6 boli pe care le poți preveni cu 30 de minute de mers pe jos zilnic

mersul pe jos cu cainele

Mersul pe jos face piciorul frumos, așa spune un proverb românesc. Așa spun și medicii. Mersul pe jos este sănătate curată pentru organism și este cea mai simplă formă de mișcare, una accesibilă oricui, chiar și celor care au probleme cu spatele, articulațiile și nu pot face orice fel de sport. 30 de minute de mers pe jos zilnic pot preveni și trata multe boli.

Hemoroizii

De ce bunicii noștri nu erau așa bolnavi? Din două motive – alimentația, care era alta pe atunci, și faptul că nu iubeau canapeaua și telecomanda cum le iubim noi. Alimentația greșită și sedentarismul sunt factori favorizanți în apariția celor mai multe boli moderne, inclusiv a afecțiunilor circulatorii. Media de viață scade de la an la an din pricina infarcturilor, accidentelor vasculare cerebrale, aterosclerozei. Și nu vă imaginați că la 30 de ani nu puteți avea probleme!

Să vorbim despre banalii (sau nu!) hemoroizi! De ce crezi că apar? Parte din cauza lipsei de mișcare și a moștenirii genetice, parte din cauza alimentației incorecte. Și ce e de făcut când apar? Dai fuga la articolul hemoroizi ca să cauți tratamente naturiste sau soluții pentru îndepărtarea lor. Ele te pot ajuta să scapi de hemoroizi, dar doar atât, dacă nu îți schimbi stilul de viață. Faptul că scapi de hemoroizi nu înseamnă că problemele circulatorii s-au rezolvat.

În timp, hemoroizii vor deveni cea mai mică problemă a ta. De aceea, dincolo de mers la medic, băut ceaiuri și luat laxative, trebuie neapărat să ai mai multă grijă ce mănânci și să nu uiți de cele 30 de minute de mers pe jos zilnic. Până la urmă, hemoroizii nu sunt altceva decât niște varice care apar în zona anală, nu pe picioare.

Varicele

Principala recomandare pentru pacienții cu varice este cea a schimbării stilului de viață, ca și în cazul hemoroizilor. Sigur că există remedii despre care puteți afla mai multe pe pagina tratament varice, dar, chiar și operate, varicele vor recidiva și vor evolua spre tromboflebite sau ulcere varicoase dacă nu facem schimbări la nivel de alimentație și combatere a sedentarismului.

Obezitatea

Sedentarismul este parțial vinovat și de creșterea în greutatea. Și nu doar adulții devin supraponderali în număr tot mai mare, ci și copiii. 30 de minute de mers pe jos zilnic pot face diferența și în acest caz. Sau orice altă formă de mișcare.

Dusul și adusul cu mașina de la școală sunt greșite. De asemenea, deși este mai simplu pentru părinte să-i supravegheze în sufragerie jucându-se pe tabletă, copiii ar trebui stimulați mai mult să iasă afară la joacă. Statul pe canapea îngrașă. Mai târziu, când nu-și vor găsi măsura la blugii care le plac sau se vor trezi cu hemoroizi și varice la 18 ani, pe cine credeți că vor da vina? Și va fi greu atunci să-și modifice stilul de viață.

Adulții se ascund mereu în spatele lui nu am timp atunci când caută scuze pentru faptul că nu fac mișcare. Ne-o facem singuri. În loc să ardem caloriile cu o plimbare pe jos sau o tură cu aspiratorul prin casă, ne punem pe canapea și mai ronțăim și niște popcorn. Leneveală și extra calorii – cale sigură spre îngrășare. Cea mai bună soluție este cea a mersului pe jos la muncă sau, în cazul celor care au mult de mers, străbaterea pe jos a unei părți din drum.

Diabetul

30 de minute de mișcare pe zi ne feresc și de diabet. Mișcarea ajută chiar și după ce ai fost deja diagnosticat cu diabet. Prin mișcare, glucoza este folosită pentru a produce energie și, astfel, valorile glicemiei sunt mai ușor de ținut sub control. Pofta de mâncare este diminuată de banalele plimbări, iar sensibilitatea la insulină este îmbunătățită. În plus, inima va fi mult mai sănătoasă și nu se va lăsa prea ușor pradă complicațiilor la care o predispune diabetul.

Cancerul

De diabet probabil că toți știați că îl puteți ține departe prin alimentație corectă și mai multă mișcare, dar și de cancer? Ambele boli ucid. Una mai lent, alta mai rapid, dar ambele la fel de nemilos.

Care-i treaba cu cancerul? Studiile au arătat cercetătorilor că riscul de cancer scade considerabil la subiecții care merg mai mult pe jos, fac mai multă mișcare. Mișcarea contribuie la un tranzit intestinal bun, reducând timpul în care intestinul poate absorbi toxine, asigură scăderea glicemiei și creșterea colesterolului bun și scade riscul apariției unui dezechilibru hormonal. Prin aceste acțiuni previne cancerul și scade procentul de recidive la bolnavii deja vindecați

Depresia

Dincolo de toate, mersul pe jos ne face mai fericiți. Starea de bine apare întotdeauna după o plimbare în parc și nu parcul este vinovat de asta, ci mișcarea în sine. Plimbările sunt cea mai bună metode de relaxare, de asigurare a unei stări psihice bune. Sunt mai eficiente decât exercițiile la sală pentru că presupun aer (chiar dacă nu e el foarte curat). În plus, soarele contribuie și el la starea de bine, prin stimularea producției de vitamina D. După o plimbare te vei simți mai bine dispus, mai plin de energie, mai optimist. Nu-ți place să te plimbi singur? Ia-ți un cățel!

Nu-ți pot promite că cele 30 de minute de mers pe jos zilnic îți vor dărui viața veșnică sau te vor proteja 100% de bolile despre care am vorbit astăzi. În schimb, te asigur că vor scădea riscul de îmbolnăvire și-ți vor crește șansele de a mânca pensia pentru care ai muncit peste 40 de ani. Meriți să apuci pensia și să te bucuri de bătrânețe liniștită.

Ce zici? Mergem mai mult pe jos de azi?

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Lamiita Petre
    • 25/03/2019
    Răspunde

    Teoria ca teoria, dar ce ne facem cu practica. Niciodata nu am fost sportiva, dar din motive de responsabilitati, eram nevoita sa fac miscare, sa merg pe jos. Acum, cand bolile m-au napadit, mi-e din ce in ce mai greu. Ma bucur de orice pas facut. Din propie experienta, acum, fac pe lupul moralist- FACETI MISCARE

      • Cristina Dragomir
      • 25/03/2019
      Răspunde

      Lasa ca stiu eu ca si tu ai inceput sa iesi mai des.

  1. mergem! mie imi place reclama lu halep, desi o urasc de moarte pe tipa. dar totusi, mesajul de minim 5000 de pasi pe zi mi se pare foarte bun! hai sa nu ne limitam la 5000, ci sa incercam sa facem minim 10 000. ca sa se simta! si usor-usor, o sa ii facem din instinct si o sa constatam ca nu mai avem stare. eu asa am patit de cand il am pe aki. sau asta e o metoda si mai si! ia-ti un caine, stai la bloc, si la etajul 4. o sa fii slim fit si o s amergi pe jos de o sa-ti sara capacele!

      • Cristina Dragomir
      • 25/03/2019
      Răspunde

      Mi-ai ridicat-o la fileu pe-asta, ca nici mie nu imi place Halep!

    • Valeria Chertes
    • 25/03/2019
    Răspunde

    Din păcate problemele de la genunchi nu îmi poate permite foarte multa deplasare pe jos și de aici sau agravat și celelalte boli.

      • Cristina Dragomir
      • 25/03/2019
      Răspunde

      Dar cu genunchii are si mama si i s-a recomandat miscare usoara. Probabil ca aveti afectiuni diferite.

    • Nicolae Claudia
    • 25/03/2019
    Răspunde

    Da, ar trebui sa mergem mai mult pe jos. Doamne fereste de vreo boala

      • Lucica Lazar
      • 25/03/2019
      Răspunde

      Multumim pentru articol, e foarte util! Din pacate nu merg pe jos suficient de mult

      • Cristina Dragomir
      • 25/03/2019
      Răspunde

      Din pacate, astea sunt greu de evitat pentru ca nu avem vointa.

    • Anda Stanciu
    • 25/03/2019
    Răspunde

    Eu merg mai mult de 30 de minute în fiecare zi

      • Anghelina Irina
      • 25/03/2019
      Răspunde

      La sala nu mi-a plăcut niciodată sa merg, orele de sport din școală și liceu nu mi-au plăcut niciodată, dar mersul pe jos pana la metrou sau alergatul prin curte duna copii mi-au plăcut dintotdeauna

        • Cristina Dragomir
        • 25/03/2019
        Răspunde

        Nici eu nu sunt prea sportiva, dar plimbarile imi plac.

      • Cristina Dragomir
      • 25/03/2019
      Răspunde

      Asta e foarte bine.

  2. Atunci, ce noroc pe mine ca imi place mult sa merg pe jos!! 😍😍

      • Cristina Dragomir
      • 25/03/2019
      Răspunde

      🙂 Este un obicei tare sanatos. Sa ti-l pastrezi!

    1. Răspunde

      Eu pana la servici fac cam 20 minute, adica 2 statii de autobuz. Insa de cele mai multe ori merg pe jos, prefer sa nu ma inghesui in autobuz si sa mai simt si n mirosuri, in special vara. Chiar si cand eram insarcinata, preferam sa merg pe jos.

        • Cristina Dragomir
        • 27/03/2019
        Răspunde

        2 statii de autobuz le faci in 15 minute. Mi-ar placea sa am un job asa aproape de casa!

    • albusteluta
    • 26/03/2019
    Răspunde

    Din pacate nu reusesc in timpul saptamanii sa fac acest lucru, dar recuperez la greu in weekend 🙂

      • Cristina Dragomir
      • 27/03/2019
      Răspunde

      Of, unii fac prea multi kilometri la munca, altii, ca noi, sunt nevoiti sa stea lipiti de scaune.

        • albusteluta
        • 27/03/2019
        Răspunde

        Cam asa 🙁

    • mihaelanistor
    • 26/03/2019
    Răspunde

    Mi-am propus ca in aceasta primavara sa merg mai mult pe jos. Îmi las mașina mai departe de locul unde trebuie să ajung și mă plimb. Aleg varianta mai lungă. Mișcarea îmi lipsește și încerc să compensez cât și când pot.

      • Cristina Dragomir
      • 27/03/2019
      Răspunde

      Chiar si eu am inceput sa ies mai mult pe picioarele mele.

    • barbierucristina
    • 26/03/2019
    Răspunde

    Se stie ca mersul pe jos, miscarea in general, ajuta mult organismul si ne tine cat de cat departe de boli. Acum, in zilele noastre, cam greu cu mersul pe jos. Toata lumea se grabeste care-ncotro sa faca mai multe.
    Eu nu ma pot plange, fac miscare zilnic, cel putin, de can il am pe cel mic, nu prea exista zi fara miscare. Asa ca, e bine pentru mine.

      • Cristina Dragomir
      • 27/03/2019
      Răspunde

      Norocul vostru, al mamelor, ca va tin astia mici in priza.

  3. Răspunde

    Uite ca nu stiam ca si cancerul este pe lista asta dar are logica ce zici. Eu am noroc ca merg sa il iau pe Cris de la scoala si asa fac miscare. Am de urcat un deal ceea ce e si mai bine.Adica si mai mult efort. Bine ar fi, insa, sa fac si mai multa miscare decat cele 30-40 de minute cat imi ia sa ma duc si sa vin de la scoala

      • Cristina Dragomir
      • 01/04/2019
      Răspunde

      Foarte bine si pentru tine si pentru el ca mergeti pe jos la si de la scoala!

    • Ramona Gheorghe
    • 05/04/2019
    Răspunde

    Mmm nush de ce, dar tot timpul ma gandesc ca sigur da vreo boala peste mine oricat mi-as dori sa le fentez. Bunica a avut varice si acum are si taicamiu, deci … nu cred ca ma ocolesc nici pe mine. Diabet a facut si taicamiu, cica este o boal care se transmite … poate n-am norocul asta. Probleme cu sangele am. Acum sunt minore, dar nu stiu cum vor evolua cand incep sa ma babesc. Ce-mi mai lipseste ? Nici nu vreau sa ma gandesc si-mi doresc sa ma protejeze si pe mine Dumnezeu sa nu am parte de toate relele. In ultimul timp nu am mai merg chiar atat de mult pe jos si daca as sti ca scap macar de una din probleme, as merge si o ora

      • Cristina Dragomir
      • 08/04/2019
      Răspunde

      pe toti ne pasc pericolele, stai linistita. Unele se mostenesc, e adevarat, dar oricum depinde de noi sa inlaturam factorii care le declanseaza sau agraveaza prea devreme.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares