Cum să slăbești și să te menții în formă în cel mai simplu mod

Te-am prins! Te interesează subiectul, nu? Și pe mine m-ar interesa. Am o veste proastă. Nu există varianta simplă. Dacă exista, eu aș fi fost fotomodel astăzi. Dar, dacă tot ai ajuns aici, n-ar fi rău să afli câte ceva despre mine și despre cum plănuiesc eu să dau jos mai multe kilograme. Promit să fie simplu de… citit.

Am fost balonaș de când mă știu. Asta nu e o scuză, e doar o informație, Am avut și perioadele mele de glorie, în care reușisem să ajung la un număr mai mic de kilograme și la o formă chiar de invidiat.

Cum te simți când ești în formă?

Dacă vă întrebați cum am reușit să slăbesc, acum câteva secole (prin 2000), vă lămuresc imediat – cu mult sport (vreo două ore pe zi) și cu o dietă destul de restrictivă. La început făceam gimnastică în casă. Apoi am prins curaj și am început să merg la sală sau să îmi pun pantofii de alergat și să alerg de nebună prin cartier. Ingredientul principal a fost voința. Cu fiecare kilogram dat jos, prindeam mai mult curaj. Nu purtasem niciodată blugi mulați fără un tricou sau o bluză care să acopere linia fundului. Nu fusesem niciodată așa de fericită, cum devenisem atunci, purtând tocuri și primind complimente la fiecare pas. Nu mai ai nevoie de telecomanda, nu mai vrei mâncare, ai mereu chef de ducă, de cunoscut oameni noi.

Cât de simplu e să crești ca un cozonac, până riști să ieși din formă?

M-am menținut la 69 de kilograme (atâta am avut cel mai puțin, în tinerețile mele 😀 ) vreo 2 ani. Tot cu ambiție. Apoi am început să pun. Unul câte unul, kilogramele și-au făcut loc sub pielea mea (ca-n piesa celor de la Carla′s Dream). A fost al naibii de simplu. N-am depus nici cel mai mic efort. Tot ce trebuia să fac era să mănânc, de câte ori dădeam de un subiect dificil în cursurile de la facultate, și să fac contract de exclusivitate cu patul, promițând să nu-l despart niciodată de fundul meu.

Așa am devenit eu, cea de astăzi, o femeie cât se poate de dodoloață și leneșă mai ceva ca tipul din povestea lui Creangă, preferând să moară de foame decât să fie nevoit să își înmoaie singur posmagii. Nu tu dietă, nu tu sport. De câte ori nu am zis că de luni trec la dietă, că de luni mă apuc de sport… lunea aia n-a mai venit. Am tot crescut, ca un cozonac în care s-a depășit doza de drojdie și a mai fost și uitat lângă o sursă de căldură, vreo trei ore, până a dat pe afară. E simplu să-ți ieși din formă, E mai greu să intri înapoi în ea 🙁 .

Cum îmi imaginez că aș putea slăbi mai ușor?

Ideal ar fi să iei o pastilă dimineața, să mănânci ce vrei, cât e ziua de lungă și seara să constați că ai slăbit un kilogram. Visez să îmi tonific mușchii abdomenului fără să mișc un pai sau, ca să nu fiu foarte pretențioasă, aș fi dispusă să tastez cam patru ore pe zi pentru asta. Mi-ar plăcea să găsească cineva formula chimică perfectă care să permită extragerea caloriilor din prăjituri. Adică de ce unii au dreptul să bea cafea fără cofeină, alții să mănânce dulciuri fără zahar sau să bea bere fără alcool și eu nu aș avea dreptul să mănânc prăjituri fără calorii?

Sau, dacă nu se poate fără calorii, atunci măcar să existe niște super aplicații și super gadgeturi care să mă oprească, atunci când sunt pe cale să deschid frigiderul, sau să mă facă să mă mișc, atunci când mă plâng de dureri de picioare după nici zece pași. Ceva în genul unei aplicații din care să iasă iasă un pokemon, cu un ciocan în mână, să îmi dea peste degete atunci când încalc ordinul de restricție și mă apropii la mai puțin de un metru de bucătărie. N-ar fi rea nici o aplicație care să înceapă să îmi cânte manele, dacă vede că nu mi-am făcut norma la alergat pe ziua respectivă, și să nu poată fi oprită până nu îmi îndeplinesc obiectivul.

Momentan ele nu există, așa că trebuie să găsesc soluții reale pentru problema mea.

Ce produse m-ar ajuta să slăbesc și să mă mențin în formă?

Mi-e foarte clar că ambiția rămâne de bază pentru cei care vrem să slăbim sau să ne menținem în formă. Fără ea suntem pierduți. Degeaba te duci la cel mai bun nutriționist, dacă te aștepți să slăbești doar plimbând în portofel planul de mese pe care ți l-a făcut. Dar, acolo unde există voință, tehnologia face munca mult mai ușoară. Iată care sunt principalele produse care m-ar ajuta să dau jos ce trebuie dat și să mă mențin în formă apoi.

Un aparat de fitness pentru început, când prefer sportul în casă

Cei care au multe kilograme în plus, așa cum am eu, știu că nu tocmai ușor să mergi din prima la sală. Unii spun că e mai motivant așa. Nu toți gândim la fel. Eu nu m-aș simți deloc bine acolo. Și dacă nu s-ar uita nimeni la mine, tot m-aș simți tot timpul analizată și judecată pentru cum arăt și m-aș aștepta, în orice secundă, să îmi strige cineva să mă dau joc de pe bicicletă ca să nu o rup. Mult mai bine m-aș simți practicând sport la mine în casă. Există multe modele de aparate de fitness pentru acasă (biciclete magnetice, biciclete eliptice, biciclete mecanice, steppere, benzi de alergat). Cred că mie mi s-ar potrivi cel mai bine o banda de alergat precum aceasta.

De ce mi se pare banda de alergat cea mai bună alegere?

Știu că nu e ușor să alegi pe bandă. Am mai făcut asta, cu ani în urmă. Nu prinzi din prima viteză maximă, ba chiar și la cea mai mică, după vreo cinci minute, ai senzația că ai alergat deja 10 kilometri și că te dezechilibrezi și cazi. N-o să se întâmple asta. Și dacă s-ar întâmpla, n-ar fi nici o tragedie. Banda se oprește, așteaptă să îți tragi suflul și apoi te aleargă iar. banda de alergat acasa

Ai mai multe tipuri de programe și viteze pe care o poți seta. Evident că, la început, vei seta viteza melcului. Va fi greu în primele 2-3 săptămâni, apoi vei tinde să prinzi viteză. Ce beneficii aduce o astfel de bandă de alergat, în afara faptului că te ajută să faci mișcare în confortul propriei case?

  • are funcție body fat adică e capabilă să vadă cât la sută din masa ta corporală este reprezentată de grăsime și cât este fibră musculară. Asta e de bine pentru că, pe măsură ce slăbești făcând mișcare, masa musculară ia locul țesutului gras și, în anumite momente, cântarul poate stagna sau chiar arăta mai mult decât cu 2-3 zile în urmă, deși tu simți clar că blugii nu te mai strâng atât de tare. Atunci banda de alergat te va liniști indicându-ți că nu ai de ce să îți faci griji ba chiar, dimpotrivă, e cazul să te bucuri că înlocuiești grăsimea cu mușchi.
  • are sistem de amortizare a șocului la alergare, adică este mult mai ok pentru articulații să o folosești pentru alergat, în locul alergatului prin parc sau pe alte suprafețe dure.
  • este dotată cu senzori care permit afișarea mai multor indicatori valoroși printre care ritmul cardiac, viteza, numărul de calorii consumate, durata ședinței de alergare, gradul de înclinare și distanța parcursă.
  • este silențioasă deci poți alerga liniștit în timp ce asculți muzică sau urmărești o emisiune pe placul tău.

Important este să ții minte că banda de alergat nu te ajută să te menții în formă dacă o folosești pe post de cuier sau pentru a dormi pe ea. pisica pe banda de alergat

Un telefon inteligent pentru când voi prinde gustul mișcării în aer liber

După ce dai jos câteva kilograme, prinzi încredere și simți deseori nevoia să alergi și în aer liber. Atunci cel mai bun aliat, în lupta pentru pierderea kilogramelor, devine smartphone-ul. Nu pentru a-ți suna prietenii să te motiveze sau pentru a-ți face poze ca să arăți pe facebook că ești pus pe treabă, ci pentru că el îți va furniza muzica de care ai nevoie pentru a te mișca mai cu spor, și tot în el vei putea instala o mulțime de aplicații care să te ajute. Unele țin evidența kilometrilor parcurși, altele te trag de mânecă dacă scazi ritmul și așa mai departe.

calorii pe telefon

Nu spune nimeni că e ușor să slăbești sau să te menții în formă. Simplu este doar să fii leneș. Titlul era doar pentru a-ți atrage atenția și îmi cer scuze pentru asta. Nu face nimeni treaba în locul tău, efortul tu îl faci. Totuși, în 2016 ai și aceste ajutoare. Acum 15 ani eu nici nu știam că există banda de alergat pentru acasă. Cu atât mai puțin să mă fi putut ajuta Siemens-ul meu A50 să contorizez cât m-am mișcat într-o zi sau câte calorii am ars. La fel de bine îți poate fi util un smartwatch, o brățară fitness sau un pedometru.

Există atâtea aparate pe care le poți folosi (bicicleta, banda de alergat, role), atâtea aplicații de care te poți ajuta și atâtea instrumente de monitorizare. Important este să le alegi pe care ți se potrivesc și să lupți și tu puțin cu demonii tăi (pofta de dulce sau cheful de reveneală). Asta e singura cale. Nu e simplă dar e sigură.

Tags: ,

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • stoica claudia
    • 29/07/2016
    Reply

    Din fericire eu nu am probleme cu kilogramele in plus ,sunt slaba am vreo 50 kg

    1. Reply

      Huoooo! Pe tine nu putem decat sa te invidiem.

    • Barbalata Mirela
    • 29/07/2016
    Reply

    Eu nu am probleme cu greutatea dar tot as vrea sa mai dau jos ceva grasime de pe burta 🙂
    Fara alimentatie corecta si miscare nu merge. Vointa este absolut obligatorie 🙂
    Banda de alergat este foarte buna dar nu se slabeste atat de usor doar cu ea. Nu ma pricep dar mi s-a explicat si mie ca aceasta banda poate face si “rau” daca nu stii cand si cum sa o folosesti.
    Ea pune in miscare muschii de la abdomen in jos ( cei de la abdomen prea putin chiar).
    Repet, nu ma pricep spun doar ce mi s-a spus si mie de catre un specialist 🙂

    1. Reply

      Nici eu nu ma pricep prea bine la aparatele astea dar asta m-ar motiva pe mine cel mai bine.

        • Barbalata Mirela
        • 31/07/2016
        Reply

        Pana la urma asta si conteaza. Ce te mitiveaza pe tine 🙂

  1. Reply

    eu nu am nici loc nici bani de vreo scula in casa, dar mi-am instalat un pedometru ( aplicatie pe tel) sa vad cati pasi fac zilnic. Serile cand vad ca facui prea putin fie vin pe jos de la munca ( 6 km in pas alert), fie dupa cina ies la plimbare cu restul familiei, fie fac niste exercitii ( youtube-ul e generos), mai ales acum vara cand e frumos si bine afara.

    In rest, pe mine m-a ajutat excelul. Am scris acolo o perioada obiceiurile mele ( alimentare, apa bauta, cat merg) zi de zi. Dar scris tot. DUpa cateva zile am remarcat singura ca as putea elimina x si y si dubla portia zilnica de miscare si schimbarea s-a vazut.

    E greu ca cu anii metabolismul se reduce, e o realitate si e musai sa ma adaptez la ea.

    1. Reply

      mi se pare destul de greu sa tin un astfel de jurnal. Mai degraba as face cateva semi-abdomene in timpul acela. Nu rade! Atata pot momentan – semi.

      1. Reply

        Mie mi se pare potrivit pentru ca imi dau mail singura de pe tel. in metrou/statie. Ia fix 2-3 min. sa tastez, zilnic. De ex. eu credeam ca vai, dar beau doar apa apa apa si uite ca dulciuri nu si cand colo ma uitai in history si vineri primii juma de pahar de vin de la o prietena, duminica juma de pahar de bere de la sot, aseara am mancat 2 felii de paine proaspat facuta cu unt si gem de cirese, ciocolatica primesc de la colegi si nu o refuz etc. – chestii care alta data nici nu le consideram.

