Blestemul mării – Shea Ernshaw (recenzie)

Blestemul mării - Shea Ernshaw

Nici nu sunt două săptămâni de când cei de la Editura Corint anunțau pe contul lor de Instagram un new entry pe site, un bestseller New York Times, o carte cu un titlul incitant și cu o copertă care te cheamă la ea. Am ignorat tot ce mai aveam pe lista de citit și am atacat romanul Blestemul mării imediat. Bine am făcut!

Blestemul mării – rezumat

Pe la 1820, în orășelul izolat Sparrow, sosesc trei tinere surori pe care lumea nu le privește deloc cu ochi buni. Bărbații sunt toți atrași de frumusețea lor, dar oamenii pun asta pe seama unor vrăji pe care presupun că cele trei fete le fac. Astfel, surorile vor muri înecate, acuzate de vrăjitorie. În fiecare an, după acest sfârșit îngrozitor, spiritele celor trei surori fură chipurile a trei fete din oraș și ademenesc trei băieți pe care îi îneacă.

Au trecut două sute de ani de la moartea lor. Se apropie perioada în care surorile vor ataca din nou. În oraș își fac apariția, ca de obicei, mulți turiști atrași de fenomenul ciudat. Printre ei este și Bo, un tânăr sare susține că nu este turist, ci își caută de muncă. Penny Talbot, o adolescentă destul de retrasă din toate punctele de vedere, locuind cu mama ei pe o mică insulă izolată, îi oferă de lucru ca îngrijitor al farului de care se ocupase tatăl ei înainte să dispară. Între cei doi se formează o legătură specială, dar amândoi ascund secrete care s-ar putea să stea în calea fericirii lor.

Penny se pare că are un dar. Reușește să vadă pe ce trupuri au pus stăpânire cele trei surori, și anume pe trupurile unor prietene de-ale ei. Doi băieți au fost înecați deja. Lucrurile se complică atunci când își dă seama că următorul vizat este Bo. Penny trebuie să-l salveze. Își dă seama cum poate opri cele trei surori și rupe blestemul, dar știe și că salvarea lui Bo ar însemna sfârșitul ei.

Ce va alege Penny – viața ei sau viața lui Bo? Chiar ar putea o adolescentă să rupă un blestem care ucide anual de două secole? Ce secret ascunde Bo?

Blestemul mării – păreri

Dacă aș fi citit descrierea acestei cărți acum doi ani, aș fi zis că nu e pentru mine. Între timp, Cartea Pierdută a vrăjitoarelor mi-a deschis apetitul pentru lecturi fantastice. Blestemul mării mi-a plăcut enorm. Și celor de la Netflix le-a plăcut atât de mult, încât au licitat cât a fost nevoie pentru a-și câștiga dreptul de a ecraniza povestea. Fiți pe fază!

Este un roman fantasy young-adult. Întrebările logice nu-și au locul în analiza cărții. Trebuie doar să te bucuri de poveste și de atmosferă. Nu te aștepta la o poveste creepy cu și despre vrăjitoare! Vor fi momente în care ți se va ridica puțin părul pe tine, dar nimic mai mult. E mai mult basm cu o domniță firavă, Penny, și un cavaler care îi poartă de grijă, Bo. Până la un punct. Mai ales că Penny nu e chiar fricoasă sau neajutorată. Dar, dacă ei sunt personajele principale, atunci cum se face că nu m-am atașat de ei și personajul meu preferat a fost cea mai mică dintre surorile vrăjitoare, un personaj care a ucis atâția oameni? Va trebui să citești cartea ca să îmi înțelegi alegerea.

Capitolele care descriu acțiunea din prezent alternează cu cele în care ni se dezvăluie povestea de acum două secole. La final, ai imaginea completă a ce s-a întâmplat și ce se întâmplă. Dar nu și toate răspunsurile.

Poate că am intuit unele lucruri care ar fi putut fi mai bine ascunse, dar au rămas destule semne de întrebare care să mă țină în priză până la final. Suspansul și misterele sunt la ele acasă. Poate că nu sunt fan al poveștilor de dragoste care se leagă așa de repede, dar a lui Penny și a lui Bo are o explicație. Una la care nici nu m-am gândit. Dar ceea ce știu este că Blestemul mării m-a absorbit cu totul. A fost genul de carte care mi-a ținut mintea foarte departe de realitate și m-a aruncat în mijlocul poveștii. Stilul autoarei m-a cucerit complet. Mai vreau!

Vrăjitoare și mentalități greșite care ucid oamenii pentru ceea ce li se pare de neînțeles. Trădare și o răzbunare continuă. O poveste de dragoste care ar fi putut fi altfel. Un fenomen inexplicabil care continuă de două veacuri. Secrete. O nouă poveste de dragoste care poate schimba totul. Asta îți va oferi Blestemul mării, dacă ești gata să o citești.