Mănânci mult? Atenție la acești 4 factori care-ți influențează apetitul fără să știi!

femeie care ia masa în oraș

Una dintre problemele tale: mănânci mult și asta se vede. Știu cum e. Nu am de gând să te judec sau să-ți tin o prelegere despre mers la sală, alergat, făcut tumbe, mâncat exclusiv morcov și salată, tocmai pentru că sunt gurmandă și știu că e greu de schimbat macazul. În schimb, azi mi-am propus să-ți atrag atenția asupra unor factori ambientali, a unor detalii care nici nu te-ai fi gândit că-ți pot influența apetitul.

Dacă ești atent la ei, poți face câteva schimbări minore care să te ajute să mănânci mai puțin, fără să simți că faci un efort în acest sens. Nu sunt povești, sunt studii peste studii care au dovedit că factorii de mai jos influențează cât de mult mâncăm atunci când ne așezăm la masă.

1. Lumina

Nu e poveste și nu e greșeală. Lumina ne influențează apetitul. Luatul cinei într-un restaurant sau într-o încăpere în care avem de-a face cu lumină puternică se traduce într-un mâncat în ritm alert și într-o cantitate mai mare de alimente ingerate. O lumină difuză ne calmează, ne induce o stare de relaxare, ne face să mestecăm mai încet și, implicit, să mâncăm mai puțin.

De aceea, dincolo de design, este important să ne gândim și la acest aspect atunci când alegem corpurile de iluminat pentru bucătărie (locul unde cei mai mulți dintre noi luăm masa). Avem nevoie o lumină mai puternică în zona blatului de lucru, lumini decorative acolo unde vrem să accentuăm o idee sau o culoare și lumini ambientale pentru zona mesei. Mai multe detalii despre cum să alegem corpurile de iluminat pentru bucătărie găsiți în acest articol.

2. Muzica

Contează foarte mult ce muzică asculți atunci când ești la masă. O muzică alertă, ascultată cu volumul ridicat, impune un ritm alert în timpul mesei. Nu doar că te agită și te face să vrei mai mult, dar mâncând mai repede stomacul nu mai are timp să te anunțe că este plin și tu înfuleci în plus. Credeți că degeaba în restaurantele de lux avem porții mici, muzică în surdină și lumină difuză?

Că tot vorbeam de influența luminii asupra apetitului, cred că o alegere bună ar fi becurile inteligente despre care am citit eu aici. La acestea se reglează foarte simplu intensitatea luminii și nuanțele, cu ajutorul unei aplicații pe telefon. Becurile se conectează cu telefonul, prin wifi sau bluetooth, și permit chiar și sincronizarea luminii cu ritmul muzicii. Ăsta da sistem de iluminat inteligent!

3. Temperatura

Un alt lucru la care trebuie să fii atent dacă mănânci mult când te pui la masă este temperatura din încăpere. Gândiți-vă la ce și cât mâncăm iarna și cum stă treaba vara! La fel reacționează organismul și vizavi de temperatura din bucătărie sau din restaurant. Dacă e răcoare, tindem să mâncăm mai mult și să alegem mâncăruri mai grase, mai consistente. Dacă avem de-a face cu mai multe grade în termometru, vom consuma o cantitate mai mică de mâncare și ne vom orienta spre feluri mai ușoare, cu mai puține calorii.

Atenție la câte grade setați aerul condiționat în încăperea în care obișnuiți să luați cina!

4. Culorile

Mă crezi dacă-ți spun că un perete vopsit în roșu te determină să mănânci mult, mai mult decât ai mânca dacă ai avea în fața ta un perete vopsit în gri? Nu trebuie să mă crezi pe mine, ci cercetările care au dovedit că apetitul și alegerile culinare sunt influențate de culorile din jurul nostru. Albastru, gri, verde, negru – acestea sunt culorile care cresc senzația de satietate și scad pofta de mâncare. La polul opus sunt albul, galbenul, roșul, portocaliul – culorile care cresc apetitul și ne îndeamnă spre alegeri mai puțin sănătoase.

Ține cont de aceste informații când îți alegi culoarea mobilei de bucătăriei, a feței de masă sau a veselei!

Lumina, muzica, cromatica și temperatura ți-au influențat prea multă vreme apetitul pentru că nu ai avut idee că ele pot face asta. De azi știi asta și sper că vei lua măsurile necesare care să te ajute să mănânci mai puțin fără să faci vreun efort.  De alegerile tale depind sănătatea și aspectul tău fizic.

Etichete:
Previous Post Next Post

Comments

    • Pahonea Nicoleta
    • 21/05/2018
    Răspunde

    Asa ceva,chiar nu stiam.

    • Tatiana Sorina
    • 21/05/2018
    Răspunde

    Bun articol! Am sa tin cont de acesti 4 factori ai tai. Dar sa stii ca eu si apa daca o beau,o beau cu pofta…..

    • Valeria Chertes
    • 21/05/2018
    Răspunde

    Pe mine ma ingrasa si aerul, si rasul si apa.

    • Anda Stanciu
    • 22/05/2018
    Răspunde

    Mulțumim de informare

    • ghelbere elena
    • 22/05/2018
    Răspunde

    Sunt o mare pofticioasa. Nu are importanta lumina, temperatura, muzica daca imi pui in fata o mancare care imi place sau arata apetisant mananc tot si cu pofta.

    • Gabriela Rosu
    • 22/05/2018
    Răspunde

    Mulțumim de știut

    • Nicolae Claudia
    • 22/05/2018
    Răspunde

    Utile informatii

  1. Si daca esti la dieta totusi, foarte important este felul cum iti aranjezi cele 3 frunze de salata in farfurie, fara a neglija insa nici farfuria, mai micuta, mai colorata, aranjata cu dichis. Evident ca gurmanda din mine, nu prea tine cont de aceste aspecte.

  2. culori? serios? la asta nu m-as fi gandit, clar!

  3. Răspunde

    Fara nici un pic de gluma, vreau sa-ti zic ca am o pofta de mancare ceva de nedescris. Ar trebui sa fac ceva in sensul asta. Poate ca imi pun o lumina mai nasoala ca sa vad mancarea gri si chestii care sa para mai neapetisante. Poate in felul asta imi scade pofta de mancare.

    1. poti incerca un cumul de schimbari ca sa vezi daca apar rezultate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

76 shares