        Iar pedometrul de pe tel. totalizeaza singur pe zi, sapt. luna, si pot naviga in trecut. E o aplicatie care merge acolo. Chiar ma uitam azi ca am o super evolutie in ultimile 10 zile, aproape am dublat miscarea. Pas mal, zic.

        In rest, nici eu nu stau bine cu mobilitatea si nu am stat nici cand eram slaba batz, dar eu fac ceva exercitii de yoga de extensie ( 20-30min seara). Perseverez, stiu ca daca ma tin seara de seara, voi reusi.

        1. Reply

          Este clar ca stai foarte bine cu organizarea cu vointa. Stiu ca Yoga ajuta foarte mult și nu doar la slabit ci la castigarea echilibrului in intreg organismul. Te felicit pentru ca te tii de treaba. Cred ca ar trebui sa pui batul pe noi sa ne apucam si noi de treaba.

          1. Ah, nu stiu daca e organizare, sau vointa, sau bat. Chiar imi doresc sa schimb ceva la starea fizica si psihica, si am remarcat ca exercitiile zilnic imi calmeaza durerea de spate (stau mult asezata la birou…. ), la tonusul muscular (parca a mai putina celulita, fix acolo la picioare unde is lipite de scaun), dorm mai bine. Practic exercitiile sunt o forma de a-mi alinta si iubi corpul.
            La yoga fac doar exercitii de incepator, youtube-ul e plin de exercitii de orice fel, yoga de relaxare sau exercitii de tonifiere, cardio etc. Totul e sa vreau si sa trec la actiune (adica nu doar sa ma amagesc singura, cum face o prietena care de vreo 15 de ani tot zice, si in final nu a facut nimic …. o ascult si ridic din umeri neputincioasa, ca imi dau seama ca ea nu vrea cu adevarat). Youtube e plin de videouri, de exemple, de ritm si program, sunt gratis si nici nu necesita loc in casa, eu fac pe un covor (ultimul din casa, tot zic ca il arunc si … il tin fix pt asta).
            Hai, mobilizeaza-te putin si fa-ti 2 intervale pe zi de exercitii, si scrie si aici raportul, poate asa in grup iti va fi mai usor (iti mai aducem noi aminte).
            Chiar daca o zi o sar (sau 3-5 zile), reiau dupa aceea. Orice e facut, e mai bine.

            Ce ar fi la mine o extra vointa si o mega reusita extraordinara si mirobolanta: sa invat sa inot. Inca am frica de apa si ma panichez (asta e din dintotdeauna, nu imi place sa am apa pe fata si pe umeri…), dar mai incerc!

          2. azi am facut primul pas: am dat jos din pod un aparat din ala care te ajuta sa faci abdomene. Si asa, nici cu ala nu fac prea multe si alea mai mult semi-abdomene. Mie imi placea mult sa pornesc muzica si sa dansez dar, de cand locuim cu mama, asta nu se mai poate. Am incercat sa imi pun muzica in casti pe un mp3 player si nu mi-a dat aceeasi stare, mai ales ca mereu vine si isi baga nasul in camera si ma simt violata ca sa zic asa. Imi placea sa fiu singura sa ma dezlantui.

          3. Bravo pentru decizie. Chiar daca sunt semi abdomene, o runda dimineata si o runda seara tot prind bine. Eu reusesc sa ma tin tare: in serile cand nu pot sa mai ies la plimbare (copilul doarme) sa fac exercitii acasa, de pe youtube.

            Cu dansul, oare v-ar prinde bine sa iesiti undeva serile, in 2, si sa dansati? Ca doar sunteti tineri 🙂

          4. Nooo, mie imi place sa dansez singura, sa imi imaginez ca sunt Shakira, nu sa ma analizeze cineva :D.

  2. Reply

    Si eu imi doresc foarte mult o banda, dar din pacate chiar n-am unde s-o asez. 🙁 Nu-mi place sa merg la sala si nici nu-mi place sa alerg de nebuna pe strazi sau prin parcuri, asa ca o banda ca asta mi-ar prinde tare bine daca as avea si loc disponibil pentru ea. Momentan am un stepper, dar nu-l foloseste nimeni. :))

    1. Reply

      tu esti oricum foarte plimbareata din ce am vazut. Nu cred ca pe timp de vara ai timp de stepper, iesi prin parc cu rolele si asta e bine, nu? 😛

  3. Reply

    Ce bine mi-ar prinde o banda :), dar nu am inca finantele necesare. Totusi cred ca e utila 😀

    1. Reply

      Deocamdata, pana strangi bani de banda, e bine ca te alearga cea mica.

    • Daniela Dodoi
    • 29/07/2016
    Reply

    Ma cam chinui sa dau jos câteva kg,cu tot cu sport,dieta ,fructe si legume…cred ca si varsta e “vinovata”.

    1. Reply

      sa stii ca asa este. Pana acum cativa ani, daca tineam dieta o saptamana, deja se cunostea. Dupa 30 de ani, metabolismul e mai lent.

    • dumittrescu raluca
    • 29/07/2016
    Reply

    off,problema vestica cum dam kilogramele jos,cu multaaaaa vointa ,eu m dat cam 8,5kg in cateva luni ,greu ,foarte greu ,am mancat in general legume ,peste fript ,carne pe gratar ,multe salate si putin sport ,daca chir vrei sa slabesti trebuie sport iar eu la sala nu ma duc pentru ca imi este rusine si nici nu imi permit ,dar sportul face minuni in combinatie cu dieta ,ar fi mers o bibicleta in casa dar si asta sa o cumperi te lasa lefter

    1. Reply

      Raluca, daca ai un parc aproape de casa, chiar si plimbarile in ritm alert ajuta. EU mor de ciuda ca cel mai apropiat parc este la vreo 9 statii de tramvai de mine si pe strazi pe la mine nu ma pot plimba din cauza cainilor si nu e vorba de maidanezi ci de caini cu stapan pe care oamenii ii lasa pe strada in timpul zilei.

    • Aida Dolce
    • 29/07/2016
    Reply

    Te urmaresc de ceva timp si imi doresc sa vad din nou vointa la tine..hai,apuca te de dieta si sport

    1. Reply

      de dieta mi-e si mai greu. Nu pot renunta la inghetata. De sport, ma apuc. Nu de luni 🙂

  4. Reply

    Eu nu am foarte multe probleme cu kilutele, am doar cateva care nu vor si gata, eu le dau afara pe usa si ele se intorc pe…
    Amuzant articolul tau.. BIG LIKE !!!

    1. Reply

      tu glumesti, nu? Eu am vazut poze cu tine in rochie mulata si nu am vazut kilele alea.

    • Rox
    • 29/07/2016
    Reply

    Doamne, cat de bine te simți cand esti in forma! Ce energie Si cat optimism emani! Dar cand kg te-au acaparat, te închizi in tine si ai stări proaste mai tot
    Timpul. Simt asta pe pielea
    Mea. De cand am nascut, corpul meu a suferit niște transformări si eu tot Aman sa ma apuc serios de treaba…:(

    1. Reply

      Rox, nu mai lasa timpul sa treaca. Iti zic din exoperienta ca te vei simti tot mai prost si fizic si psihic.

    • Vasile Rotaru
    • 29/07/2016
    Reply

    Eu ma mentin in forma dar sotia e dodoloata si i-ar prinde bine o banda de alergat ,dar vorba doamnei Raluca te lasa lefter,asa ca sport si papa mai putin,asa spune ea.

    1. Reply

      orice forma de sport este buna, chiar si mersul pe jos.

    • ghelbere elena
    • 30/07/2016
    Reply

    Kilogramele se depun foarte repede, mai greu este sa le dam jos. M-am lecuit nu mai tin nici o cura de slabire nu-mi mai cumpar nici un aparat ca degeaba dau bani. Singurele lucruri pe care le fac merg pe jos foarte mult si consum apa la greu. Acum vara slabesc dar in celalalte anotimpuri nu ma mai ingras. Acum am aceeasi greutate de multi ani.

    1. Reply

      Felicitari, Elena! Este mare lucru sa ai o greutate constanta. Mersul pe jos este foarte bun.

    • Anda Stanciu
    • 30/07/2016
    Reply

    Cam greu cu slăbitul…si eu as mai vrea să mai dau jos cateva a kilograme…Dar nu prea reușesc…iar sportul nu prea îmi place

    1. Reply

      nici mie nu imi place, de aceea am si ajuns aici dar, daca te apuci, inveti sa iti placa

    • Nicolae claudia
    • 30/07/2016
    Reply

    Da..cam asa aman si eu..mi-ar placea sa dau si eu cateva kg jos, dar..astept vointa 🙂

    1. Reply

      din pacate, aceasta nu se poate cumpara.

    • HOSSU CLAUDIA
    • 30/07/2016
    Reply

    amuzant articol foarte documentat mi=a placut important sa ne aceptam asa cum sintem nimeni nu este perfect o viata avem daca nu ne dam libertatea sa facem nimic o sa fim tristi si suparati mai bine veseli si sa traim clipa la maxim

    • Elena
    • 30/07/2016
    Reply

    Eu am slabit binisor dupa nastere cu apa multa bauta, miscare, adica mers pe jos mai mult si mancare dar nu combinata cu multa paine. Dupa o perioada voi merge la masaj usor si am un aparat de fitness acasa dar il voi folosi dupa ce ma voi recupera de la cezariana.

    1. Reply

      esti o femeie cu multa vointa si iti pumnii sa ajungi cat curand sa te simti bine in pielea ta.

  5. Reply

    Mmmm da!!! Este greu sa slabesti si trebuie sa faci eforturi mari ca sa ajungi sa scapi de cateva kilograme. Parca se lipesc de tine si refuza sa mai plece. Eu ma chinui sa slabesc 5 kg si nu reusesc. Nu am nici vointa si nici de prajituri nu ma pot desparti. Profit ca nu este chiar urgent dar am sa arat ca un balon la plaja 🙂

    1. Reply

      unde ai vazut tu 5 kilograme in plus la tine? Poate ai cantarul stricat! Tu, cel mult, te poti apuca de tonifiere.

  6. eu n-am multe kg in plus, dar daca as da macar vreo 5 jos…n-ar strica deloc! uite ca nu m-am mai imbracat cu rochiile de prin sifonier, sunt curioasa daca am luat-o din loc rau! ce sa zic… maine,maine, de maine o sa fac, o sa ma abtin, o sa intru la dieta, o sa mananc mai sanatos. si acel maine nu vine niciodata…

    1. Reply

      cele 5 kilograme nu sunt multe asa ca nu ai de ce sa iti faci griji din punctul asta de vedere.

    • Lamiita P
    • 01/08/2016
    Reply

    Mereu am tanjit dupa o bicicleta din aceea medicala sau o banda din asta. Ei, am avut sansa sa incerc o bicicleta fiind nevoita sa fac un test de efort si vreau sa-ti spun ca abia m-am cotopenit pe ea si mai mult de 1 minut nu am reusit sa pedalez ca mi-a zis doctorita , gata. Nu stiu ce si cum monitoriza la calculator tensiunea, bataile inimii sau ce mai facea INAPTA. Poate incet , incet ….. m-as obisnui. ( eu sunt o exceptie ca nu am reusit mai mult dar cei sanatosi probabil ca se descurca altfel.

    1. Reply

      sa stii ca si eu, in prima zi, dupa 3 minute eram gata sa ma culc :))

  7. Reply

    doamnelor, dar mersul pe jos pana intr-un parc unde sunt aparate de exercitii ati incercat?
    Eu am facut asta in ultimile 2 seri si … chiar mi-a prins bine. Am 2km pana acolo (si alerg dupa copila care e pe bicicleta 😀 ) .

    1. Reply

      eu am de mers 2 statii pe jos plus vreo zece cu tramvaiul, pana la cel mai apropiat parc. Si oricum nu m-as duce la aparatele de acolo pentru ca mi-e rusine.

  8. Eu sunt lenesa prin definitie. Pe mine te rog sa ma anunti cand apar prajiturile fara calorii 😀

    1. Reply

      :)) sigur o sa scriu un articol cand vor aparea

  9. Reply

    A, si inca o remarca. nu stiu cum sunteti voi dar la mine marele defect este lipsa consecventei. Adica ma apuc si mai las usor usor. Pe mine ma ajuta sa imi notez/scriu ce si cum, un fel de jurnal. Oricum o fac sa ma simt bine (ca sanatate).

    1. Reply

      stau prea prost cu organizarea si cu timpul liber ca sa ma apuc sa notez lucrurile astea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

51 shares