Impresii de la Manastirea Prislop

Nu sunt eu cea mai mare credincioasa din lumea asta dar, din cand in cand, mai dau si eu pe la biserica. Cu prilejul evadarii de trei zile din Bucuresti, ne-am abatut putin pe drumul de intoarcere de la Satu Mare catre Bucuresti, pentru a merge la manastirea Prislop, la Mormantul Parintelui Arsenie Boca(pe care multi il numesc sfant desi biserica romana nu l-a canonizat inca si nici nu da semne ca ar avea de gand sa o faca). Am ajuns acolo mai mult la insistentele bunicului meu, care si-a dorit ca macar noi sa mergem acolo, daca el nu poate ajunge.

Am ajuns la manastire vineri pe la ora 11 dimineata, pe un drum foarte ingust de munte care, la un moment dat trece si prin localitatea cea mai apropiata de manastire, Silvasu de Sus, o localitate care mi s-a parut ca nu mai are liniste din cauza masinilor care trec zilnic dintr-o parte intr-alta, spre sau dinspre manastire. Am ajuns acolo si ne-am lasat masina intr-o parcare improvizata pe iarba si tarana. Totusi, ni s-au cerut 5 lei taxa, ceea ce nu prea mi-a placut. Se pare ca se strang bani pentru amenajarea unei parcari cu acte in regula.11700887_476990689131275_3946777356727479811_n

Dupa putin mers pe jos, ajungi la bisericuta manastirii. Acolo nu ai acces la icoanele din fata, de la altar, ci doar la doua icoane din spate. De-a stanga si de-a dreapta intrarii in biserica, stau mese pe care troneaza hartia si pixurile pentru acatiste si pomelnice dar si doua cutii de lemn in care sa le depui cu o suma de bani care se pare ca e fixa. 40 de lei pentru patruzeci de zile. Nu conteaza ca esti un singur amarat venit sa se roage de sanatate sau unul venit cu un acatist pe care a scris 40 de nume ale neamurilor. Am lasat si noi un pomelnic, n-am sa fiu ipocrita sa spun ca nu am facut-o.

bottegaverde.ro

Pentru a te inchina la mormantul Parintelui, ai de urcat un mic deal pe care accesul nu e tocmai usor mai ales pentru zecile de oamenii care vin acolo bolnavi, unii chiar in carucioare, avand handicapuri severe. Noi n-am stat mult la coada(maxim jumatate de ora) pentru ca inca nu se aglomerase zona foarte tare. Pe tot drumul pana la mormant, gasesti afise in care ti se recomanda sa inchizi telefonul. Ajung in fata si o fetita este de-a dreptul bruscata de o maicuta pentru ca a indraznit sa atinga de cruce o batista sau ceva de genul asta. Nu ai voie sa atingi altfel decat sarutand. Dumnezeu sa ma ierte, dar maicuta vorbeste la telefon langa mine, cat imi spun eu un „Doamne Ajuta” in fata crucii.

La grota/pestera de mai sus, cea in care se ruga Parintele Arsenie nu am mai ajuns. Apa sfintita nu se face in aceasta biserica si nici nu gasesti pe nimeni, vreo maicuta care sa iti vorbeasca, sa isi spuna o vorba buna sau sa te indrume. Asta m-a dezamagit cel mai tare. Apoi a urmat faza in care am vrut sa cumpar o icoana si o carte de la magazinul lor bisericesc, desi sunt foarte scumpe, mult mai scumpe decat la vanzatorii de la poarta manastirii, nu sunt sfintite cum trebuie, ci doar binecuvantate(direct in cutie, se pare).

O alta treaba care nu mi-a placut, si cu asta inchei, a fost prezenta unor rulote si baraci, situate destul de aproape de intrarea in manastire, rulote unde se vindeau pe banda placinte cu branza, mici la gratar si bere. NU cred ca au ce cauta acolo dar asta nu stiu cine ar trebui sa rezolve. Mi se pare penibil si din partea celor care vin sa se roage intr-o zi de vineri(zi de post) si apoi se retrag la mici si bere la terasa dar cred ca e si o ispita pusa in calea celor care postesc si nu ar trebui sa existe in acel loc.

Mai pe scurt, impresia pe care mi-a lasat-o vizita la manastirea Prislop nu e tocmai frumoasa. Nu pun la indoiala puterea lui Dumnezeu de a face minuni pentru cei care se roaga sincer la mormantul unui Parinte care si-a dedicat viata lui dar, dincolo de asta, nu imi place ca se pune atata accent pe bani si ca s-a transformat totul intr-o afacere de succes.

Etichete: , ,

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

1. Răspunde

D-asta mai bine stau acasa, eu cred, in Dumnezeu si ma rog si de acasa.

• Rotaru Gabriela Tatiana
    Răspunde

Mi-as dori sa ajung si eu acolo sa vad cum e,e tare mediatizat acest loc.

• Mara
    Răspunde

Eu ma rog cand simt nevoia oriunde as fi. Niciodata nu am simtit ceva in plus alaturi de anumite icoane, moaste, morminte sau biserici…

• Aluculesei Brindusa
    Răspunde

eu am ajuns la mormantul Sfantului Parinte Arsenie,anul trecut insa durerea ce m-a dus la mormant a fost prea mare sa ma pot gandi la micii din deal,la cutia milei,sau la glasul maicutei ce nu te lasa sa atingi batista de cruce.Eu m-am dus cu un singur gand si cu speranta ca acolo voi gasi ceea ce am cautat si un parinte mi-a zis ca drumul meu spre crucea Sfantului Parinte Arsenie a fost binecuvantat si ca dorinta mea e pe cale sa fie implinita !

• Mihaela
    • 14/07/2015
    Răspunde

Mi-ai confirmat ce mi-au spus prietenii care au fost acolo si sincer nu simt nici o dorinta sa ma duc.

• Hacman Mariana
    • 14/07/2015
    Răspunde

Nu am ajuns inca dar sincera sa fiu mi as dori sa ajung la Parintele Arsenie Boca…Intotdeauna diavolul i si mai baga codita …de aceea ai fost dezamagita,asa se intampla in astfel de situatii…acum depinde…

• Mihaica Iuliana
    • 20/07/2015
    Răspunde

Sper din suflet ca dupa nunta sa ajung si eu acolo macar odata in viata. Am citit carti si multe articole despre aceasta manastire.

• Mihaica Iuliana
    • 20/07/2015
    Răspunde

Nu stiu daca v-am spus, insa eu am terminat facultatea de teologie aici in craiova si chiar daca am fost la sectia asistenta sociala, am facut foarte multa religie si istoria religiei noastre. Am iubit ceea ce am facut si inca sunt incantata.

• Oprea Alexandru
    • 28/07/2015
    Răspunde

Aoleu…nu mai amintiti ca iara nu scap de Iulia sa o duc si pe ea acolo. Inca din facultate vrea sa merga acolo.

2. Răspunde

Probleme organizatorice găsești peste tot, ele trebuie comunicate factorilor decizionali pentru a fi remediate sau corectate. Pentru mine, Mănăstirea Prislop este un loc de mare energie pozitivă, un loc cu adevarat sfânt. Întemeiată de Sfântul Nicodim, un făcător de minuni, a dăinuit mai mult de jumătate de mileniu în acel munte, cu toate persecuțiile, invaziile și incendierile deliberate. A ținut vie , și acolo, flacăra spirituală a poporului român care este ortodoxia. Și nu în ultimul rând, a fost un loc de suflet pentru un mare duhovnic al nostru, părintele Arsenie Boca.

1. Imi pare rau, eu nu am reusit sa simt acea liniste, o fi fost vina mea.

• talida
    • 28/08/2018
    Răspunde

imi pare foarte rau de cei care au fost acolo si au fost dezamagiti ru personal am fost de 2 ori si intentionez sa merg si in viitorul apropiat

1. Va doresc sanatate si putere sa ajungeti unde va doriti.