Retargeting – cheia spre creșterea vânzărilor online

 Nu știu alții cum sunt dar eu nu încep nici o zi fără să verific noutățile de pe facebook și emailul și asta nu e deloc o treabă ușoară. Dacă un mouse a început să scârțâie după două săptămâni de utilizare, e clar că dau prea mult scroll pe facebook. Despre email, nici nu îmi vine să mai zic. De-a lungul anilor, m-am abonat la atâtea noutăți că e imposibil ca, de seara până dimineața, să nu găsesc măcar două sute de mesaje noi venite din partea unor publicații sau magazine online. Doar nu se gândesc că oamenii chiar le deschid, nu? Prea rar deschideam dacă vedeam un subiect care să mă intereseze sau o ofertă la ceva ce oricum aveam pe lista de shopping.

De ceva vreme, am observat un lucru: unele magazine online chiar au găsit calea să mă facă să le deschid e-mailul. Păi cum să nu îl deschizi dacă în subiect nu mai e trecut “Avem gogoși pentru curioși”, ci “Dragă Cristina, ești curioasă ce gogoși avem astăzi?”. E vorba de un mesaj care nu se adresează oricui, ci mie. Mă simt importantă pentru oamenii care stau în spatele site-ului și simt că merită să le acord câteva minute să analizez oferta lor de produse. Poate nu ajung imediat să cumpăr un produs dar mi s-a întâmplat să îmi anunț un prieten despre o reducere sau chiar să o distribui pe facebook, că să o aduc la cunoștința celor care ar putea avea nevoie de produsul respectiv.

Altă data, mi s-a întâmplat ceva și mai interesant. Căutasem o rochie și o găsisem doar pe un site din străinătate. Am pus rochia în coș, aproape hotărâtă să o cumpăr dar, văzând și costul pentru transport și știind că nu stăm prea bine cu banii, am abandonat comanda. După vreo săptămâna, făcusem rost de bani dar uitasem de rochie. Un mesaj din partea magazinului online, în care îmi aducea aminte că am produs în coș, m-a făcut să finalizez acea cumpărare, aducând o vânzare în plus pentru magazin.

Recent, vărul meu și-a comandat de pe internet un aparat foto. Căutase să cumpere unul cu mai multe accesorii incluse dar nu găsise la modelul pe care și-l dorea. A comandat doar aparatul și, la câteva zile după ce l-a primit, a primit un e-mail cu o ofertă la geantă pentru aparatul foto pe care îl cumpărase. Unii ar spunea că a fost coincidența dar eu am mai pățit asta: să comand ceva și să primesc apoi recomandare pentru un accesoriu sau ceva legat de domeniul din care făcusem achiziția.

În realitate, când ai un magazin online și vrei să îl faci mai eficient, nu lași nimic la voia întâmplării. Toată lumea e preocupată de creșterea vânzărilor și unii reușesc să le crească poate cu 3-4% încingând butoanele de social media. Unii ajung să dea faliment iar alții ajung să își dubleze vânzările în jumătate de an. Cum? Prin Retargeting. Retargeting.ro este soluția românească de personalizare a comunicării cu vizitatorii afacerilor de e-commerce. Mai pe scurt, Retargeting o să aplice pe clienții magazinului tău, ce au aplicat magazinele de mai sus pe mine. Degeaba ai o bază de date căreia îi trimiți un newsletter neinteresant. Trimițându-le oferte personalizate pe e-mail sau prin SMS, dorința lor de cumpărare va crește și asta se va concretiza într-un profit mai mare pentru magazinul tău online. Salvarea coșului de cumpărături pentru a-i reaminti potențialului client de el  peste câteva zile sau trimiterea unei recomandări individualizate în funcție de istoricul de căutare sau de comenzi al unei persoane, vor avea același efect. Oferă-i produse complementare unui alt produs achiziționat de la tine sau stimulează-l să finalizeze comanda și să își cumpere produsul pe care l-a uitat în coș, cu ajutorul unui voucher de reducere!

Personalizarea și monitorizare sunt prezentul și viitorul în e-commerce. Retargeting te ajută să vinzi mai mult. Dacă fiecare client e diferit, e normal că și ofertele și campaniile să fie diferite. Asta nu înseamnă că tu trebuie să trimiți un email diferit la 5000 de persoane ci că, soluția românească despre care vorbim, te ajută să trimiți un singur newsletter dar, fiecare din cei 5000 de useri, va primi un mesaj diferit în funcție de istoricul comenzilor, de vârstă sau  sex. Singur nu poți face asta.

Related Posts

Previous Post Next Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0 shares