Tuse seacă de la medicamente? Prestarium dă astfel de efecte adverse

tuse seacă poate fi provocată de anumite medicamente

Printre toate problemele de sănătate pe care le are bunica de când a rămas imobilizată la pat, după amputația de picior de acum aproape doi ani, de curând a mai apărut una: o tuse seacă de care nu știam cum să mai scăpăm. Se înneca din senin și tușea până nu ai putea. Degeaba bea apă, nu putea controla tusea și ne temeam că va muri înnecată la un moment dat.

Am încercat cu antiacide pentru că o asistentă medicală care mai vine să îi ia tensiunea ne-a zis că s-ar putea să fie de la refluxul gastric accentuat din cauza poziției culcat în 60-70% din timp. Nu a mers. O farmacistă ne-a dat altceva – un dezinfectant pentru cavitatea bucală, ceva pe bază de albastru de metil. Nimic. Am încercat și cu siropuri naturiste pentru tuse uscată, deși nu părea a fi vorba de vreo bronșită. Nu mai știam ce să facem.

Mai citisem pe net că tusea poate fi provocată de probleme cu inima, de o circulație proastă, de care bunica sigur nu duce lipsă, că doar de aia rămas fără un picior. Credeam că nu mai există șanse să scape de tuse. La spital nu voia să meargă și nu o condamn, după câte a tras la ultima internare din cauza asistentelor și a infirmierelor. Într-un final, am rezolvat. Cum?

Când m-am dus la medicul de familie pentr rețeta lunară, i-am povestit despre tuse, despre toate remediile pe care le încercaserăm fără rezultat. Mi-a pus câteva întrebări, ca să-și dea seama când apare tusea asta, cum se manifestă și dacă este însoțită de alte simptome precum strănut, nas care curge sau febră și apoi a venit cu o concluzie: tusea seacă ar putea fi efect advers al unuia dintre medicamentele pe care-l ia zilnic de ani de zile. Era vorba despre Prestarium și mi-a spus că mai avusese pacienți cu problema asta. I-a scos Prestariumul de pe rețetă și i-a dat un alt medicament în locul lui. La aproape două săptămâni de la schimbarea tratamentului, am scăpat de tuse.

Uite ce înseamnă experiența și faptul că-ți asculți pacienții! Este o doamnă doctor la vreo 50-60 de ani, dar super drăguță, niciodată repezită, tot timpul dornică să te asculte și nu doar de dragul de a o face, ci pentru a căuta soluții și a te ajuta. În fond despre asta e medicina, nu? Nu e doar despre a ști unde e inima, cum să iei tensiunea și cum să faci o rețetă. E despre interacțiune, despre intuiție, fler, experiență.

Dacă vă confruntați vreodată cu o astfel de tuse seacă, instalată din senin, care nu pare a fi manifestare a unei bronșite, și aveți diverse medicamente în meniu, citiți prospectele (dacă nu aveți parte de un medic bun, ca noi) și vedeți dacă nu cumva vreunul dintre ele poate avea ca efect advers tusea! Captoprilul, Enapul și Accupro sunt alte medicamente de la care vă puteți trezi cu tuse. Nu contează că îl luați de mult timp și până acum nu ați avut astfel de reacții. Și bunica l-a luat ani de zile fără probleme și eu nu am crezut că tușește din cauza lui, dar iată că m-am înșelat.

Previous Post Next Post

Comments

    • Valeria Chertes
    • 25/08/2018
    Răspunde

    Am avut si eu o astfel de experienta si mi-am dat seama tare greu de unde mi se trage.

    1. Tot e bine ca ti-ai dat seama.

  1. Din pacate toate medicamentele au si efecte adverse, sau interactioneaza cu alte medicamente daca ai mai multe afectiuni si iei mai multe feluri de medicamente. Si eu am luat Prestarium ani de zile si m=am confruntat cu astfel de tuse, stiam ca SI de la el mi se trage, dar nu era doar el cauza. Exista tuse cardiaca, tuse la efort, cateodata si daca vorbesc prea mult, la un moment dat incep sa tusesc. Nici ceaiurile nu le mai beau pana nu intreb medicul, am prea multe afectiuni si pentru fiecare trebuie sa iau tratament medicamentos. Cel mai mult ma scoate din minti faptul ca trebuie sa le iau pe rand: una cu o jumatate inainte de masa, una in timpul mesei, una dupa o ora dupa masa, etc, etc…. incat trebuie sa fiu mereu cu ochii pe ceas. Am sunat-o pe doctorita de diabet, boaala cu care m-aam pricopsit anul cesta, si i-am spus ca am citit prospectul medicamentului pe care mi l-a dat si e contraindicat persoanelor cu insuficienta cardiaca si alte afectiuni pe care eu le mai am. Mi-a spus ca doza e prea mica si nu ma afecteaza. Am dubii. Aveti grija de sanatatea voastra.

    1. Exact! Cand ai mai multe probleme, ce-ti face bine la una, face rau la cealalta. Ca sa nu mai zicem ca niciun medicament nu vine fara riscuri. Dar uite ca vine momentul in care nu mai traim fara ele.

  2. Răspunde

    Da, din pacate iti pot confirma si eu, tardiv ca Prestarium da astfel de efecte… Mi-a fost si mie prescris, l-am luat cateva zile dupa care am renuntat pt ca pur si simplu nu tuseam fara oprire.
    Mi l-a inlocuit cu Enap care e mai ”slabut” si nu mai am tusea aia disperata. Ceva usor tot a mai ramas dar… din pacate nu am gasit medicul care sa imi recomande ceva fara efecte secundare de acest gen pentru ca toata clasa asta de medicamente are cam aceleasi efecte secundare 🙁

    1. Of, si tu esti pe d-astea? Bunicii i-a dat Atacand si vad ca e ok cu el.

      1. Răspunde

        Deh…am o varsta :p Si antecedente in familie 🙁 Am sa vad si eu ce scrie la medicamentul ala si poate o fi bun si pt mine. Merci!

        1. Vorbesti cu medicul cel mai bine.

  3. Nu stiam ca sunt medicamente cu astfel de reactii adverse, bine de stiut. Si se pare ca mai sutn medici care fac meseria asta de drag si dorinta de a face un pacient bine si nu pentru bani.

    1. Mie chiar imi place de doamna asta si stii ca eu sunt mereu cu capsa pusa pe medici.

  4. Răspunde

    Este foarte important să găsești acel medic căruia îi pasă cu adevărat de pacientul său. Majoritatea îi tratează pe pacienți pe bandă rulantă…nu ascultă nimic din ce le spui…doar dau rețete…Mă bucur că ați descoperit cauza și bunica se simte mai bine din punctul ăsta de vedere!

  5. uite asta chiar n-o stiam! si serios acum, ma uit cam rar pe lista de efecte adverse a medicamentelor. rau fac!

    1. Intr-un fel, e mai bine. Ca toate au lista lunga cu efecte adverse si cred ca ajungi sa-ti si induci anumite stari daca le citesti.

    • Nicolae Claudia
    • 28/08/2018
    Răspunde

    Am obiceiul sa citesc prospectul atunci cand i-au un medicament. Pana acum nu am avut o asemenea problema cu tusea, dar e bine de stiut

    1. nu cred ca sunt multe pastilele care pot da astfel de manifestari.

  6. Răspunde

    Din pacate toate medicamentele au si efecte adverse, asa ca dupa experienta crunte am invatat sa citesc prospectul dinainte de a cumpara. Ia 2-3 min in cabinetul medicului dar m-a scutit de situatia de a merge la farmacie, platit medicament, si intors la alt consult (tot platit, da?) ca eu nu puteam lua asa ceva (alergii la excipienti si efectele secundare agravand).
    De aia zic mereu: citim inainte de a plati ceva, este dreptul nostru.

    1. La cate ia bunica, daca ma apuc sa le citesc, ma ia durerea de cap. Crede-ma ca ma duc la farmacie si plec de acolo cu punga din aia maricica plina.

    • Lucica Lazar
    • 02/09/2018
    Răspunde

    Am luat si eu cativa ani buni Prestarium dar n-am avut reacții adeverse, spre norocul meu.
    Acum nu mai iau ca am facut niste investigatii mai amănunțite si mi-a descoprit ceva la inima si mi-a schimbat toate medicamentele. Cu toate ca la luam cum trebuie aveam tensiunea mare si am facut acela investigatii.
    E mai rau ca iau Medrol si nu pot mânca cu sare si dulce mai putin, pentru dulce nu-i problema ca nu-s mare consumatoare e mai rau cu sarea…Medrolul e pentru poliartrita reumatoida care ma chinuie de cativa ani😕
    E rau cand te imbolnavesti, esti nevoită sa iei diferite medicamente care fac bine pentru una si afecteaza altele 😏

    1. Imi pare rau sa aud ca ai probleme de sanatate, dar stii ca asta ne paste pe majoritatea, nu? Din pacate, medicamentele asa functioneaza. Trateaza o problema si contribuie la declansarea altor 3.

  7. Răspunde

    Sa stii ca ma bucur ca in ultimul timp nu prea am mai avut probleme si singurul lucru de care m-am lovit, dar si asta ocazional, a fost o simpla raceala.
    Fetita mea mai raceste si o mai ia tusea, dar recunosc ca apelez destul de des la medic ca sunt panicoasa. Adica stiu ca la cei mici raceala poate ajunge usor la plamani si de frica imediat iau legatura cu medicul ca sa ma ajute cu un diagnostic si un remediu corect

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

87 shares