Când magazinul te imploră să mai stai…

Când petreci atât de mult timp online, cum fac eu, întâlnești și destule reclame. Te ferești cât poți de ele dar ești om și, la un moment dat, tot te trezești dând click pe vreun banner sau vreun link, mânat de curiozitatea de vedea ce poate face un produs sau de a descoperi reducerea uimitoare anunțată. De cele mai multe ori astfel de vizite nu durează mai mult de un minut. Intri, te uiți puțin, constați că produsul nu e pentru tine sau nu ți-l poți permite, apeși pe X-ul din partea dreaptă, de sus, și ai ieșit. Ei bine, treaba nu merge mereu așa.

Ieri am intrat pe un astfel de site. Numele lui nu e important. M-am uitat, preț de câteva minute la niște accesorii auto și am dat să ies. Surpriză: în loc să mi se închidă pagina și să îmi văd liniștită mai departe de activități, mi se deschide o fereastră pop-up (casetă din aceea apărută din senin), cu un mesaj de genul ”Nu pleca! Îți dăm un voucher de 40 de lei.” Trecem peste voucher că oricum era valabil la cumpărături de peste 400 de lei. Mie nu îmi place modalitatea asta de ”agățare” a clientului.

Mi se pare de-a dreptul penibil să vii cu un astfel de mesaj. Dacă vrei să atragi, poți veni cu un banner static mare prin care să anunți ceva reduceri sau alte beneficii pentru clienți. Dar, cu un astfel de mesaj, mie mi se pare că te cam înjosești și îți arăți disperarea. Practic, te rogi de vizitator să nu plece fără să cumpere ceva. Oi avea eu ceva la cap, dar mie așa îmi sună. magazin online marketing

Imaginează-ți că, după ce citești articolul ăsta, dai să ieși de pe blog și te întâmpină următorul mesaj ”Nu pleca! Mai citește un articol!”. Îl mai citești sau simți disperarea din glasul meu și vrei să fugi mâncând pământul și să nu te mai întorci niciodată?

Sunt destule magazine online care folosesc metoda asta de marketing. Cred că și pe matar am văzut de curând ceva de genul ăsta. Intrasem să caut o pereche de balerini, zăbovisem ceva mai mult pe pagina unui produs și, când să închid, hop mesaj că mi-i dă cu reducere de 5 lei.

Voi ce părere aveți de acest tip de abordare? V-ar convinge să mai stați și, eventual, să deveniți clienți ai acelui magazin sau, mai degrabă v-ar enerva?

Tags: ,

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

  1. Reply

    Categoric ma enerveaza astfel de mesaje. Dar nu numai magazinele online au un astfel de comportament ci si cele fizice. Pe mine ma stresau cei de la Profi. Ma sunau numai la ore nepotrivite, cand dormea baiatul, cand eram cu mainile ocupata. La celalalt capat al firului un robotel… cu ei am rezolvat-o dar abia dupa ce i-am ameninat ca ii dau in judecata pentru ca primul mesaj in care ii rugam politicos sa-mi scoata numarul de telefon din baza de date a fost ignorat.

    1. Reply

      pe mine ma sunau cei de la TopShop mereu sa imi prezinte oferte pana m-am enervat si le-am zis ca sunt casnica si nu am nici un ban 😀

  2. Trebuie sa-si scoata si ei bani si sa-si atraga clientii cumva nu? Intradevar, de cele mai multe ori e chiar frustrant. Si mai e si faza cu noaptea nu stiu de care, unde produsele au exact acelas pret. Dar cum mai spunea cineva, parca suna altfel sa auzi acelas pret si remarca “reducere”.

    1. Reply

      acolo trebuie sa iti faci bine temele inainte ca sa nu iei teapa.

  3. Reply

    Am invatat sa nu ma mai enervez. Folosesc x-ul si gata, oricate ferestre apar. Ma scot din minti, in schimb, reclamele de la tv. Nu te mai poti uita la o emisiune sau la un film fara sa ti se bage pe gat toate porcariile. Nu inteleg cum de le este permis sa faca reclama la medicamente, cand orice om normal ar trebui sa se fereasca de ele daca nu i-a recomandat medicul nimic. Nu mai vorbesc de faptul ca toate sunt pentru chestii gretoase: hemoroizi, scurgeri, mancarimi…

    1. Reply

      Bine punctat! Mama tot ce vede la televizor ma trimite sa cumpar de la farmacie. Ce sa priceapa ca aia e doar reclama? Daca ei zic ca e bun, inseamna ca e bun, ca doar nu le dadeau voie sa promoveze ceva ce nu e ok…

      1. Reply

        Asa credea si mama, biata…

    • Daniela Dodoi
    • 03/08/2016
    Reply

    Categorii de magazine ce “silete”cumparatorul sa ia fortat de pe site-urile lor.Modalitate de abordare urata si plictisitoare…

    1. Reply

      trebuie sa se descurce si ei cumva

    • Nicolae claudia
    • 03/08/2016
    Reply

    Pe mine ma scot din minti mesajele astea..nu le pot suporta. Si pe site-urile chinezesti au inceput sa apara.. iar asta ca primesti 40 lei, DOAR daca cumperi de 400 ron..e prosteala pe fata..de zici ca s-a intalnit hotu’ cu prostu’

    1. Reply

      macar daca venea bannerul strict cu rol de informare, fara milogeala aia cu ”nu pleca”.

    • Rox
    • 03/08/2016
    Reply

    Eu incerc sa fiu înțelegătoare cu astfel de abordări. La ce concurenta este, trebuie sa faca tot posibilul pentru a te ademeni. Daca nu ma intereseaza, mai apas o data pe X.

    1. Reply

      pai intelegatoare fusei si eu dar eram curioasa daca va place abordarea asta

  4. Reply

    Curand vom fi acaparati de reclama. Am citit ca vor fi introduse si pe facebook in timp ce ne uitam la vreun filmulet. Deocamdata e proiect pilot timp de doua luni si nu apare la toata lumea.
    Eu zic sa nu ne enervam ca facem riduri. Le zicem o injuratura si zambim. :))

    1. Reply

      bine ca eu nu prea ma uit la filmuletele de pe facebook. In schimb, sotul meu va avea de suferit din cauza asta 😀

    • Lamiita P
    • 04/08/2016
    Reply

    Enervante la culme sau chiar daca mai zabovesti pe site, de cate ori incerci si intri la alta categorie iti apare formularul de abonare. Pai m-am abonat o data…. lasa-ma. Mai este un site care promoveaza concursurile. Pacat ca nu scot porcaria aia cu abonarea, se mai incarca si greu, am renuntat sa mai intru.

    1. Reply

      il stiu si eu 🙂 cred ca nu isi dau seama ca au mai mult de pierdut.

    • Barbalata Mirela
    • 04/08/2016
    Reply

    Categoric ma enerveaza. Stai sa il vezi pe sotul meu cum reactioneaza 😛 , eu sunt mai delicata in exprimare 😀
    Ce mi se pare mie culmea nesimtirii este faptul ca dau un voucher sau reducere mica (gen 20 lei, 30 lei etc) la cumparaturi de peste 200 lei (sau mai mari ) si mai platesti si transport (in unele cazuri ).

    1. Reply

      incerc sa mi-l imaginez pe sotul tau cand primeste ferestre de genul asta 😀

  5. Reply

    Bune ele şi reclamele, dar nu cu o aşa agresivitate. Ar trbui să găsească o cale viabilă de a atrage clientul, nu să îl forţezi să revină. Să facă discount-uri reale la un interval de timp regulat, iar atunci clientul va căpăta încredere şi va reveni cu plăcere.

    1. Reply

      pai da, vorba Cameliei, fix ca la piata ”alo, doamna, il las la 3 lei daca iei doua”.

  6. Reply

    Nu imi plac astfel de bannere si de reclame. E ca si cum as fi in magazin si vanzatoare ar striga dupa mine… hey dar nu cumperi? hai ca il las mai ieftin… exact ca la piata 🙁

    1. Reply

      ah, ce-mi place! Nici eu nu o puteam zice mai bine!

    • dumitrescu elena
    • 06/08/2016
    Reply

    de cele mai multe ori nici nu le citesc ,folosesc x/ul si gata ,este foarte enervant si insistent ,peste tot doar reclame

    • ghelbere elena
    • 06/08/2016
    Reply

    De multe ori m-am intrebat daca au voie sa faca aceasta publicitate atat de agresiva.

    1. Reply

      nu cred ca ii impiedica nimeni…

    • Tudosa Luminita
    • 08/08/2016
    Reply

    Mai mereu ma lovesc de astfel de “oferte”, categoric le ignor. Nu mi se pare corect ca tu ca vanzator sa te umilesti in fata posibilului client. Reclamele trebuie sa fie facute sa te atraga nu sa te sperie. Tipul acesta de reclame nu fac decat sa te puna pe fuga. Nu ar fi rau ca cineva din acest mediu sa citeasca comentariile noastre sa schimbe metoda de “agatare”.

    1. Reply

      prea mic blogul meu sa ii intereseze parerea mea!

    • Hacman Mariana
    • 26/08/2016
    Reply

    Ai dreptate de cele mai multe ori sunt de-a dreptul enervanti..Daca vad ca ai prea mult bun simt profita din plin de acest lucru…nesimtire totala)))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

51 shares