Impresii din weekend-ul la Gura Teghii. Cazare la Cabana Black Wood

lacul Siriu

In weekend-ul 18-20 iunie, am fost în vacanță prin zona Buzăului, pentru prima dată pe acolo și absolut fermecată de frumusețea locului. Asta în ciuda ploii care cu greu s-a dat bătută pentru câte o oră, maxim două. Am ajuns acolo după ce am câștigat la un concurs de pe Instagram două nopți de cazare la Cabana Black Wood de la Gura Teghii.

Gura Teghii este o comună din județul Buzău. Conform Wikipedia, este cea mai întinsă comună din județ și a treia, ca mărime, din țară. De asemenea, este și cea mai nordică din județul Buzău. Satele prin care am trecut noi sunt situate toate de-a lungul râului Bâsca Roziliei, afluent al Buzăului, despre care mai știam câte ceva de pe la orele de la geografie, dar pe care nu mi-l imaginam așa de mare. Mai mult ca sigur că ploile din ultimele săptămâni se fac vinovate de debitul lui mare și de aspectul furios și amenințător care recunosc că pe mine m-a și speriat în prima seară de ședere în zonă.

Când am plecat din București, ploaie. Pe drum, ploaie. La destinație, ploaie, fără nici un semn că vom avea parte de vreme senină și vacanța la care visasem. Din fericire, la finalul celor două zile, nu am fost deloc așa dezamăgită cum mă așteptam. Zona este absolut superbă, retrasă și liniștită, iar la cabană chiar ne-am simțit foarte bine.

cascada Pruncea

N-am apucat să vizităm foarte multe în zonă din cauza ploii. Plănuisem vizite la Focul Viu, Vulcanii Noroioși, barajul și Lacul Siriu, cascada Pruncea și Mănăstirea Ciolanu. Dintre toate, am reușit să vedem doar cascada și puțin din baraj și lac. Nu am avut curaj să ne aventurăm prea mult pe drumul care mergea de-a lungul lui pentru că erau căderi de pietre și… am ales varianta safe. Oricum, ne-am promis să ne reîntoarcem în zonă.

barajul si lacul Siriu
barajul și lacul Siriu

În ceea ce privește cabana, puține lucruri sunt de reproșat.

cabana Black Wood

Cabana Black Wood este amplasată pe drumul principal, în comuna Gura Teghii, vizavi de Bâsca, la doar 100 m de postul de poliție și la 400 m de centrul comunei. Numele sigur i se trage de la natura finisajului exterior, din lemn negru. Este un lemn acoperit cu un strat de ulei ars, bănuiesc, dar nu sunt sigură. Asta nu am mai întrebat.

La sosire, am fost întâmpinați de gazdă, o doamnă mai mult decât simpatică și deschisă, al cărei nume îmi scapă. Sper să mă ierte. Reținerea numelor întotdeauna mi-a dat de furcă. Ne-a prezentat rapid cabana, ne-a spus că o putem suna la orice oră și pentru orice avem nevoie și ne-a urat ședere plăcută în ciuda vremii.

cabana Black Wood Gura Teghii Buzău

Evident că prima dată m-am uitat dacă este curat. Este. Și miroase a curat, nu a odorizante de cameră sau soluții de șters, cum am pățit prin alte locații cu pretenții. Am apreciat foarte mult asta pentru că eu chiar am o problemă cu mirosurile. Locația este recent renovată și amenajată. Și-a deschis ușile pentru public anul acesta.

Cabana Black Wood este dotată cu 4 dormitoare. Două sunt mai micuțe, iar celelalte două mai mult decât spațioase, aproape duble, cu fotolii și măsuță, pe lângă pat, și chiar cu măsuțe de toaletă. Pe acelea le-am cedat familiilor care au aveau și câte un prichindel în dotare. Menționez, pentru cei interesați, că unul dintre dormitoare este dotat cu un fotoliu extensibil și transformabil în saltea pe care se doarme regește (încercată de unul dintre tătici!), iar în cel de-al doilea există posibilitatea montării unui pat suplimentar pentru copil, la nevoie. Toate cele patru dormitoare sunt bine iluminate natural. Asta mi-a plăcut grozav. Dacă nu mă înșel, din toate poți admira muntele.

dormitor mic cabana Black Wood

Camera de zi, deși micuță, este foarte primitoare. Este dotată cu o canapea cu două locuri, televizor mare, masă și scaune pentru 8 persoane. Aici vine și primul minus – vederea acestei camere este curtea din spate, acolo unde există o magazie probabil. Nu e foarte plăcută, nici teribil de deranjantă. Personal, mi-ar fi plăcut totuși să iau masa privind spre munte.

Bucătăria este micuță, dar bine utilată. Frigider, aragaz, cuptor, cuptor cu microunde, vase de gătit, veselă și tacâmuri, pe toate le-am găsit acolo.

Baia a fost a doua problemă. Nu ea în sine, ci faptul că există una singură. Ar fi fost bine să existe măcar două bai sau măcar o toaletă de serviciu în plus, dar ne-am descurcat. Nici baia nu este foarte mare, dar nici a mea, de acasă, nu este, așa că nu m-a deranjat acest lucru. Este dotată cu o cabină de duș deschisă.

Curtea cabanei nu este foarte spațioasă. Asta zice cineva care stă la curte. Cine vine de la bloc sigur o va găsi mai mare. Este dotată cu grătar și foișor. Foișorul cred că a fost principalul punct de atracție al weekend-ului. Am petrecut mult timp în el, discutând, savurând alune, semințe și covrigei, jucând table sau cărți.

Pentru cele mici, principala atracție a reprezentat-o părculețul de peste drum. Dacă nu ar fi plouat, numai acolo ar fi stat.

Per total, ceea ce părea a fi un weekend ratat s-a dovedit a fi o experiență destul de plăcută. Evident că principalul inconvenient a fost ploaia. Cabana Black Wood ar fi fost perfectă dacă ar fi avut două băi și televizoare în camere. Televizoarele sunt în curs de montare, deci una dintre probleme este ca și rezolvată. În schimb, gazdei nu am ce îi reproșez. Rar am întâlnit oameni așa veseli, deschiși spre a povesti, prietenoși. Sigur ne vom revedea. Sperăm că într-o perioadă care să fie mai favorabilă vizitării obiectivelor turistice din zonă.

Cu riscul de a mă repeta, zona este una superbă și sigur insuficient exploatată. Prea puține pensiuni în zonă și este păcat! Pentru că peisajele sunt foarte frumoase. Chiar îndrăznesc să sper că în următorii ani zona va fi la fel de căutată ca cea de la Moieciu.