe. Contabila de atunci a ales sa-si creeze semnatura electronica imediat ce a fost disponibil serviciul.

  7. Răspunde

    Semnatura electronica este foarte utila si pentru persoanele care au foarte multe de semnat, aceasta poate fi solutia ideala

    • Iacob Elena
    • 15/07/2017
    Răspunde

    Cand ai multe acte de semnat aceasta folosirea acestei semnaturi este binevenita.

  8. sa stii ca nu m-am docuemntat prea mult cu privire la subiectul asta… dar mi-ai elucidat cateva dileme, ce-i drept. nu stiam care e valoarea acestei semnaturi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares