Pustiu la Grand Arena

Azi am fost in vizita la un mall din Berceni, la Grand Arena. Nu mai fusesem de cateva luni pe acolo. Data trecuta nu avea chiar infatisarea unui magazin abandonat insa azi ramas putin uimita de cat de pustiu era. Stiam de ceva timp ca nu e un mall la fel de cautat ca altele dar nu imi imaginam ca, intr-o zi de duminica, pe ploaie, poate fi atat de goale coridoarele. Singurele magazine care mai misca pe acolo(facand ceva vanzare) sunt Decathlon si Carrefour, altfel chiar ai putea sa te duci la mall daca vrei putina liniste.

Nu pot sa nu ma intreb daca mai e rentabil sa fie tinut deschis in aceste conditii. Spatii comerciale goale in care anunta de mai bine de jumatate de an ca vor veni magazine/branduri noi si nu vine nimeni. Magazine cu lacat pe ele sau magazine deschise in care vanzatoarele dorm la propriu pe casa de marcat. Intrebarea se pune daca nu cumva il tin in continuare deschis ca paravan pentru alte „chestii”, pe care nu am sa le numesc eu. Si la Liberty Center e cam aceeasi situatie dar acolo mai vezi cate un copil la patinoare sau un ratacit venit la cinema sau la o cafea. Nu e nici acolo vanzoleala precum in alte centre comerciale dar nici nu e in moarte clinica, precum Grand Arena. Ici, colo, cate o batrana cu o punga de Carrefour in mana, indreptandu-se catre o bancuta sau catre scarile rulante. In parcare, locuri pe alese.

Mi-e greu sa cred ca, la cum stau lucrurile, patronul mai face si profit dupa ce plateste curentul electric consumat de scarile rulante care urca si coboara goale, de atatea lumini aprinse in complex si in parcare. Nici macar site-ul nu functioneaza in momentul de fata, ca sa poti vedea o harta a magazinelor care mai traiesc in mall. Am gasit un banner care anunta ca site-ul se va relansa in alta forma. In loc sa investeasca in site, mai bine ar cauta solutii pentru a aduce retailerii inapoi in imensele spatii goale din mall. Altfel, site-ul va fi degeaba.

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Rotaru Gabriela Tatiana
    • 10/05/2015
    Răspunde

    Poate daca lumea ar avea bani,s-ar face vanzare,(pe de-o parte),alte firme au plecat din cauza vanzarilor slabe,ori cine stie care sunt motivele .

    • Hacman Mariana
    • 10/05/2015
    Răspunde

    Situatia devine din ce in ce mai tragica la noi in tara,Oamenii nu mai au bani ,sunt multi care abia au cu ce plati chiriile….traiesc de pe o zi pe alta,locurile de munca scad pe zi ce trece tot mai mult,nu se mai fac angajari,din ce in ce tot mai rau….cu ce sa mearga la shooping bietii oameni,majoritatea populatiei au salarii mici,pensii mici ….Curios ca nu au inchis complexul…cu siguranta profit nu are,probabil spera la o noua portita deschisa,o noua raza de soare….

    • Mariana Cioranu
    • 11/05/2015
    Răspunde

    Nu stiu ce sa zic decit daca nu au profit mai bine sa-l inchida .Daca oamenii nu au servici cine sa mai mearga la cumparaturi .Asta este situatia.

    • Iorga Daniela Ionela
    • 16/05/2015
    Răspunde

    se deschid atatea centre comerciale care nu au vanzare,insa o fabrica sau firma rentabila care ar da oamenilor de munca nu se deschide…pai atunci de unde bani de cheltuiala?

    • Hacman Radu
    • 18/05/2015
    Răspunde

    cu salariile de mizerie din tara asta putini sunt cei care-si mai permit sa mearga la shooping!

    • Mihaica Iuliana
    • 21/05/2015
    Răspunde

    Asta se intampla din cauza ca mai sunt si alte mall-uri. La noi in Craiova este unul singur, bine, si orasul este mititel pe langa Bucuresti, insa ceea ce vreau sa scot in evidenta ste faprul ca este arhiplin in fiecare zi de la ora 10 dimineata pana seara la 22 cand se inchide.

    • Mihaica Iuliana
    • 21/05/2015
    Răspunde

    Sa nu mai vorbesc in zile de sarbatoare unde ai impresia ca toti craiovenii vin acolo. Este extrem de aglomerat…Craiovenii mei ori au bani ori le place sa se plimbe prin agitatie.

    • saguna
    • 20/08/2015
    Răspunde

    Dragă Cristina,

    Apreciez stilul dezinvolt cu care așterni pe „hârtie” vorbe bine ticluite.
    Pentru cultura ta generală și de ce nu a „auditoriului” tău, poate așa mai primești niște vizite pe pagina blogului tău, am să încerc să te pun la curent cu amănunte din lumea mall-urilor, partea mai puțin vizibilă pentru profani
    Centrele comerciale de regulă sunt investiții imobiliare comerciale care trăiesc din venituri înregistrate în principal din chirii.
    Chiriașii trebuie să vândă ca să poată susține cheltuielile operaționale, din care fac parte și chiriile și utilitățile, care cheltuieli operaționale nu este indicat să depășească un 12% din rulajul lunar/anual net, la un profit operațional estimat de 100-200%.
    Acum, anul de grație 2009 luna Martie, data la care a fost deschis centrul în cauză, n-a fost chiar cel mai fericit din perspectiva economică fiind un an de plină criză, jumătate din chiriașii care semnaseră contracte de închiriere, care contracte au cam aceleași condiții și putere ca și cele bancare de împrumut, nu au mai considerat oportun să deschidă din varii motive, unii fiind realmente în imposibilitatea de a o mai face.Este lesne de înțeles impactul asupra unei astfel de investiții, mai ales dfin perspectiva unor clienți pretențioși care nu cunosc astfel de detalii.
    Spre deosebire de exemplul dat Liberty center, cei de la Grand Arena nu s-au cerut în insolvență, investiția de aprox 100 milioane de €, fiind susținută în aproape în totalitate de către prorietar, este și motivul pentru care nu este închis la această oră și nu paravan pentru „alte chestii” .Te asigur, fiind în cunoștință de cauză, că investiția în cauză este înregistrată la marii contribuabili din perspectiva taxelor plătite la stat, a fost supus controalelor organelor fiscale abilitate și este foarte bine.
    Ținând cont de situația economică actuală, când la nici 4 km se află un mall din categoria premium, construit pe un teren care se află în litigiu și sub investigații din perspectiva felului în care a fost obținut titlul de proprietate peste alte 20 de titluri ale unor oameni simpli, când mall-uri de prestigiu precum Plaza România sau Vitan sunt într-o situație delicată din perspectiva spațiilor închise, când chiar și în cele mai de succes proiecte există spații neînchiriate, Băneasa sau AFI, nu pot să-mi pun decât o singură întrebare, de ce să te chinui să scrii un astfel de text…
    P.S. Moartea clinică de care vorbești, poziținează Carrefour-ul din Grand Arena pe poziția a 4-5 în toată rețeaua din România, din perspectiva vânzărilor iar Decathlonul este dacă nu cel mai mare, al 2-lea cel mai mare din România, pe lângă alte magazine gen Intersport, Deichman, Altex, Norauto, Orsay, Kenvelo, Adidas Outlet, Otter Outlet, Mirano-Delsey, magazine cu o cifră de afaceri surprinzătoare pentru un centru comercial aflat în „moarte clinică”…
    Vânzoleala pe care o menționezi în celelalte mall-uri bune, se traduce în engleză prin „window-shopping” sau pseudo-cumpărători, singurele cumpărături fiind poate în zona de food, în timp ce în Grand Arena după cum bine ai observat, vizitatorii aceia puțini , vreo 6 milioane pe an în fapt, fac și cumpărături că nu prea au la ce să se holbeze, funcționează cumva ca și un Outlet unde găsești cele mi mici prețuri, la Grand Arena chiar asta fiind situația…
    Cât despre profitul „patronului” ori ce chiriași ar trebui să aducă, eu zic să te liniștești, sunt pe mâini bune, un astfel de proces fiind de durată…

    Răzvan

      • cristina
      • 01/09/2015
      Răspunde

      Multumesc pentru lamuririle care sunt binevenite. Eu doar am relatat ce am vazut eu, neavand cunostinte in domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

0 shares