3 instrumente de comunicare accesibile care vor eficientiza munca în cadrul firmei

instrumente de comunicare

Comunicarea este una din cheile către progres și performanță. Fie că vorbim despre relația dintre soț și soție, de cea dintre părinți și copil, de cea dintre colegi sau cea dintre manageri și angajați, comunicarea joacă un rol foarte important. Când comunicarea eșuează, în cuplu intervin certurile și în companie scade eficiența.

Despre comunicarea în cadrul unei firme vreau să vorbim puțin astăzi, în special despre instrumentele pe care le putem folosi pentru a ne asigura că mesajele noastre ajung la emițător și el le dă importanța cuvenită. Încă din clasele primare, am fost învățați că un mesaj transmis, atât pe cale verbală, cât și pe cale audio sau vizuală, este mult mai probabil să ajungă la ”motorașul” receptorului și să fie și reținut. Iată 3 instrumente de comunicare vizuală, destul de ieftine și eficiente:

Flipchart-ul – ideal în prezentări

instrumente de comunicareÎn cadrul ședințelor, unde șeful are ceva important de comunicat angajaților sau, dimpotrivă, un angajat are un proiect de susținut în fața șefilor și a colegilor, urmând ca aceștia să-și dea acordul în privința implementării lui, un astfel de flipchart magnetic este foarte util. Nu costă foarte mult. Este ca un soi de tablă, cu un sistem magnetic de prindere a hârtiei pe care se va scrie, susținută de 3-4 picioare, în funcție de model și mărime.

Schemele realizate pe foile de prezentare, prinse în flipchart, cu siguranță vor face ca ideile principale ale ședinței sau prezentării respective să se întipărească mai bine în mintea publicului. Un mesaj clar este primul pas către succes, iar flipchart-ul este un instrument accesibil și foarte util în distribuirea clară a mesajului.

Panouri – instrumente de comunicare către angajați

Atunci când există anunțuri importante de făcut în firmă, trebuie să existe la îndemână un panou pe care mesajele respective să fie la vederea tuturor angajaților. Este drept că se trimit și email-uri sau alte tipuri de notificări, dar un panou de care să dea mereu cu ochii este mult mai util. Se poate folosi fie un panou de plută sau unul din plastic cu post-it-uri, fie o astfel de tablă magnetică. Tabla magnetică este soluția mult mai modernă. Cele mai ieftine table magnetice costă sub 100 de lei, deci nu reprezintă o investiție foarte mare.

Pe o tablă magnetică se vor posta mereu informațiile importante de interes general (data la care se va intra în libere de sărbători, perioada concediilor, orarul ședințelor și al training-urilor, știri despre activitatea firmei, mesaje motivaționale, mesaje de încurajare, felicitările pentru reușitele recente, etc). Așadar, o tablă magnetică nu mai este un simplu instrument de comunicare, ci devine și un mijloc de a motiva angajații.

Ecusonul – magic în relațiile între angajați

Imaginează-ți o companie mare, cu peste 100 de angajați, în care mulți dintre ei sunt noi! De unde să știi cum îi cheamă pe colegi și care este funcția fiecăruia? Cum să comunici cu ei, dacă nu-i poți identifica? Riști să-l rogi pe tipul de la IT să te ajute cu gunoiul sau să confunzi contabila cu fata de la recepție. Ecusoanele sunt obligatorii pentru ca fiecare să știe, în orice moment, cui se adresează și care sunt responsabilitățile acelei persoane în firmă. Se scutește mult timp pierdut cu întrebări care să ducă la identificarea persoanei potrivite pentru rezolvarea unei probleme.

Acesta 3 instrumente de comunicare și prezentare nu ar trebui să lipsească din nici o firmă. Nu sunt foarte costisitoare, dar sunt mai mult decât utile. Comunicarea prin intermediul lor este mult mai eficientă. Asta înseamnă o creștere a eficienței muncii în companie.

Etichete: , , , ,

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • nicolae claudia
    • 14/12/2016
    Răspunde

    asa este. comunicarea este foarte importanta in toate domeniile

    • Barbalata Mirela
    • 14/12/2016
    Răspunde

    Comunicarea este importanta intotdeauna in orice relatie. Profesionala sau personala.
    Ei, la mine la servici nu se foloseste nici o varianta din cele enumerate de tine 😉 😀

    • Rotaru Gabriela Tatiana
    • 14/12/2016
    Răspunde

    Comunicarea e importanta oriunde,in familie,la servici ,in relatiile cu sefii,subalternii,prietenii,e cheia succesului,depinde cum se realizeaza.

    • Valeria Chertes
    • 14/12/2016
    Răspunde

    Comunicarea este cheia succesului atat in viata de familie cat si in societate.

  1. Răspunde

    Ecusonul il vad si ca pe o forma de respect mai ales intr-i multinationala unde fiecare angajat are un rol bine definit! Tabla magnetica aveam si eu la firma la care lucram, dar nu prea o foloseam. Eram doar 3 angajati pe atunci 🙂

    • ghelbere elena
    • 15/12/2016
    Răspunde

    Comunicarea este importanta peste tot nu numai in cadrul unei companii. Este importanta in familie, pe strada, oriunde.

    • stoica claudia
    • 15/12/2016
    Răspunde

    Asa e ,comunicarea este importanta oriunde ,la scoala ,la piata ,la servici ,peste tot.

    • Lamiita Petre
    • 15/12/2016
    Răspunde

    Comunicarea este modul nostru de a interactiona cu semenii nostri si cred ca ar fi un haos daca aceasta nu ar exista. Cu cat comunicam mai mult si mai bine, cu atat de mult progresam. Comunicarea e necesara oricand si oriunde.

  2. Răspunde

    Flipchart-ul se numara cu brio printre instrumentele mele preferate cand e vorba nu doar de prezentari in cadrul job-ului, ci si de exersarea abilitatilor de comunicare in perioada scolii si a liceului. Eu, care am avut mereu teama de a sta si a vorbi in fata unei multimi, cred ca as fi fost mult mai curajoasa in prezent daca as fi utilizat astfel de instrumente inca de mica (vorba vine „mica”, ma refer undeva in jurul varstei de 12-14 ani). Plus ca, spre deosebire de prezentarile ppt, au avantajul de a fi mult mai interactive, dandu-ne sansa de a completa anumite spatii chiar in timpul prezentarii/discutiei.

    • dumitrescu elena
    • 16/12/2016
    Răspunde

    comunicarea ets efoarte importanta atat in familie cat si la serviciu dar trebuie sa gasesti si oameni care sunt deschisi la comunicare ,degeaba vrei tu si incerci cand celalalt nu te asculta sau nu vrea

  3. Ecusonul e foarte important. Cu alta incredere parca poti vorbi cu un om cu ecuson dintr-o firma, decat cu unul fara. Daca n-are poate patim ca in bancul ala si confundam ginecologul cu zugravul :))

  4. Răspunde

    Toate sunt absolut necesare si acestea sunt minimul de intrumente care trebuiesc luate in seama!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares