Hai la pescuit

joc pescuit

Inca de mic copil am fost impreuna cu tatal meu la pescuit pe lacul din oras. Era o incantare sa ma trezesc de dimineata sa pregatesc momeala pentru pesti si, inainte ca soarele sa rasara, noi eram deja pe balta, cu undita in mana, asteptand sa prindem un peste. Imi amintesc cu drag ca jocurile copilariei mele erau atat de simple si inocente iar pescuitul impreuna cu tata il priveam ca pe un joc ce il asteptam cu nerabdare si cu mare bucurie in suflet. Astazi merg la pescuit alaturi de fiul meu si ma straduiesc sa ii transmit tot ce am invatat de la tata si, nu in ultimul rand, il invat cum sa protejeze natura. Niciodata nu lasam in urma noastra pungi de plastic ori peturi si le strange cu manutele lui mici, asta in timp ce ii povestesc cat de impotrant e sa nu distrugem plantele si cat de tare ii afecteaza pe pestisori toate aceste gunoaie.

A inceput sa-i placa foarte tare sa mearga la pescuit dar cel mai mult il incanta sa mearga la acvariu, acolo unde vedem o multitudine de categorii de pesti. Discutam despre ei cu rabdare, verificam pe harta din ce parte a lumii sunt, daca sunt pesti de apa sarata sau de rau si asa plecam de la acvariu cu un bagaj de cunostinte pe care o sa si le aminteasca foarte mult timp datorita activitatilor de acest gen.

In lunile reci ale anului, jocurile copilariei le regasim in jocurile pe calculator care ne duc in lumea pescuitului. Uneori coloram impreuna pesti tropicali in culori vii, alteori fugim de pestele rechin sau pescuim la copca. Incerc mereu sa-mi fac timp si sa joc alaturi de fiul meu jocuri ce il ajuta sa-si dezvolte imaginatia si spiritul de observatie. Prezente sunt si personajele din desenele animate ce ii incanta pe cei mici. Fiului meu ii plac cel mai mult jocurile cu pestisorul Nemo, indiferent daca trebuie colorat sau fuge din calea rechinului. De fiecare data cand il vede imi povesteste cu drag istorioara ce i-am citit-o acum ceva timp si, in felul acesta, ramanem in lumea povestilor, a jocurilor si a copilariei inocente pe care ar trebui sa o aibe fiecare copil din lumea asta. Jocurile educative de logica sau cu diferente ii dezvolta abilitatea de a invata in fiecare zi ceva nou si nu in ultimul rand ne duce si pe noi adultii in lumea extraordinara a copilariei.

atelierulfamiliei.ro
Etichete: , , , ,

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

• ghizdavu iuliana simona
    Răspunde

Si sotului meu ii place foarte mult sa mearga la pescuit ,am fost si eu de cateva ori cu el si cu fiul nostru care la fel ii place foarte mult sa pescuiasca ,cand baiatul nostru era mic mergeam de multe ori la acvariu in Constanta ,se bucura arat de mult cand vedea acei pestisori in diferite culori si marimi

• Rotaru Gabriela Tatiana
    Răspunde

Nu am mers niciodata la pescuit,nu stiu cum e,in schimb imi place sa merg la acvariu sa admir pestii asa cum imi plac emisiunile despre ei unde aflu lucruri interesante despre viata lor.

• Agache Lucica
    Răspunde

Este frumos sa mergi la pescuit chiar de nu prinzi peste,te relaxezi.

1. Răspunde

ce frumos !bv

• Alina Parvu
    Răspunde

la pescuit…. minunat… o experienta unica… nu existi decat tu si natura

• Mara
    Răspunde

Am mers la pescuit cu tata pe balta, in Delta Dunarii. Pescuiam cu undita de stuf cu 2 sau cu cate 3 ace si mi s-a-ntamplat sa scot si trei pesti in acelasi timp 😀 . N-am uitat si nici nu voi uita acele iesiri <3 .

• Ion Paula
    Răspunde

Cu tata nu m-am dus la pescuit niciodata ( nu este amator de pescuit) dar cu fratii mei mergeam foarte des la Dunare, uneori ne duceam de seara si stateam pe malul Dunarii :)))) era foarte distractiv.

2. Răspunde

Nu as avea rabdare sa merg la pescuit, insa admir oamenii care au timpul si rabdarea necesara pentru pescuit.

• Hacman Mariana
    Răspunde

Si eu sunt pasionata de pescuit…imi amintesc cum mergeam impreuna cu surorile ,insotite si de tatal nostru la pescuit…prindeam pesti cu oala…si cu undita…primul peste prins de mine mi-a lasat si o amintire …l-am pus intru-un borcan cu apa si am alergat sa-l arat tatalui meu si bufff…am picat si s-a spart borcanul taindu-ma destul de tare la mana dreapta,chiar si asa tot ma duceam la pescuit…pescuind te relaxezi…mai merg cu sotul meu la Prut ,el prinde pesti mari…de multe ori a trebuit sa le de-a drumul inapoi in apa ca plangea fiica noastra…,,tati …are parinti si plang dupa el…da-i drumul in apa,te rog”…)))))))E minunat sa pescuiesti!

• Gabryell
    • 11/05/2015
    Răspunde

Sa stii ca sunt pescari consacrati care mai vin cu traista goala sau pleaca mai devreme de pe balta pentru a prinde deschis la pescarie…
    Insa pentru copii, iesirea in aer liber, educatia privind beneficiile si pastrarea mediului natural, o explicatie a modului catch&release pentru pesti, va putea aduce beneficii majore in viata de zi cu zi ,in conduita si responsabilitate…

• Mariana Cioranu
    • 11/05/2015
    Răspunde

Nu am fost niciodata la pescuit si nu cred ca as avea rabdare sa pescuiesc .In schimb sotul meu cind are timp liber merge la pescuit cu toate ca nu prinde mai nimic ,dar se distreaza .

• Iorga Daniela Ionela
    • 16/05/2015
    Răspunde

duminica obisnuim( eu,sotull si copiii) ca atunci cand e vreme frumoasa sa mergem la pescuit si la un gratar pe malul raului.Chiar de nu prindem nimic nu e suparare,iesitul in natura e mult mai important…e cea mai mare bucurie.

• Hacman Radu
    • 18/05/2015
    Răspunde

Asa da!Super articolul!Aici e lumea mea!Deja mi-e dor sa pescuiesc!…

• Mihaica Iuliana
    • 21/05/2015
    Răspunde

Ei Criss….mi s-a facut un dor de acest mic viciu al meu…..ador sa pescuiesc. Este unul din multiplele activitati care ma relaxaeaza si ma ajuta sa uit pt moment de griji….offfff