Când vedetele promovează, vânzările explodează – CRBL și moda Kendama

kendama crbl

Se știe că reclama e sufletul comerțului.

Găsisem pe undeva un citat care spunea ceva de genul acesta: Rața ouă liniștită. Găina se cotcodăcește cât poate. Rezultatul? Toată lumea cumpără ouă de găină. E drept că nici nu găsești ouă de rață la orice colț de stradă, dar e ceva adevăr în vorbele alea.

Reclama e motorul care pune în mișcare vânzările la orice: produse, servicii și chiar idei. Dintre toate modalitățile de a-ți face reclamă, cea mai bună mi se pare cea prin intermediul vedetelor. Și nici măcar nu trebuie să filmezi și să investești mii de euro în reclama video și promovarea pe TV. Dă un produs unei celebrități și e de ajuns să pună o poză, pe instagram sau pe Facebook, pentru a începe să curgă comenzile.

vedete CRBL KendamaIdeea e să nu sune a reclamă. Cel mai recent exemplu care îmi vine în minte este cel cu moda Kendama. E un joc de îndemânare (așa îl percep majoritatea deși, în țara lui de origine, el e mult mai mult). Până acum câteva zile, eu nici nu știam ce e Kendama (știu, rușine mie!). Nici pe Facebook nu vedeam zilnic cel puțin o poză cu un joc Kendama.

Acum e peste tot. Îl văd pe bloguri, îl văd pe rețelele sociale, îl văd la copiii care se întorc de la școală. Au apărut concursuri care oferă ca premii jocuri Kendama (am văzut cel puțin 3 în ultima săptămână). Ce s-a întâmplat de a devenit brusc cunoscut și dorit? A început CRBL să vină pe la emisiuni și să se joace cu diverse Kendama din colecția lui.

N-am dovezi și nu știu dacă aș putea să cred că treaba asta a fost gândită de vreun magazin de la noi care s-a asigurat întâi că, la o căutare după Kendama, el e cel mai bine poziționat în Google. Poate sunt eu paranoia :D, dar oricum rețeta asta e câștigătoare, mai ales când vedeta aleasă pentru promovare este una iubită, care nu a fost implicată în scandaluri, un om normal care nu portă găini pe cap, un model, un idol pentru generația căreia se adresează un produs.

Să fi venit un no-name cu o reclamă în care să laude Kendama până ne plictiseam, ar fi funcționat, dar doar pentru câteva zeci de persoane, cele mai ușor influențabile. Așa, n-a venit nimeni să laude produsul sau vreun magazin care îl vinde la super ofertă. Doar ne-a arătat că e un produs distractiv, relaxant și excelent pentru exersarea unor anumite abilități. Acum toată lumea vrea Kendama.

E vorba și despre ce scria Malcolm Gladwell în cartea The Tipping Point, pe care am prezentat-o aici. O chestie măruntă (apariția lui CRBL, într-o emisiune TV cu mare audiență, însoțit de o Kendama) deja schimbă tendințele. CRBL nu e vânzător (sau poate chiar o fi – n-am de unde ști cine stă în spatele site-urilor care vând jocurile astea la noi), dar e un bun conector și tinde spre nivelul de expert. Toată lumea îl cunoaște și-l ascultă. De aici până la acțiune nu mai e decât un pas.

Vedetele vând mai bine ca oricine. Părerea mea. Numai să nu fie reclamă pe față. Deci, dacă vrei să vinzi ciorapi împletiți de lână cât să nu faci față să mai croșetezi, convinge o vedetă să apară încălțată în ei!

sursă fotografii – Facebook CRBL 

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Amy
    • 11/04/2017
    Răspunde

    Kendama?? Ce-i aia? Eu nu cunosc nimic legat de acest subiect. 😀 O sa dau imediat o cautare pe Google pentru a vedea care-i treaba ca m-ai bagat complet in ceata…

  1. ah, da, am vazut si eu ca ia amploarea chestia asta. numai in cateva ore vezi minim 3 draci cu chestie d-aia in mana in mall… mie nu-mi place. da si decat sa stea la tv sau cu ochii-n calculator… hai c-am devenit comunista 😀

    • Naty Mihaela GreenEyes
    • 12/04/2017
    Răspunde

    Cred ca pentru asa ceva sunt bune persoanele publice si vedetele ,printre altele ,sa faca vanzari masive diverselor lucruri prin reclama .;pe mine ma batea de mult timp gandul sa ii cumpar baiatului meu ,pentru a deveni mai indemanatic ..eu cred ca pentru asa ceva este bun .

  2. Răspunde

    Si au vazut preturile la kendama originale, nu?
    Apucasem sa le iau copiilor kendama de la o librarie de langa scoala, cu modesta suma de 16 ron
    La o zi sau doua distanta, pe fb intreaba o mamica unde sa gaseasca kendama prin Bucuresti
    Eu, ca fraiera, ii zic de librarie….reactia?!?
    E contrafacuta daca e asa ieftina!
    Nu va accepta copilul decat daca ii cumpar una de 160, dar aia e prea ieftina si simpla…trebuie una de 230!
    Da…reclama e sufletul comertului!

    • Cris Tina
    • 12/04/2017
    Răspunde

    Ieri am vazut si eu un baietel care se juca cu asa ceva si parea tare fascinat de joc. Ba, a facut si cativa curiosi in jurul sau. Se pare ca ia amploare si in curand o sa vedem si adulti prin parc jucandu-se Kendama

  3. Răspunde

    Am auzit de kenyana in iarna. Vroia nepotul meu si nici nu știam cu ce sa mănâncă. Acum am văzut ca toată lumea este pe strada cu chestia asta. Cerebel zicea ca a primit unele foarte scumpe de la o firma. Clar este reclama si oentru asta cred ca trebuie sa-ți si placa sa te joci cu chestiile astea

    • Daniela
    • 12/04/2017
    Răspunde

    O adevărată isterie. Faci reclama dar sa și îți placa. Andra a făcut reclama la Delikat și nici nu foloseste

    • Lamiita Petre
    • 12/04/2017
    Răspunde

    Geniala „Rața ouă liniștită. Găina se cotcodăcește cât poate. Rezultatul? Toată lumea cumpără ouă de găină. ”

    Acum de curand am vazut chestia asta la „Chefi la cutite” , primise Bontea parca de la un participant la emisiune, dar nu stiam ca se numeste asa si ca e de amploare. Cred ca iti trebuie multa concentrare si indemanare.

  4. Eu am vazut azi in Mall un grup de copii jucandu-se cu astea. Mie mi-e cam frica de ele, noroc ca Dragos inca nu vrea din astea. Vedetele pot vinde orice pentru ca publicul le indrageste si au credibilitate.

    • Valeria Chertes
    • 12/04/2017
    Răspunde

    Minunat acum si tatici si copiii numai kendama viseaza, a aparut o noua moda.

    • Tatiana Sorina
    • 12/04/2017
    Răspunde

    Eu una nu ma inghesui dupa produse facute reclama,ce simt eu ca imi place iau. Reclamele sunt ptr bani,ei iau bani frumosi.

    • ghelbere elena
    • 13/04/2017
    Răspunde

    Acum vreo doi ani i-am cumparat baiatului pentru ca ma inebunise cu Kendama. Vraja lui l-a tinut cam o luna si gata s-a plictisit.

    • nicolae claudia
    • 13/04/2017
    Răspunde

    am si eu cateva cunoatinte care au luat-o razna cu acest joc..si cheltuiesc sume considerabile pe ele

  5. Răspunde

    Eu de jocul Kandama am auzit prima data in emisiunea Chefi la Cutite unde un concurent a adus un astfel de joc. Este foarte interesant. Mai apoi l-am vazut si pe la altii. Sa stii ca am observat ca oamenii au obiceiul sa ia de buna ce promoveaza vedetele. In general marile branduri profita de asta si isi asociaza imaginea cu X sau Y considerand ca fanii vor veni ca turma catre ei… Sincer, eu cel putin nu gandesc asa. Daca o vedeta face reclama la Telekom, pe mine ma cam doare in paispe de acel brand, indiferent cat de draga imi e acea vedeta. Nu o sa incep sa nu mai indragesc vedeta pentru asta, pentru ca nah, stiu ce inseamna reclama. Dar nici nu voi deveni client Telekom. 😀 Raman unde imi convine, pentru ca oferta ca a mea putini au la Vodafone. Am vazut ca e un trand in ultimul timp pt brand-uri sa isi promoveze produsele prin intermediul vedetelor atat in emisiuni cat si in videoclipuri. Chiar ma gandeam sa scriu si eu un articol pe aceasta tema…. mi-ai cam luat-o inainte! 😀

  6. Răspunde

    Eu nu stia ce e Kendama pana acum, cand am citit la tine. Nu ma uit nici la tv, nu urmaresc stiri nici pe net. Toate noutatile le aflu de la tine, alte cateva bloggerite si feed-ul de facebook (pentru care de la o vreme nu am mai alocat asa de mult timp). Ciudata ustensila/jucaria asta, Kendama. Dar ai mare dreptate cu ceea ce ai scris in material, strategia de marketing este una foarte buna.

  7. Răspunde

    Am auzit ceva de Kendama de la sor-mea, însă atât…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares