Dincolo de imunitate – 7 beneficii pentru sănătate ale unui aport optim de vitamina C

sănătate vitamina C

Tot mai multă lume consumă suplimente pe bază de vitamina C, de când cu pandemia și dorința de a ne întări sistemul imunitar. Acesta este un lucru bun, chiar foarte bun, având în vedere că foarte puțini sunt cei care pot spune că mănâncă suficient de multe fructe și legume, cât să-și ia din ele tot necesarul zilnic. În mod clar, aceste suplimente nu ne fac rău dacă nu exagerăm cu ele. Câtă vitamina C putem lua? Necesarul zilnic este destul de mare. Medicii sunt de părere că maximul admis ar fi de 2000 mg/zi. Prin urmare, dacă mai mănânci și un măr și o salată mică, 1000 mg sunt de ajuns. Și ai capsule fix în concentrația asta (le găsești la secțiunea vitamine), deci nu înghiți decât o pastilă pe zi. Vei fi mai ferit de infecții virale sau le vei face față mai ușor. Dar vitamina C face mai mult de atât. Iată cel puțin alte 7 motive să-i asiguri corpului un aport optim de vitamina C!

Menține sănătatea pielii

Vitamina C joacă un rol foarte important în îngrijirea pielii. Ea se regăsește în mod natural în straturile pielii, în cantitate mai mică sau mai mare, în funcție de vârstă și pericolele care care a fost expusă pielea. Astfel, un aport optim de vitamina C va menține tenul sănătos, luminos, ferit de îmbătrânirea prematură. Pielea care are destulă vitamina C este mai fermă, mai elastică (prin stimularea producției de colagen), cu mai puține riduri și mai fine. Pentru cele mai bune rezultate este recomandat să se combine suplimentele interne cu vitamina C cu tratamente locale în genul acestor fiole pentru față.

Previne hipertensiunea arterială

Hipertensiunea este cu siguranță o mare problemă. Netratată, duce la multe complicații. Din păcate, puțini medici atrag pacienților hipertensivi atenția asupra faptului că vitamina C îi poate ajuta mult la acest capitol. Nu singură, ci în asociere cu tratamentul prescris de medic, desigur. Există studii care au arătat că, atunci când pacienții au luat suplimente cu această vitamină, tensiunea le-a scăzut chiar și cu 4 mmHg. Se pare că vasele de sânge se relaxează și, astfel, presiunea sângelui este redusă.

Ne ferește de bolile cardiovasculare

Hipertensiunea este doar unul din factorii care cresc riscul de boli cardiovasculare. Ei i se mai adaugă nivelul ridicat al colesterolului și trigliceridelor. Potrivit altor studii de specialitate, vitamina C are rol important în scăderea acestora. La studiu au luat parte atât persoane care își luau necesarul de vitamina C din alimentație, cât și persoane care apelau la suplimente. În toate cazurile, vitamina C și-a dovedit eficiența în scăderea nivelului colesterolului rău și al trigliceridelor. Prin urmare, aceeași vitamină pe care o iei pentru imunitate te poate proteja și de boli cardiovasculare.

Previne și tratează guta

Guta este poate cea mai dureroasă formă de artrită. Guta înseamnă inflamația articulațiilor provocată de acidul uric în exces care este depozitat în articulații. Un ajutor nesperat vine și de această dată din partea vitaminei C. Ea scade nivelul acidului uric din sânge și previne crizele de gută. Mai mult decât atât, un studiu făcut pe aproape 50000 de persoane a indicat că un aport optim de vitamina C zilnic a redus cu 44% riscul de a dezvolta această boală.

Protejează memoria

Nu doar pielea, inima și articulațiile sunt iubitoare de vitamina C. Și creierul are nevoie de ea pentru a funcționa în parametri normali. Analizele făcute unor pacienți care sufereau de demență au indicat, printre altele, și deficit de vitamina C. Medicii sunt de părere că, prin proprietățile sale antioxidante, vitamina C poate reduce stresul oxidativ și inflamațiile de la nivelul creierului și al nervilor, protejând astfel memoria și reducând riscul de instalare a demenței.

Menține sănătatea oculară

Un lucru despre care din nou nu prea se vorbește este capacitatea vitaminei C de a ne proteja ochii de probleme, prin mai multe mecanisme. Vorbeam mai devreme despre faptul că ea crește producția de colagen. Și corneea are în compoziție colagen. Apoi, prin beneficiile pe care le are asupra sistemului vascular, reușește să mențină și sănătatea capilarelor retinei. În plus, cercetările arată că un aport optim de vitamina C scade riscul de cataractă și degenerescență maculară.

Ajută la slăbit

Iată ceva ce și eu am aflat de curând, dintr-un reportaj TV. M-am mai documentat și se pare că este adevărat. Vitamina C ne ajută și la slăbit. Reduce nivelul de zahăr din sânge, scade nivelul trigliceridelor și contribuie la arderea grăsimilor. Persoanele care consumă mai multe alimente bogate în vitamina C acumulează mai greu grăsime pe abdomen, coapse și șolduri. Logic, fiind clar că mănâncă mai sănătos. Însă, potrivit experților, și suplimentele ar ajuta.

Vitamina C înseamnă sănătate. Ne ferește de multe probleme și ne ajută să tratăm mai eficient altele. Hai să consumăm mai multe fructe și legume capabile să ne-o ofere! Care sunt acestea? Ardei gras, pătrunjel, spanac, varză, conopidă, usturoi, morcov, sparanghel, kiwi, citrice, ananas, mango, zmeură, struguri.

Etichete:
Previous Post Next Post
0 shares
%d blogeri au apreciat: