5 modalități surprinzătoare prin care uniforma de lucru contribuie la succesul unei afaceri

Când vorbim de uniformă de lucru, ne gândim la hainele pe care le poartă oamenii care au îmbrățișat diverse meserii. Pompierii, polițiștii, personalul medical, agenții de pază, agenții de curățenie, personalul din service-urile auto și din fabrici, bucătarii, ospătarii toți aceștia poartă uniforme. Unii o poartă pentru a se proteja de foc, alții pentru a nu se murdări de sos sau de ulei de mașină. Medicii poartă costume medicale pentru că sunt mai ușor de sterilizat, femeia de la curățenie poartă halat pentru a nu se murdări de praf. Dincolo de asta, uniforma are și alte funcții:

Asigură identificare rapidă și o mai bună comunicare cu clienții

costume medicale uniforma medicImaginează-ți că te afli într-un restaurant și chelnerii nu poartă uniformă! Cum îi deosebești? Pe cine chemi să ia comanda? Sau, într-un magazin, ce faci dacă ai nevoie de informații despre un produs, începi să țipi să vină un agent de vânzări? La fel de bine, ai putea să confunzi patronul unui service cu mecanicul sau medicul din spital cu un pacient, dacă toți aceștia nu ar purta uniforme. În schimb, dacă vezi persoane purtând genul acesta de costume medicale, este evident că acestea fac parte din corpul medical și știi imediat cui trebuie să te adresezi. Pacienții și clienții identifică rapid personalul, merg la sigur cu întrebarea sau problema de rezolvat și se evită haosul.

Este o modalitate ieftină  de promovare a brand-ului

Indiferent că ne gândim la o salopetă de mecanic, de lucrător pe șantier sau la bluzonul unui bucătar, costumul de lucru nu îi ajută doar pe angajați să se simtă confortabil și să se protejeze, ci poate deveni chiar instrument de marketing. Cum este acest lucru posibil? Simplu – prin personalizarea uniformei. Personalizarea se poate face prin brodarea logo-ului sau numelui companiei pe echipament dar, în acest caz, costurile sunt ceva mai mari. În schimb, mizând pe o astfel de personalizare prin serigrafie, se obține același rezultat, punerea însemnelor firmei pe echipament, dar la un preț mult mai mic, prin imprimare.

Denotă profesionalism

În cazul în care ai o problemă de sănătate, cred că este clar că nu te-ai lăsa examinat sau tratat de o persoană care nu poartă costum medical. Atunci de ce ai lăsa repararea mașinii, construcția sau renovarea unei case pe mâna unei firme ai cărei angajați nu portă echipament special de lucru? Uniforma contribuie în mod semnificativ la crearea și menținerea imaginii unei firme. Ea este primul semn că ai în față oameni care oferă servicii de calitate.

Dă o stare de spirit bună angajaților

Purtarea uniformei, într-un colectiv de lucru, este benefică și pentru starea de spirit angajaților. Purtând cu toții același echipament de lucru, oamenii devin mai uniți, le este mult mai ușor să lucreze în echipă. Apare sentimentul de apartenență la grup, de egalitate între membrii echipei. Nu mai suntem bine îmbrăcați sau prost îmbrăcați, suntem la fel și nici unul nu este mai bun ca celălalt. Este ca în sport: purtăm același echipament, ne mândrim cu el și nu există EU sau TU, nu jucăm pentru noi, ci pentru echipă.

Crește productivitatea muncii

Tocmai sentimentul de egalitate este cel care crește stima de sine și încrederea angajatului în forțele sale. Astfel, el devine mai productiv și mai responsabil. Se va implica mai mult în rezolvarea problemelor și va munci cu mai mult entuziasm. Mentalitatea este aceea că nimeni nu mai este judecat în funcție de cum se îmbracă sau de ce ceas poartă, ci în funcție de rezultatele muncii și fiecare se va strădui să se achite de sarcini cât mai bine și mai repede pentru a se putea face remarcat în acest mod.

Iată cum, banala uniformă, considerată de cele mai multe ori a fi simplu mijloc de protecție, poate deveni cel mai bun instrument în mâna managerului unei firme. Un costum de lucru bine ales și personalizat devine un adevărat motor într-o companie. Costumul unui medic, boneta unui bucătar sau vesta unui agent de curierat devin instrumente de reclamă, atunci când sunt imprimate cu logo-ul sau numele firmei, prin serigrafie, și tot ele asigură un mediu de lucru mai plăcut, rezultate mai bune la muncă, o imagine bună în fața clientului și o relație bună cu acesta.

Tags: , , ,

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Hacman Mariana
    • 15/07/2016
    Reply

    Ai dreptate purtarea uniformei create special pentru fiecare loc de munca in parte joaca un rol important…imi amintesc un incident dintr-un spital ..era o doctorita care nu purta halat si a fost confundata cu infirmiera,lucru care a facut-o sa se enerveze la maxim..o parte din vina o avea chiar ea…

    • Rox
    • 15/07/2016
    Reply

    Da, asa este. Uniforma este foarte importantă intr-o întreprindere. Denota profesionalim si ajuta firma sa fie văzută cu ochi buni de catre consumatori.

    • Daniela Dodoi
    • 15/07/2016
    Reply

    E frumos cu uniforma,si e si igienic..nu lucrezi cu hainele de strada.

    1. imagineaza-ti cum ar arata al meu sot, electrician auto, daca nu ar avea salopete

    • Vasile Rotaru
    • 15/07/2016
    Reply

    Asa e corect,pastrezi si protejezi hainele si pe de alta parte tinuta care o porti presupune respect fata de tine,cei din jur.

    • ghelbere elena
    • 16/07/2016
    Reply

    Imi place sa cred ca acum toate firmele au haine de lucru sau(si) protectie. Este foarte bine asa salariatii isi protejeaza hainelor lor.

    • Lamiita P
    • 16/07/2016
    Reply

    Absolut necesara uniforma in orice omeniu. Imagineaza-ti sa intri intr-un service auto si sa te adresezi poate unui alt client 😀 Ceea ce ma deruteaza pe mine sunt culorile folosite in spitale. Nu stii care e doctor ( ca ecusoane cu prea au) care e asistenta care e infirmiera. Am patit-o pe pielea mea, nestiind care e asistenta sau infirmiera ( asta fiindca pe medici ii cunosteam dar altfel poate i-as fi confundat si pe ei)

    • Oana D.
    • 16/07/2016
    Reply

    Mie imi plac uniformele de serviciu, si imi pare rau ca nu mai exista un dress-code in mediul profesoral, ca alta data. Pe vremuri o profesoara nu avea voie sa se prezzinte in pantaloni in fata elevilor (numai cele de sport puteau veni in trening la scoala) si nici cu minijupa. Aia cu pantalonii poate ca nu era ok, eu port exclusiv pantalon de la o vreme incoace, de mai bine de 10 ani. Dar nu pot sa nu remarc ca sunt colege mai tinere, in cancelarie care poarta blugi cu 2 numere mai stramti si efectiv li se vede “crapatura”, ca le intra cusatura dintre craci in spatiul inter-labial, sau altele care poarta fustite de o palma ca daca se apleaca sa ia creta de pe jos li se vad toate alea. Dar oi fi eu inapoiata si nu-mi dau seama ca asta e scopul: poate asa mai invata si domnii elevi cate ceva sau cel putin, nu chiulesc de la ora ta …!

  1. Perfect de acord cu tine! Nu de alta, dar stii bancul ala cu tipa care se duce la ginecolog si da de fapt peste un zugrav? 😀

    • Barbalata Mirela
    • 16/07/2016
    Reply

    Sunt domenii unde echipamentul de lucru este necesar: comert, constructii etc. Dar sunt si domenii unde nu necesita.
    Modul de a ne imbraca tine de bjn simt, reslect si gusturi 🙂

    • stoica claudia
    • 17/07/2016
    Reply

    Da ai dreptate ,sunt chiar necesare aceste salopete

    • dumitrescu elena
    • 17/07/2016
    Reply

    etse necesara uniforma de orice fel pentru a te diferentia in multime ,altfel poti fi confundat si te mai si enervezi sau sa ai alte probleme

  2. Reply

    Imi place ca atunci cand merg intr-un magazin sa recunosc personalul prin uniforma sau macar un ecuson. De multe ori se intampla sa ai nevoie de ajutor si trebuie sa stii cum ii recunosti

    1. Reply

      Adevarat, sunt mult mai usor de identificat angajatii imbracati in uniformă, fie ea si sub forma unor tricouri intr-o culoare anume.

    • Anda Stanciu
    • 18/07/2016
    Reply

    Fiecare firma ar trebui sa aibe niște reguri

    • Anda Stanciu
    • 18/07/2016
    Reply

    Fiecare firma ar trebui sa aibe niște reguli

    • Nicolae Claudia
    • 18/07/2016
    Reply

    Eu sunt pentru uniforma.. imi place sa deosebesc angajatii companiei de restul persoanelor

    • Tatiana Sorina
    • 18/07/2016
    Reply

    Ai dreptate,ce frumosi sunt,ospatarii si ospataritele,cat sunt de eleganti,iti face seara mai frumoasa,cand iesi la o terasa sau la un restaurant. Doctorii,in albul acela imaculat,…etc

    1. depinde si de modul in care o poarta, unii o poarta cu mare mandrie, altii parca se rusineaza de ea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

172 shares
%d bloggers like this: