8 sfaturi care te vor ajuta să construiești ținute office impecabile și confortabile

tinute officeNu cred că este cazul să o spun eu; o știți și voi prea bine, cele care lucrați într-un birou: acolo nu poți merge îmbrăcată oricum, există anumite standarde pe care trebuie să le respecți, atât în materie de vestimentație, cât și în ceea ce privește încălțămintea, accesoriile și chiar parfumul. Unele sunt reguli de bun simț, altele sunt mai greu de acceptat, mai ales dacă suntem obișnuite cu un anumit stil. Ca să vă fie mai ușor să construiți ținute office, care să respecte și regulile de bază în domeniu și în care să vă simțiți totuși în largul vostru, am pregătit un set de 8 sfaturi utile.

1. Nu sunt obligatorii rochiile office peste genunchi

A trecut vremea în care se impuneau rochii și fuste a căror lungime depășea linia genunchiului. Sigur, dacă îți plac și te simți confortabil în ele, poți miza liniștită pe tipul acela de rochii office. În schimb, dacă vrei mai multă libertate de mișcare, poți alege să porți și rochii casual, dacă ai grijă la lungimi și decolteu. De pildă, multe din rochiile de zi de aici pot fi incluse, fără probleme, în ținute office. Majoritatea au lungime medie și decolteu decent. Sunt comode, moderne, lejere și respectă perfect dress code-ul pentru birou.

2. Poartă întotdeauna fix măsura ta

Indiferent că vorbim despre rochii, bluze, cămăși sau pantaloni, măsura aleasă corect este cea mai importantă. Să luam exemplul unei rochii: aceasta nu trebuie să fie nici prea largă (să arăți ca îmbrăcată într-un sac) dar nici prea mică (să lase impresia că pocnește pe tine). Excesele de orice fel dăunează. Nici prea sexy, nici prea lejer!

3. Atenție la rochiile și bluzele fără mâneci

Da, poți purta rochii fără mâneci la birou, n-a zis nimeni că nu. Regula de aur este să mizezi pe bretele cât mai late, care merg până la articulația umărului, să nu fie rochii sau bluze cu bretele foarte subțiri. Nu inspiră profesionalism. Poți purta liniștită rochii de vară, cu croială clasică, cu lungime medie și bretele late sau bluze de genul celor de pe această pagină. Sunt colorate, confortabile dar și decente.

4. Poartă culori dar nu unele care țipă

Dacă ați dat click, din curiozitate, pe vreunul din linkurile de mai sus, cu siguranță ați găsit acolo haine colorate. Ele pot fi purtate și la birou. Ținute office nu mai înseamnă de mult strict alb-negru/bleumarin. Cămășile și bluzele albe sunt cele mai iubite și mai ușor de asortat dar sunt destul de plictisitoare. Poți purta o bluză colorată sau chiar o rochie cu imprimeu floral, atâta timp cât nu este foarte extravagantă. Totul este să păstrezi măsura și să nu te transformi într-o pânză pe care s-au vărsat toate culorile curcubeului. Evită și culorile foarte tari, tip neon!

5. Nu e musai să porți bluze sau rochii până în gât

Mă refer aici la acele haine care aproape că ne strâng de gât. Iarna poate sunt mai suportabile dar vara sigur nu ne simțim confortabil în ele. Este drept că nu putem miza pe bluze sau rochii foarte decoltate dar nici nu ne impune nimeni să ne acoperim precum bunicuțele. O cămașă, descheiată la primii doi nasturi de sus, este acceptată atâta vreme cât decoletul nu coboară mai jos de 8-10 centimetri de claviculă.

6. Fără haine transparente

Oricât de mult ți-ar plăcea o bluză și oricât de bine ar arăta purtată la pantalonii tăi preferați, renunță la ea dacă este transparentă!  Este total nepotrivit pentru ținute office. Atenție și la bluzele subțiri, de vară, să purtați sutien în aceeași nuanță! La o bluză roz pal, un sutien negru sigur va ieși la suprafață.

7. Fă din sacou un aliat de nădejde

Nu contează ce preferi să porți la job, sacoul e prieten bun cu orice altă piesă vestimentară. El se poate asorta și la o fustă, și la un pantalon dar și la o rochie. Un sacou negru nu trebuie să lipsească din garderobă. Îl poți pune peste o rochie casual și gata o ținută potrivită pentru toată ziua, nu doar la birou.

8. Nu renunța complet la blugi

Există și femei care nu se simt absolut deloc bine în rochie sau în fustă. Evident să pot miza și pe pantaloni. Se pot purta pantalonii office clasici dar și modele mai casual și chiar jeans. Blugii negri sau bleumarin sunt o alegere foarte bună, atâta timp cât au croială  potrivită stilului office și sunt completați de o bluză corespunzătoare sau un blazer și pantofi adecvați.

Imaginea noastră la birou este foarte importantă. Modul în care ne îmbrăcăm poate atrage simpatii sau, dimpotrivă, antipatii, poate atrage sau pune pe fugă clienți, poate impune respect sau nu.  Ținuta pentru job trebuie să fie impecabilă dar și confortabilă (confortul se vede în atitudine). Cum obții o astfel de ținută? Alegând haine care se apropie cât mai mult de stilul tău, fără a încălca regulile de bun simț în materie de vestimentație pentru birou. Și Picasso a zis-o – ”„Învaţă regulile ca un profesionist, ca să le încalci ca un artist.”

 sursă foto pexels.com

Tags: ,

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • dumitrescu elena
    • 19/08/2016
    Reply

    interesant ,un articol de citit daca lurezi mai ales intr/un birou ,as vrea sa/mi schimb locul de munca si chiat mi..a placut articolul

  1. Ehe, foarte bune sfaturile pentru cei care lucreaza in domeniu. 😀

    • ghelbere elena
    • 20/08/2016
    Reply

    Sacoul a fost intotdeauna aliatul meu de nadejde in alcatuierea unei tinute. Nu pot sa port rochii lungi, midi sau scurte. Ele se opresc exact deasupra genunchilor.

    • Nicolae claudia
    • 20/08/2016
    Reply

    Imi place tinuta office. Desi uneori poate fi destul de costisitoare, pe mine una ma face sa ma simt mai feminina.

  2. Reply

    Slava Domnului ca acum ai de unde alege. Ramane doar sa alegi ce ti se potriveste. Eu am optat mai mult spre 2 piese, fusta si…. bluza, camasa.. Nu ma impac deloc cu tricourile.

  3. Imi plac mult modelele de pe site. Si eu prefer rochiile vara, mi se par mult mai simplu de asortat.

  4. Reply

    Am avut in trecut un job care presupunea sa ma imbrac intotdeauna office si impecabil. A fost dragut la inceput, dar apoi a devenit foarte obositor. Cea mai mare bucurie a mea la jobul actual e ca nu ma intalnesc cu nici un client, lucrez intr-un birou de IT, putem sa venim la lucru in slapi daca vrem :))) Evident ca nu fac asta, dar aleg in general tinute casual, lejere, comode, gen blugi, adidasi si tricouri.
    Nu zic ca nu mi-e dor cateodata de niste tocuri si o rochita office, dar n-as da comfortul de acum pe nimic.

    1. Reply

      nici eu nu sunt mare fan al tinutelor office dar, daca e musai, nu prea avem incotro. Bine, nu peste tot e obligatiu sa porti sacou si pantaloni la dunga. Depinde si de profilul companiei.

    • Barbalata Mirela
    • 20/08/2016
    Reply

    Acum cativa ani am lucrat intr-o firma unde tinuta era oarecum obligatorie. Totusi, era un office mai degajat. Oricumimi placea 🙂
    Si acum lucrez intr-un birou dar tinuta nu e obligatorie cea office. E bine si asa 😉

    1. Reply

      clar depinde de la firma la firma

  5. Reply

    Un material pe sufletul meu :D. Chiar daca nu mai lucrez de mult la birou, imi plac tinutele office. De multe ori cred ca ma reprezinta cel mai bine. Exceptie facand cazurile in care am o stare ciudata de spirit si tinutele merg oarecum in alta directie.

    • Adriana Elena Stanescu
    • 22/08/2016
    Reply

    Chiar sunt in proces de schimbare totala a garderobei si trecerea de la casual (in speta, blugi all day long 😀 ) la elegant/office. Asa ca acest articol mi se potriveste ca o manusa! Multumesc mult!

    • Tatiana Sorina
    • 22/08/2016
    Reply

    Asa este iti trebuie o tinuta adecvata dar bineinteles lejera ,altfekl stai ca pe ace 8 sau 10 ore pe zi. Acum gasesti tot ce iti pofteste inimioara,bani sa ai.

  6. Reply

    eu imi cumpar tinute. Adica daca am de schimbat garderoba, ma duc si cumpar un pantalon + o camasa asortata.
    Partea ok este ca imi mai si cos asa ca problema cu fustele care nu mi se potrivesc ( am fund de marime 36 si talie de marimea 40) o rezolv din foarfec, mai scurtez bluze sa ma avantajeze ( fix pe linia oaselor bazinului) sau pun niste pliuri in talie etc –

    • Cristina
    • 23/08/2016
    Reply

    Foarte faina postarea.

    • Hacman Mariana
    • 26/08/2016
    Reply

    Nu sunt mare fan al tinutelor office dar nici nu pot spune ca nu mi plac…De obicei prefer tinutele sport..E bine totusi ca acum sunt fel si fel de articole de imbracaminte de acest gen..avem de unde alege..dar na..conteaza foarte mult si firma unde lucram,sefii))) si pretentiile acestora…

    • Suta Lavinia
    • 26/08/2016
    Reply

    Asa este, lucrez la birou și trebuie sa compun ținute potrivite pentru mediul acesta. Stilul meu este smart-casual, mixez elemente astfel încât sa ma simt în largul meu și sa fiu îmbrăcată adecvat. Neavând contact cu publicul, nu trebuie sa port neapărat fusta creion/pantaloni, cămașă și sacou. Vara optez de cele mai multe ori pentru rochițe, e mult mai simplu astfel. Sunt total de acord cu punctul 3!

    • stoica claudia
    • 28/08/2016
    Reply

    Un articol foarte interesant pentru cele care lucreaza la birou.

  7. Reply

    Imi plac tinutele office, iar sfaturile tale sunt de tinut minte.

  8. Reply

    Excelente sfaturi. Eu chiar sunt in cautare de ceva tinute office!

  9. Reply

    cateva sfaturi foarte utile celor care merg la birou 😀

    • Valeria Chertes
    • 28/11/2016
    Reply

    Imi place foarte mult sacourile dar nu sunt prietena nici cu rochiile, nici cu fustele eu sunt fan pantaloni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

168 shares