Interviu cu o anvelopa

Vi-l mai amintiti pe Mircea Popescu, cel care a dat avelopele in judecata? Ei bine, dupa pronuntarea sentintei, si-a dat seama ca era singurul vinovat pentru ce se intamplase iar vina survenea din lispa de informatie. Domnul Mircea a venit la mine si m-a rugat sa il ajut sa afle cat mai multe despre ce inseamna un cauciuc bun. O sa il ajut, ca mi-e drag. Pentru astazi, mi-am propus sa iesim in trafic in zona Romana, sa oprim cateva anvelope in trafic si sa le adresam cateva intrebari.
Se apropie de noi un set de Michelin Energy Saver+. Sa vedem daca vor sa stea de vorba cu noi.
– Buna ziua, pot sa va retin atentia cu cateva intrebari?
– Da, dar repede ca am de dus masina asta undeva.
– Multumesc.Observ ca sunteti bune prietene cu acest Hyundai Accent. Cum a inceput relatia? Cine a facut primul pas?
– Ne-am cunoscut acum in an. Evident, masina a facut primul pas dar de noi depindea daca acceptam sau nu relatia. Ca relatia sa mearga e nevoie de cinci. Nu merge cu jumatati de masura. Nu ne bagam intr-o relatie daca nu consideram ca va merge. E vorba sa simti ca exista compatibilitate. N-as avea cum sa ma combin vreodata cu un Alfa Romeo Crosswagon. E nepotrivire de caracter clara.
– Ne puteti spune la ce anume va uitati prima data la o masina?
– Prima data trebuie sa stiu unde are de gand sa ma duca. Eu sunt anvelopa nascuta iarna pe zapada mare. Nu agreez autostrada incinsa catre mare. Daca are de gand sa ma duca acolo, refuz din start sa mai discut. Apoi trebuie sa vad ce masura poarta la „incaltari”. Ar fi culmea sa se indragosteasca de cei 14″ ai mei, un autoturism care poarta 19″.Este contraindicata alegerea anvelopelor care sunt mai inguste. Aceasta situatie va duce la scaderea aderentei si a manevrabilitatii, dar si la scaderea drastica a nivelului de siguranta prezentat de automobilul respectiv. Reversul medaliei, echiparea automobilului cu anvelope prea mari, va duce inevitabil la erori ale vitezometrului, cresterea consumului de carburant prin sporirea coeficientului de frecare, reducerea demarajului în cazuri extreme şi la uzura inegala a anvelopelor in anumite situatii.
– Spuneati mai devreme ca o relatie cu Alfa Romeo Crosswagon iese din discutie. Spuneti-mi, va rog. de ce.
– Simplu: nu raspund nevoilor lui. Acestui turims Hyundai, eu ii asigur un consum incadrat in clasa C si o aderenta in clasa B. Alfa are nevoie de altceva. Mai e vorba si de indicele de sarcina care e diferit.Sa fim seriosi ca o femeie care are 100 de kilograme e mai putin dispusa sa poarte tocuri cui, decat una de 60 de kilograme. Vorbim si de indicele de viteza care trebuie sa fie potrivit caracterului masinii. Ar inseamna sa fie o masina sarita de pe fix sa vrea sa mearga cu 200km/h cand ea are la cauciucuri indicele de viteza L care ii permite un maxim de 120km/h. Poate doar daca are tendinte sinucigase…
– Spuneti-mi cum arata pentru voi soferul ideal.
– Musai sa fie generos. Nu am zis risipitor dar trebuie sa nu faca rabat de la calitatea in dotarea masinii sale. Urasc soferii care isi iau masini scumpe si se zgarcesc la anvelope, cuparand unele second hand. Mai apoi se intreaba de ce nu da masina randament maxim.Un cauciuc ieftin poate reduce cu aproximativ 15-30 km/m viteza si capacitatea autoturismului de a ataca virajele in conditii de suprafata uscata. Apoi, trebuie sa stie sa citeasca, nu poezie, macar etichetele anvelopelor. Sa nu ii fie rusine sa intrebe atunci cand nu intelege ceva. Sa fii naiv e una, dar sa si persisti in naivitate…deja e prea mult. Sa fie un tip rational care sa isi dea seama ca e mai bine sa investeasca pe moment putin mai mult in niste anvelope putin mai performante care, pe termen lung, vor oferi mai multa siguranta, un consum mai mic de carburant si vor avea o durata de viata mai lunga.
– Ati precizat mai devreme ca in relatie e nevoie de cinci: masina si patru anvelope.Vin cu o noua intrebare: pentru armonie in relatie este nevoie ca anvelopele sa fie identice?
– Daca ne gandim ca din fabrica, masinile pleaca cu cauciucuri identice, eu zic ca da.
– Si cum sa procedam pentru a alege anvelopa potrivita masinii pe care o detinem?
– Masinile moderne vin cu anvelope recomandate atat in ceea ce priveste dimensiunile cat si firma si modelul. Daca respectati recomandarea, slabe sanse sa apara probleme.Sau puteti si mai simplu sa intrati pe configuratorul de anvelope de la Michelin si e imposibil sa dati gres daca parametrii selectati sunt corecti. Sa nu uitam ca cele mai rapide masini din lume sunt echipate cu anvelope MICHELIN. Bugatti Veyron si Shelby SuperCars au depasit viteza de 400 Km/h cu anvelope MICHELIN Pilot Sport PS2.
– In incheiere va rog sa imi spuneti cum ati defini performanta si cum o putem obtine atunci cand vine vorba de masina.
– Performanta la o masina inseamna sa reusesti sa iti atingi cu ea obiectivele propuse. Performanta pentru un anume tip de sofer poate fi si o Dacia daca scopul lui unic e sa transporte cartofi cu 50km/h. Performanta in sine nu exista. Ea este produsul unei comparatii. Performanta se obtine prin compatibilitate perfecta intre ceea ce astepti de la masina ta si modul cum o echipezi si o ingrijesti!
– Va multumesc pentru amabilitatea de a ma ajuta sa aflu mai multe despre acest subiect. Drum bun mai departe!

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Mara
    • 30/07/2015
    Răspunde

    De fiecare data ma surprinzi cu imaginatia ta! Imi place ca pui titluri care starnesc curiozitatea, si, chiar daca subiectul nu este unul de interes major pentru cititor, tot ajunge sa citeasca articolul pana la sfarsit pentru ca nici continutul nu dezamageste!
    Imi place tare mult sa citesc ce scrii si ca bonus, am si informatie reala si completa! Multumesc Cristina!

    • Hacman Mariana
    • 30/07/2015
    Răspunde

    nu prea ma pricep la astfel de lucruri…ma depaseste…oricum sun t ferm convinsa ca acest articol va fi de mare folos multor persoane!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares