4 locuri mai apropiate de București unde poți merge în excursie cu cortul

camping unde poti merge cu cortul

Imi făceam eu socoteala, într-un articol trecut, că m-aș putea duce anul ăsta într-o excursie sau măcar un weekend cu cortul. E o chestie pe care vreau eu s-o fac măcar o dată-n viața asta. Apoi mi-am dat seama că m-am gândit la toate detaliile (închirierea echipamentului de pe ncort.ro, drumul până acolo, mâncare), dar nu am nici cea mai vagă idee unde aș putea merge mai exact în această aventură. Eu vreau la munte, asta e clar. În niciun caz la mare. Dar unde la munte?

camping unde poți merge în excursie cu cortul
sursă foto

Muntele e mare. De fapt sunt chiar prea mulți munți.

Aventură să fie, dar nu chiar în pustietate pentru că mi-e frică de urși. Musai să fie un camping, mai ales că în zonele amenajate pentru campare ți se oferă anumite condiții și ai nevoie de mai puțin echipament. Dar să nu fie un camping situat prea departe de capitală și nu foarte scump. E foarte important să fie într-un loc în care dimineața să bată soarele, la prânz să am unde sta la umbră și să existe și o apă în zonă.

Am cercetat puțin forum-urile și am ajuns la o listă scurtă care cuprinde 4 locații în care aș putea merge cu cortul. Iată, așadar, unde poți merge în excursie cu cortul fără a fi nevoit să te îndepărtezi prea mult de București.

1. Valea Cerbului (Bușteni)

Aici se fac și reportaje TV mereu. E o zonă foarte aglomerată în perioada verii, dar peisajul este unul foarte mișto și prețul pe zi de campare este mic. Știu că în 2015 era de 10 lei, deci n-are cum să coste mai mult de 20 de lei pe zi acum.

Acest camping este situat în inima munților, beneficiază de apele rece ale râului, dar s-ar putea sa fie cam gălăgios pentru cei care vin tocmai în căutarea liniștii perfecte. În weekend-uri cel puțin este plin de corturi și rulote și nici în cursul săptămânii nu poți spune că e gol pentru că, fiind aproape de București, aici se retrag multe familii pentru toată vara. Au răcoare, nu plătesc întreținere, viața perfectă! Rămâne de văzut dacă va cântări mai mult tariful mic și distanța scurtă până aici.

2. Valea Doftanei

Aici e 100% gratis. Este zonă de camping pentru corturi și rulote. Imaginea pe care o oferă muntele este una de vis și aici. Sigur că, neexistând taxă de campare, nu prea există nici condiții. Nu există nici măcar toalete și dușuri, iar singura sursă de apă este râul. Ăsta e un loc mult mai liniștit în schimb (față de Valea Cerbului) și am înțeles că nu este nici atât de vizitat de către urși.

Pentru două zile cred că ar merge o aventură aici. Practic ai nevoie doar de echipamentul pentru camping, închiriat sau din dotarea proprie, de ceva mâncare, de un mijloc de transport și gata relaxarea!

3. Râmnicu Vâlcea

Nu e zonă de munte, dar e la poalele munților și, din imaginile de pe Google, pe mine m-a cam cucerit peisajul de aici. Aici este și zonă de camping, dar este și un mini-complex. Ambele sunt așezate pe malul lacului Ostroveni. Sunt și locuri în care îți poți instala cortul, dar poți opta și pentru cazare la căsuțe (sunt căsuțele alea magice din lemn) și există și spațiu amenajat pentru parcare.

Prețurile nu le-am găsit pe cele actuale, dar cele din 2015-2016 erau accesibile. Această zona de camping este și cea mai apropiată de oraș, adică locul perfect pentru cei care vor liniște și să se bucure natură fără a se îndepărta prea mult de civilizație.

4. Camping Laguna Albastră (Făgăraș – Brașov)

Din listă nu putea lipsi și un camping cu pretenții. Ce are el diferit? Tot la cort o să stai, tot ai nevoie de saci de dormit și saltele, dar ai anumite condiții care să te facă să nu-ți fie dor de casă din primele 2 ore. Cred că această zonă ar fi foarte potrivită pentru cineva ca mine, care n-a mai fost niciodată la munte cu cortul. Grupurile sanitare și cabinele de duș sunt un lux la care simt că nu pot renunța. Pot să dorm în cort (sunt sigură de asta!), dar n-aș putea face baie pe te-miri-unde.

Pe lângă grupuri sanitare, acest camping este dotat și cu piscină, cu terasă, restaurant și teren de tenis. Pentru cei care nu le au cu drumețiile și nu agrează conservele, s-ar putea să fie cea mai bună alegere din cele 4.

Sunt 4, sunt aproape de București și sunt în zone în care ai ce vedea. Între aceste 4 zone de camping voi alege eu, în funcție de ce va spune și soțul.

Vouă care dintre locații vi se pare mai atrăgătoare? Dacă nici voi n-ați fost niciodată într-o astfel de aventură și vă tentează ideea, țineți minte că de pe site-ul ncort.ro puteți închiria echipamentele de care aveți nevoie.

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

• Valeria Chertes
    • 11/05/2017
    Răspunde

De mine este cam departe.

• Tatiana Sorina
    • 11/05/2017
    Răspunde

Frumos,dar si muntii ce inconjoara orasul meu sunt faini si statiuni turistice pe masura. Pe o parte Retezatul,Parangul,Straja. Am facut 5 ani Retezatul cu cortul,un
    prisaj de vis,noptiile le adoram,fiind in varful muntelui intindeai mana si parca atingeai minunatul cer. Stelele sunt mari si multe multe multe,mi-e dor sa stii. 🙁

• Barbalata Mirela
    • 12/05/2017
    Răspunde

Pe toate! Noi in fiecare an mergem cu cortul. La Laguna…. nu am ajuns inca 🙂 . Sanatosi sa fim. Anul acesta am vrea sa mergem la Padina. Am inteles ca e un camping si acolo si este in inima muntilor.

• ghelbere elena
    • 12/05/2017
    Răspunde

Laguna Albastra ma tenteaza pentru ca nu am fost niciodata acolo. Pe Valea Cerbului am campat de foarte multe ori.

1. Răspunde

Eu am fost anul trecuta 2 saptamani in camping. Cred ca anual merg intr-o astfel de vacanta. Iti recomand din proprie experienta sa alegi o zona de campare care are taxa, implicit si toalete. E un aspect foarte important. O singura daca am fost intr-o zona de campare „fara taxa” si n-a fost prea placuta partea cu lipsa toaletelor.
    In rest, cred ca o sa-ti prinda super bine experienta asta si o sa vrei sa pleci in cat mai multe astfel de expeditii :D. Have fun!

2. Răspunde

Asta vara chiar glumeam pe seama caniculei, ca putem dormi in livada din spatele blocului. Ne luam cortul, saltelele si o patura si dormim afara. 😀

3. Răspunde

eu sunt amatoare de vacante cu cortul: ieftine si pline de oxigen. Pe Valea prahovei am campat (pe vremuri nu plateam) si la Busteni, si Predeal, si in masiv, si in Piatra mare. De elelalte 3 zise de tine nu stiu.
    Vara asta vreau in franta tot cu cortul 😀

4. Răspunde

Mergeam mult cu cortul in copilarie. Iuby nu prea este fan cort sau poate daca sta peste noapte la peste atunci il accepta. In vacante nu am luat cortul niciodata.