Mâine se mănâncă pește, în caz că nu știați

2734913778_c0fa398e79_zNici n-am avut nevoie de calendar ca să aflu asta. Am aflat de la Cora. Nu că ar fi ei oameni foarte evlavioși și ar pune afișe cu marile sărbători din calendarul ortodox, ci după aglomerația de la un anumit raion. Fără să știu că mâine e Buna Vestire și e dezlegare la pește(menționez că nu prea le am cu postul), m-am vorbit cu al meu să facem un pește cu legume mâine. Cora e cel mai aproape de noi și am zis să dam o fugă să cumpăram ingredientele, respectiv niște file de pește, legume proaspete, salata verde și verdeață.

Am luat mai întâi legumele și verdeața și apoi ne-am îndreptat spre raionul cu pește. Dragilor, era o coadă cum nu mai vezi decât la carne, înainte de Crăciun și de Paști, Chiar îmi pare rău ca n-am făcut o poza dar nu m-a lăsat soțul, de teamă că ma ia lumea la bătaie. Un singur angajat servea clienții, atât pentru pește proaspăt, cât și pentru pește congelat vrac. Ne-am uitat lung peste umărul mai multor oameni de la rând și am remarcat că era mare sărăcie în vapoarele cu pește proaspăt. Am întrebat-o pe tanti de la vitrină dacă mai au ceva file prin spate și s-a uitat de la noi de parcă am fi întrebat de prezervative la pangarul bisericii.

Ufff, gata am înțeles: nu mâncăm pește proaspăt. Plecăm să cautăm ceva la congelate ambalate. În afară de niște șprot rătăcit și de file de pangasius pe care, când îl decongelezi, îl pierzi jumătate și nu are nici gust, nu mai găseai decât macrou, pe care soțul meu îl detestă. Lasă că e bine că ne-am luat verdeață! Mâine, în zi de dezlegare la pește, noi postim cu niște cartofi copți cu salată verde stropită cu lămâie.

bottegaverde.ro

Ca să fie clar de acum încolo pentru toată lumea care n-are calendar. Treceți seara, când veniți de la muncă, printr-un supermarket. Dacă e coadă la pescărie e clar că a doua zi se mănâncă pește. Dacă nu e aglomerație la raionul amintit, musai să țineți post.

Etichete: , ,

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

• Daniela Dodoi
    • 24/03/2016
    Răspunde

Se manaca peste ,dar e dezlegare pentru cei care tin postul .Multa lume mănâncă peste ca e dezlegare in calendar.Si e mare sărbătoare si zi de rugăciune.Post cu folos sa aveti.

• Hacman Mariana
    • 24/03/2016
    Răspunde

Intradevar maine este o mare sarbatoare…aveti grija la ce fel de peste consumati…vorba ta mai bine cartofi decat ceva vechi sau congelat)))) pofta buna!!!

• ghelbere elena
    Răspunde

Nici eu nu tin post, iar peste mananc de cate ori imi este pofta.

• Lamiita D
    Răspunde

Heee…. mama l-a cumparat de o saptamana,un crap proaspat de ti-e mai mare dragul. A vorbit gurmanda din mine.

1. Răspunde

Eu nu am cum sa uit ca se mananca azi peste pentru ca e ziua mamei mele si de fiecare data de ziua ei mancam peste. E musai. 🙂

• Stoica claudia
    Răspunde

Am cumpărat si eu peste ,prajesc diseara cu mamaliguta

• Nicu
    Răspunde

Păi dacă tot se mănâncă peşte astăzi, şi tot ai verdeţuri cumpărate, hai că vă invit la un păstrăv proaspăt făcut la cuptorul cu foc de lemne, sau…..la grătar.
    Vinul îl dau eu din colecţia proprie……sau, de vreţi o palincă a la Maramu.

2. Mi-ai adus aminte de peste! De cand tot zic ca o sa cumpar si eu un file, si sa-l fac la cuptor cu legume.