7 semne că ai deficit de magneziu

femeie la birou

Vitamine și minerale. Avem nevoie de ele ca de aer, fără nici cea mai mică exagerare. Fără ele, organismul nostru nu poate funcționa în parametri normali. Unul dintre mineralele de bază din organism este magneziul. Oasele, mușchii, sistemul circulator, organele, toate au nevoie de el. Nu este de mirare că atunci când avem de-a face cu un deficit de magneziu, apar tot felul de probleme. Care este aportul zilnic recomandat? Ce alimente trebuie să consumi? Poți afla de la secțiunea magneziu. În continuare, am să-ți prezint 7 dintre cele mai frecvente simptome pe care le poți experimenta pe fondul unei hipomagnezemii.

Probleme hormonale

De nivelul de magneziu din organism depinde foarte mult echilibrul hormonal. Dacă analizele indică un dezechilibru la acest nivel, vorbește cu medicul despre suplimentele pe bază de magneziu! Deficitul de magneziu poate duce atât la deficit, cât și la exces de hormoni. De aceea magneziul este mai mult decât recomandat persoanelor care au probleme cu tiroida. Multe dintre simptomele de mai jos pot fi puse în legătură cu dezechilibrul hormonal. Dacă ne uităm pe articolul tiroida, vom regăsi multe dintre ele pe lista simptomelor în caz de hipertiroidie.

Spasme și crampe musculare

Dacă simți adesea că ți se zbat mușchii, că-ți tremură, te trezești cu cârcei și crampe, din nou trebuie să te gândești că poate nu consumi suficiente alimente bogate în magneziu. Poate fi vorba de orice grupe de mușchi. Și un ochi care se bate, cum obișnuim noi să spunem, tot din cauza lipsei de magneziu o face, nu pentru că prevestește ceva rău. Se pare că în lipsa magneziului calciul își face de cap, se acumulează în mușchi și aceștia nu se mai pot relaxa.

Rezistență scăzută la stres

Nu degeaba în toate reclamele la suplimente cu magneziu avem și imaginea unei persoane stresate. Magneziul nu elimină stresul din viețile noastre, dar sigur ne poate ajuta să-i facem față mai ușor. Studiile au arătat că atunci când avem de-a face cu situații stresante, un flux de magneziu este eliberat la nivel celular ca măsură de protecție. El blochează anumiți neurotransmițători care ar putea duce la reacții fiziologice pe care nu ni le dorim.

Agitație și nervozitate

Ești agitat și mereu pe fugă? Te enervezi din orice, chiar și la cele mai mici zgomote sau probleme, care pentru alții aproape că nu există? Ar putea fi încă un semn că organismul tău nu primește destul magneziu. De aici până la anxietate, depresie și atacuri de panică nu mai este mult.

Tulburări de memorie

Și micile scăpări de care ai parte la capitolul memorie se pot datora aceluiași deficit de magneziu. Nu uiți unde ți-ai pus cheile de la mașină pentru că ești stresat. Cu toții suntem, dar nu toți avem aceleași reacții în fața stresului. Dacă magneziul nu este suficient pentru a face față tuturor episoadelor sau fluxului de stres, neuronii încep să fie afectați și creierul nu mai funcționează la capacitate maximă.

Capacitate scăzută de concentrare

Normal că dacă faci față cu greu chiar și celor mai mici motive de stres, nu te poți concentra la capacitate maximă pe ce ai de făcut, indiferent că e vorba de teme sau de un proiect pentru job. Faptul că nu te poți focusa pe ce ai de făcut din cauza unei muște care bâzâie ține de predispoziția ta nervoasă despre care am vorbit deja mai sus. Sigur o dietă mai bogată în surse de magneziu te-ar ajuta.

Probleme cu somnul

Știm că pentru a adormi rapid și a ne odihni bine trebuie să avem parte de relaxare. Ei bine, magneziul înseamnă relaxare la nivel muscular, așa cum aminteam mai sus., iar relaxarea este cheia pentru un somn de calitate. Prin urmare, dacă adormi greu, te trezești des și dimineața te simți la fel de obosit ca seara, este posibil să ai nevoie de suplimente cu magneziu.

Cel mai bine este să-ți iei magneziul din alimentație, e clar. Semințele de tot felul (cânepă, dovleac, in, susan, chia, floarea-soarelui, migdale, fistic, caju), tărâțele de grâu, spanacul, avocado, fructele uscate și chiar ciocolata neagră sunt surse excelente de magneziu pe care nu trebuie să le evităm. Un aport optim de magneziu înseamnă o inimă sănătoasă, o bună circulație a sângelui, un psihic sănătos. Dacă știi că nu prea consumi ce trebuie, poți apela și la suplimente, dar nu concentrație mare și nu pe termen lung dacă nu ai făcut analize și nu ți-au fost recomandate de medic. Excesul de magneziu poate face la fel de mult rău ca deficitul.

Etichete:
Previous Post Next Post
0 shares
%d blogeri au apreciat: